Στα φαστ φουντ επιμένουμε ανθυγιεινά

Όσο και να προσπαθούν οι κυβερνητικές υπηρεσίες στις ΗΠΑ να ωθήσουν τους καταναλωτές σε πιο υγιεινές επιλογές γευμάτων, η εμπειρία αλλά και επιστημονικές έρευνες πλέον αποδεικνύουν ότι δεν πρόκειται να τα καταφέρουν. Φαίνεται πως ακόμα και ο πιο υγιεινιστής καταναλωτής, όταν θα επισκεφθεί ένα φαστ φουντ θα βάλει στην άκρη την υγεία και θα αναζητήσει την… αμαρτία. Παρότι οι αλυσίδες ταχυφαγείων στις ΗΠΑ έχουν προσθέσει αρκετά πιάτα με λιγότερες θερμίδες και λιπαρά, αλλά και πολλών

ειδών σαλάτες, η ζήτηση για αυτά είναι πολύ μικρή. Σύμφωνα με τον Ντόναλντ Τόμσον, πρόεδρο των Μακ Ντόναλντς, παρότι η αλυσίδα έχει αφιερώσει το 1/6 του διαφημιστικού της χρόνου στην προώθηση των σαλατών, αυτές τελικώς αποτελούν μόλις το 2-3% των πωλήσεων. «Ίσως θα ήταν πιο αποτελεσματικό για να την προτιμήσουν οι καταναλωτές να παραγεμίζαμε με σαλάτα κάποιο McWrap», είπε αστειευόμενος.

Ο καθηγητής Γκάβαν Φιτζσίμονς που ειδικεύεται στην ψυχολογία του καταναλωτή έχει ερευνήσει το φαινόμενο. Κατά την έρευνά του προσέφερε στους συμμετέχοντες μενού με πλούσια γκάμα επιλογών που περιλάμβανε κάποιες φορές μόνο ανθυγιεινά προϊόντα, άλλες φορές μερικά ουδέτερα και άλλες και κάποια υγιεινά πιάτα. Το πείραμα απέδειξε ότι η ύπαρξη υγιεινών πιάτων στο μενού επηρεάζει την επιλογή μας -κάνοντάς μας να τρώμε ακόμα πιο ανθυγιεινά! Αυτό το φαινόμενο ο καθηγητής το ονομάζει «αντιπροσωπευτική εκπλήρωση στόχου». «Και μόνο που βλέπουν μια υγιεινή επιλογή στο μενού, νιώθουν ότι αυτό είναι αρκετό και τελικώς επιλέγουν ακόμη πιο ανθυγιεινό γεύμα από ότι θα έκαναν αν δεν την έβλεπαν», παρατηρεί ο καθηγητής Φιτζσίμονς. «Το πιο αξιοπερίεργο είναι πως αποδεικνύεται ότι όσοι γενικά είναι υπέρ της υγιεινής διατροφής έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να επιλέξουν το πιο ανθυγιεινό γεύμα από όλα, όταν θα πατήσουν το πόδι τους σε ένα τέτοιο κατάστημα…»

Keywords
Τυχαία Θέματα