Ανοίγουν δρόμοι διαφοροποίησης στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Tweet

Οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων, στην τελευταία Σύνοδό τους, εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους μεταξύ άλλων και γιατί δεν τους δίνεται η δυνατότητα να έχουν λόγο στην επιλογή των φοιτητών τους στο νέο σύστημα πρόσβασης που εισάγει η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Στην πραγματικότητα το νομοσχέδιο ανοίγει αντιδραστικούς δρόμους και δίνει λόγο στα ιδρύματα (όχι όμως τόσο όσο θα ήθελαν). Λέει συγκεκριμένα το νομοσχέδιο: «Ο καθορισμός του συντελεστή βαρύτητας σε ένα (1) μάθημα, από τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα,

ανά Σχολή ή Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από πρόταση του αρμόδιου οργάνου διοίκησης της Σχολής ή του Τμήματος». Τι μπορεί να σημάνει αυτό στην πράξη; Διαφοροποίηση ανάμεσα σε ομοειδή Τμήματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Δηλαδή, για παράδειγμα, το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου μπορεί να βάζει υψηλότερο συντελεστή στο βασικό μάθημα από το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών της Πάτρας, προκειμένου να διατηρήσει έναν ελιτίστικο χαρακτήρα αριστείας ή και το αντίστροφο, δηλαδή κάποιο Τμήμα να κατεβάζει το συντελεστή στο βασικό μάθημα σε σχέση με το ίδιο Τμήμα άλλης πόλης, προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους φοιτητές. Αυτό στην πράξη σημαίνει Τμήματα που θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους για την επιλογή φοιτητών και θα διαφοροποιούνται μεταξύ τους με διαφορετικές ταχύτητες ανάλογα με το επίπεδο των φοιτητών. Με ανάλογες επιπτώσεις στη συνέχεια, μετά την αποφοίτηση, στην αναζήτηση δουλειάς. Ποιος μπορεί να το αποκλείσει;

ΤΥΠΟΣ: ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Tags: ανώτατη εκπαίδευση Tweet Share on

View the discussion thread.

Keywords
Τυχαία Θέματα