Ξεκινούν οι διαδικασίες δημοπράτησης τριών έργων
23:36 6/10/2012
- Πηγή: Dimotiko Safari
Σε λιγότερο από ένα μήνα θα ξεκινήσει η διαδικασία δημοπράτησης για τα τρία νέα μεγάλα έργα με παραχώρηση. Τα έργα αφορούν την υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας, την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας και τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη.....
Ο ανταγωνιστικός διάλογος
Και τα τρία έργα δημοπρατούνται με το σύστημα του ανταγωνιστικού διαλόγου. Πρόκειται για ένα νέο σύστημα που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Μέχρι σήμερα σε όλους τους διαγωνισμούς για έργα είχαμε την εκάστοτε υπηρεσία να συντάσσει τις μελέτες, να διεξάγει τις απαλλοτριώσεις, να κάνει τη δημοπράτηση και ο ανάδοχος να κατασκευάζει το έργο.
Με το νέο αυτό σύστημα αποκτά λόγο και η τοπική κοινωνία, η τοπική αυτοδιοίκηση και οι ενδιαφερόμενες εταιρείες. Έτσι θωρακίζεται και όλο το έργο από εξωγενείς παράγοντες που τελικά καθυστερούσαν το έργο και υπήρχαν πολλές φορές έντονες αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες.
Με την εκκίνηση της δημοπράτησης που θα αφορά την εκδήλωση ενδιαφέροντος θα κάτσουν στο ίδιο τραπέζι το Υπουργείο, οι ενδιαφερόμενοι και οι τοπικές κοινωνίες (Δήμοι, Περιφέρειες). Θα υπάρξει ένας διάλογος που θα διαρκέσει πολλούς μήνες θα παρουσιαστεί η θέση όλων και από αυτή την διαδικασία θα προκύψει και το τελικό πλάνο για το έργο.
Χρονοβόρος διαδικασία
Θα πρέπει να σημειώσουμε πως σύμφωνα με πληροφορίες μας αυτή η διαδικασία θα διαρκέσει συνολικά 28 μήνες. Με την υπόθεση πως τα έργα θα ξεκινήσουν την πρώτη φάση τον επόμενο μήνα, η ολοκλήρωση του διαλόγου θα γίνει στο πρώτο εξάμηνο του 2015.
Έπειτα θα κληθούν τα επιχειρηματικά σχήματα να δώσουν την προσφορά τους. Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί με την επιλογή του αναδόχου, τον έλεγχο της σύμβασης, την κύρωση από τη Βουλή κλπ.
Με τα σημερινά δεδομένα και εφόσον δεν υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις μια πρώτη εκτίμηση για να πούμε πως θα δούμε εργοτάξια σε αυτά τα τρία έργα είναι το 2016 και με ένα πολύ πρόχειρο υπολογισμό η ολοκλήρωση πάει για το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
Το σημαντικό σε όλη αυτή τη διαδικασία είναι πως μέσα από αυτό τον διάλογο διασφαλίζεται η φωνή όλων και η επιλογή μέσα από ανοιχτές και όχι κλειστές πόρτες. Ας θυμηθούμε άλλωστε πόσες φορές ένα έργο ξεκίνησε να κατασκευάζεται και λόγω προχειρότητας η ολοκλήρωση του γινόταν «λάστιχο». Επιπλέον θα έχει τις ευλογίες από την τοπική αυτοδιοίκηση που μέχρι σήμερα λαμβανόταν ελάχιστα ή καθόλου υπόψη.
Οι προϋπολογισμοί
Το μεγαλύτερο από τα τρία έργα είναι ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη που υπολογίζεται σε 400 εκατ. ευρώ χωρίς να έχουν προσμετρηθεί οι απαλλοτριώσεις. Ο δρόμος θα είναι με τα χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη για την δημιουργία στο μέσον διέλευσης τρένου.
