ΕΛΜΕ Μαγνησίας: Βελτιστοποίηση της διδασκαλίας των μαθημάτων Πληροφορικής και Ερευνητικών Εργασιών

Tweet

Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Νομού Μαγνησίας Αντωνοπούλου 66 Βόλος, T.K. 382 21Τηλέφωνο: 24210)20483 (Κάθε Δευτέρα 19:00-21:00) Fax: 24210)20483e-mail: [email protected]Ιστοσελίδα: www.elme-mag.gr Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2013Αρ. Πρωτ. 172 Προς• Υφυπουργό Παιδείας• ΔΣ ΟΛΜΕΚοινοποίηση• Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας ΕκπαίδευσηςΝομού Μαγνησίας• Σχολεία

και Υπηρεσίες Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Μαγνησίας• MME Θέμα: « Βελτιστοποίηση της διδασκαλίας των μαθημάτων Πληροφορικής και Ερευνητικών Εργασιών » To ΔΣ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας διαπιστώνει ότι τα μαθήματα της πληροφορικής και κατά συνέπεια και ο εκπαιδευτικός κλάδος της πληροφορικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δέχονται μια ακόμα αδικαιολόγητη υποβάθμιση. Η υποβάθμιση ξεκινά από το Γενικό Λύκειο όπου δε δικαιολογείται η συνδιδασκαλία δύο εκπαιδευτικών στα μαθήματα πληροφορικής. Το αυτονόητο, που είναι η στήριξη από δύο εκπαιδευτικούς απαιτητικών εργαστηριακών ασκήσεων στα εργαστήρια υπολογιστών όταν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 16, θεωρήθηκε περιττό. Τα μαθήματα πληροφορικής χαρακτηρίστηκαν θεωρητικά και δυνητικά εργαστηριακά αλλά πάντα με διδασκαλία ενός εκπαιδευτικού. Το οξύμωρο είναι ότι στην Α’ τάξη το μάθημα ονομάζεται και πραγματοποιείται ως «Εφαρμογές Πληροφορικής», δηλαδή πρακτική της Πληροφορικής και όχι θεωρία. Ας σκεφτούμε απλά, ότι σε ένα τέτοιο μάθημα οι εκπαιδευτικοί πρέπει να δίνουν την προσοχή τους σε κάθε υπολογιστή μαθητή τους οι οποίοι μπορεί και να υπερβαίνουν τους 25 ταυτόχρονα!!!Η παραπάνω υποβάθμιση μεταφέρθηκε και στα Επαγγελματικά Λύκεια, όπου χαρακτηρίστηκαν όλα τα μαθήματα Κύκλου της Α’ τάξης του Επαγγελματικού Λυκείου θεωρητικά. Έτσι, πάλι το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» προέκυψε ως θεωρητικό με εργαστηριακές εκλάμψεις!!!Έτσι, η διδασκαλία πραγματοποιείται από έναν εκπαιδευτικό ακόμα και για 25 μαθητές στο Επαγγελματικό Λύκειο και 27 μαθητές στο Γενικό Λύκειο. Σχετικά με τη στήριξη των Ερευνητικών Εργασιών (Projects) από τους Καθηγητές Πληροφορικής στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια ( 4 ώρες) δημιουργήθηκε μια ανομοιομορφία και ανισότητα αφού ο εκάστοτε Διευθυντής Εκπαίδευσης μπορεί «κατά το δοκούν» να επιτρέπει ή όχι τη στήριξη αυτή των Ερευνητικών Εργασιών ανάλογα με το αν του περισσεύουν ή όχι καθηγητές από τα μαθήματα Α’ ανάθεσης σε κάθε σχολείο. Θεωρούμε ότι σε όλα τα σχολεία υπάρχει ανάγκη των μαθητών για αναζήτηση μέσω διαδικτύου, για χρήση λογισμικών και καλύτερη συλλογή, εισαγωγή και επεξεργασία δεδομένων. Το ΔΣ της ΕΛΜΕ, με στόχο τη βελτιστοποίηση της διδασκαλίας των μαθημάτων Πληροφορικής και Ερευνητικών Εργασιών σε όλα τα σχολεία, ζητά τα αυτονόητα:1. Τα μαθήματα Πληροφορικής, που περιλαμβάνουν εκμάθηση και χρήση λογισμικού, να χαρακτηρίζονται εργαστηριακά και να εφαρμόζεται συνδιδασκαλία αν το τμήμα έχει περισσότερους από 16 μαθητές (όριο που θεωρείται ήδη υψηλό). 2. Η υποστήριξη των Ερευνητικών Εργασιών από τους καθηγητές Πληροφορικής να ισχύσει για όλα τα σχολεία (Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια) με τη διάθεση εκπαιδευτικών για 4 ώρες στα εργαστήρια πληροφορικής ανεξαρτήτως αν ο εκπαιδευτικός έχει ή όχι οργανική θέση στο σχολείο. Σας καλούμε για τις ενέργειές σας με σκοπό την υλοποίηση των ανωτέρω αιτημάτων. Ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ ΜαγνησίαςΣωκράτης ΣαβελίδηςΗ ΓραμματέαςΜαρία Γιαννουλή Tags: ΕΛΜΕ Μαγνησίας Tweet Share on

View the discussion thread.

Keywords
Τυχαία Θέματα