Οι αποκρατικοποιήσεις συνεχίζονται σε διυλιστήρια και λιμάνια

Σε δεύτερο γύρο αποκρατικοποιήσεων οδεύει η Ελλάδα, με την κυβέρνηση να έχει στα σχέδιά της διαγωνισμούς για το μεγαλύτερο διυλιστήριο της χώρας καθώς και για τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια, σε μία προσπάθεια αποπληρωμής του χρέους και τήρησης των δεσμεύσεων που θα μας δώσουν το «πράσινο φως» για την παραμονή στο ευρώ.....

Ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), Γιάννης Εμίρης, κατά τη διάρκεια σημερινής του ομιλίας σε συνέδριο, ανέφερε: «Έχουμε κάποια πολύ σημαντικά περιουσιακά
στοιχεία και οι προσφορές αναμένεται να ξεκινήσουν τους επόμενους μήνες».
«Εκτός από τη μείωση του χρέους, η κυβέρνηση προσδοκά από το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων να προσελκύσει επενδύσεις 60 δισ. ευρώ, να δημιουργήσει 50.000 νέες θέσεις εργασίας και να πετύχει ετήσια φορολογικά έσοδα 3 δισ. ευρώ, αυξάνοντας το ΑΕΠ κατά μία ποσοστιαία μονάδα ανά έτος» συμπλήρωσε ο κ. Εμίρης.
Η Αθήνα, όπως αναφέρει και το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, ετοιμάζεται να προχωρήσει σύντομα σε διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΠΕ, αλλά και των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη.

Στη λίστα των προς ιδιωτικοποίηση εταιρειών είναι επίσης ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΕΥΑΘ και Λάρκο, ενώ παράλληλα αναζητούνται στρατηγικοί επενδυτές για το «Ελευθέριος Βενιζέλος», την Εγνατία Οδό, τα ΕΛΤΑ, καθώς και για άλλα μικρότερα αεροδρόμια και μαρίνες.
Οι αποκρατικοποιήσεις αποτελούν βασικό κομμάτι της ελληνικής προσπάθειας για την αποπληρωμή του χρέους και για την αποφυγή της χρεοκοπίας. Σύμφωνα με το σχέδιο διάσωσης της Ε.Ε. και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, η Αθήνα πρέπει να βρει 19 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2015 και 50 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2020 στο πλαίσιο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.
Στον πρώτο γύρο, ο οποίος δεν έχει ολοκληρωθεί, περιλαμβάνονται η εταιρεία ΔΕΠΑ και το 33% των μετοχών του ΟΠΑΠ.
Keywords
Τυχαία Θέματα