Η Ζεύξη της Σαλαμίνας έχει προϋπολογισμό 350εκ.ευρώ και η σύνδεση της θα γίνει όχι από το σημείο που σήμερα ξεκινούν τα φέρυ στο Πέραμα αλλά από την πλευρά της Λεωφόρου Σχιστού δίπλα από τα κέντρα του Ναυτικού Παλάσκας και Κανελλόπουλος. Εκτός της σήραγγα
Ο ανταγωνιστικός διάλογος
Και τα τρία έργα δημοπρατούνται με το σύστημα του ανταγωνιστικού διαλόγου. Πρόκειται για ένα νέο σύστημα που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Μέχρι σήμερα σε όλους τους διαγωνισμούς για έργα είχαμε την εκάστοτε υπηρεσία να συντάσσει τις μελέτες, να διεξάγει τις απαλλοτριώσεις, να κάνει τη δημοπράτηση και ο ανάδοχος να κατασκευάζει το έργο.
Με το νέο αυτό σύστημα αποκτά λόγο και η τοπική κοινωνία, η τοπική αυτοδιοίκηση και οι ενδιαφερόμενες εταιρείες. Έτσι θωρακίζεται και όλο το έργο από εξωγενείς παράγοντες που τελικά καθυστερούσαν το έργο και υπήρχαν πολλές φορές έντονες αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες.
Με την εκκίνηση της δημοπράτησης που θα αφορά την εκδήλωση ενδιαφέροντος θα κάτσουν στο ίδιο τραπέζι το Υπουργείο, οι ενδιαφερόμενοι και οι τοπικές κοινωνίες (Δήμοι, Περιφέρειες). Θα υπάρξει ένας διάλογος που θα διαρκέσει πολλούς μήνες θα παρουσιαστεί η θέση όλων και από αυτή την διαδικασία θα προκύψει και το τελικό πλάνο για το έργο.
Χρονοβόρος διαδικασία
Θα πρέπει να σημειώσουμε πως σύμφωνα με πληροφορίες μας αυτή η διαδικασία θα διαρκέσει συνολικά 28 μήνες. Με την υπόθεση πως τα έργα θα ξεκινήσουν την πρώτη φάση τον επόμενο μήνα, η ολοκλήρωση του διαλόγου θα γίνει στο πρώτο εξάμηνο του 2015.
Έπειτα θα κληθούν τα επιχειρηματικά σχήματα να δώσουν την προσφορά τους. Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί με την επιλογή του αναδόχου, τον έλεγχο της σύμβασης, την κύρωση από τη Βουλή κλπ.
Με τα σημερινά δεδομένα και εφόσον δεν υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις μια πρώτη εκτίμηση για να πούμε πως θα δούμε εργοτάξια σε αυτά τα τρία έργα είναι το 2016 και με ένα πολύ πρόχειρο υπολογισμό η ολοκλήρωση πάει για το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
Το σημαντικό σε όλη αυτή τη διαδικασία είναι πως μέσα από αυτό τον διάλογο διασφαλίζεται η φωνή όλων και η επιλογή μέσα από ανοιχτές και όχι κλειστές πόρτες. Ας θυμηθούμε άλλωστε πόσες φορές ένα έργο ξεκίνησε να κατασκευάζεται και λόγω προχειρότητας η ολοκλήρωση του γινόταν «λάστιχο». Επιπλέον θα έχει τις ευλογίες από την τοπική αυτοδιοίκηση που μέχρι σήμερα λαμβανόταν ελάχιστα ή καθόλου υπόψη.
Οι προϋπολογισμοί
Το μεγαλύτερο από τα τρία έργα είναι ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη που υπολογίζεται σε 400 εκατ. ευρώ χωρίς να έχουν προσμετρηθεί οι απαλλοτριώσεις. Ο δρόμος θα είναι με τα χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη για την δημιουργία στο μέσον διέλευσης τρένου.
Η Ζεύξη της Σαλαμίνας έχει προϋπολογισμό 350εκ.ευρώ και η σύνδεση της θα γίνει όχι από το σημείο που σήμερα ξεκινούν τα φέρυ στο Πέραμα αλλά από την πλευρά της Λεωφόρου Σχιστού δίπλα από τα κέντρα του Ναυτικού Παλάσκας και Κανελλόπουλος. Εκτός της σήραγγα
Keywords
νέα, ελλαδα, προσφορες, βουλη, κοινωνια, αυτοδιοικηση, θηβα, γινει, δρομος, ευρω, υπαρχει, εκκινηση, εκτιμηση, εργα, ζευξη, ιδιο, υπηρεσια, υπηρχαν, υποθεση, η φωνη, λογο, μηνες, πορτες, σηραγγα, σχηματα, τοπικη αυτοδιοικηση, τρια, φωνη, φορα, υπουργειο, πληροφοριες, ξεκινησε
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Blogs
- ΤΕΕ: «Μπλόκο» 10 ημερών σε νομιμοποίηση αυθαιρέτων
- Η Ελένη μιλάει για πρώτη φορά: "Ο πρώην σύντροφός μου με ήθελε νεκρή!"
- Καταλήψεις σχολείων
- Aποκάλυψη: "Κρυφό" διαζύγιο στη σόουμπιζ, μετά από 7 χρόνια γάμου! (Φωτό)
- Μαθημα πολιτικου ηθους !!!
- '' κριμα κυριε τσιπρα ''...
- Θανατηφόρο ατύχημα σε τουριστικό σκάφος στην Κω
- Είναι αλήθεια. Δεν έμεινε έγκυος με τον κρίνο, αλλά με καλαμάρι
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Dimotiko Safari
- ΤΕΕ: «Μπλόκο» 10 ημερών σε νομιμοποίηση αυθαιρέτων
- Η απαγόρευση στην ταυτόχρονη τέλεση γάμου – βάπτισης προκαλεί αντιδράσεις
- Ρουμάνοι λεηλάτησαν θέατρο στην Πάτρα
- Εμπρηστής έκαψε τρία αυτοκίνητα στην Κοζάνη
- Διακεκριμένος επιχειρηματίας διορίστηκε πρωθυπουργός στην Σομαλία
- Το ΣΔΟΕ και στα ενεχυροδανειστήρια
- Δάσκαλοι που δίδασκαν
- ΛΗΣΤΕΥΑΝ ΜΟΝΟ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
- Η εκστρατεία του Ομπάμα συγκέντρωσε 180 εκατ. δολάρια σε έναν μήνα
- "Δεν μας ενημέρωσε ο Δένδιας"
- Τελευταία Νέα Dimotiko Safari
- Εμπρηστής έκαψε τρία αυτοκίνητα στην Κοζάνη
- "Δεν μας ενημέρωσε ο Δένδιας"
- ΤΕΕ: «Μπλόκο» 10 ημερών σε νομιμοποίηση αυθαιρέτων
- Διακεκριμένος επιχειρηματίας διορίστηκε πρωθυπουργός στην Σομαλία
- Δάσκαλοι που δίδασκαν
- Ρουμάνοι λεηλάτησαν θέατρο στην Πάτρα
- Η απαγόρευση στην ταυτόχρονη τέλεση γάμου – βάπτισης προκαλεί αντιδράσεις
- Το ΣΔΟΕ και στα ενεχυροδανειστήρια
- Η εκστρατεία του Ομπάμα συγκέντρωσε 180 εκατ. δολάρια σε έναν μήνα
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Blogs
- [Κόσμος &ντουνιάς] Αθόρυβη κραυγή: Το νέο εξαιρετικό βίντεο της PETA
- «Σώστε όσους αναζητούν ελπίδα»
- Κίνηση ανθρωπιάς από οπαδούς του ΟΦΗ
- Νίκη στην πρεμιέρα για Λιμόζ
- Η Ελένη μιλάει για πρώτη φορά: "Ο πρώην σύντροφός μου με ήθελε νεκρή!"
- Αυτοκίνητο προσγειώθηκε σε παραλία στη Λευκάδα
- Ο άνθρωπος που αψηφά ένα εκατομμύριο Βολτ!
- Γέμισαν την αγορά με ακάλυπτες επιταγές
- Ισόπαλα και τα 3 ματς του Σαββάτου