Ενα άλλο σχολείο είναι εφικτό!
απεργούμε διεκδικώντας
δημόσια δωρεάν παιδεία
1. όλη η γνώση, όλα τα πτυχία μέσα στο δημόσιο σχολείο
⇒ φροντιστήρια τέλος
Τα πτυχία των ξένων γλωσσών, των υπολογιστών, των μουσικών σπουδών κ.τ.λ. να προσφέρονται με τις αντίστοιχες ώρες διδασκαλίας και το αντίστοιχο επίπεδο μέσα στο σχολείο. Όλη η γνώση, όλα τα πτυχία
2. ολοήμερο σχολείο σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης
⇒ ελεύθερος χρόνος για τους μαθητές
Διευρυμένο σχολικό ωράριο – τουλάχιστον και στο γυμνάσιο – με τη δημιουργία των κατάλληλων υποδομών έτσι ώστε μάθημα και μελέτη να γίνονται μέσα στο σχολείο και η τσάντα να μένει στην τάξη μετά τις τέσσερις, πέντε το απόγευμα. Οι μαθητές έτσι κερδίζουν τον ελεύθερο χρόνο τους και η ελληνική οικογένεια απελευθερώνεται από μια ζωή καταδικασμένη να περιστρέφεται διαρκώς γύρω από τις ανάγκες που δημιουργεί το σχολείο.
3. από την ποσότητα στην ποιότητα
⇒ εμβάθυνση - ανάπτυξη κριτικής σκέψης
Αναλυτικά προγράμματα με λιγότερα μαθήματα και περιορισμένη ύλη οργανωμένη με συνεκτικό τρόπο, που να επιτρέπει την ουσιαστική ενασχόληση με το γνωστικό αντικείμενο, την εμβάθυνση σε αυτό, την καλλιέργεια κριτικής σκέψης, τη συνθετική διαδικασία, ύλη προσανατολισμένη στην αναγκαιότητα οι μαθητές να μαθαίνουν «πώς να μαθαίνουν». Το κριτήριο της ποσότητας επιβάλλει την παπαγαλία, προκαλεί σύγχυση, παράγει άγχος και απογοήτευση, καθιερώνει την τυποποίηση και τη μηχανιστική σκέψη, αφήνει πίσω του αποκαϊδια. Η γνώση δεν είναι καταιγισμός πληροφοριών αλλά δημιουργική επεξεργασία και συγκρότησή τους.
4. ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο θεωρίας και πράξης
⇒ σύνδεση θεωρίας με πράξη
Ένα στην ουσία πολυκλαδικό σχολείο όπου η θεωρία και η πράξη να είναι συνδεδεμένες, το οποίο να μην χωρίζει τη θεωρητική από την πρακτική διάσταση των γνωστικών αντικειμένων. Ταυτόχρονα ένα σχολείο που να μην λειτουργεί ως προθάλαμος για την εισαγωγή στα ανώτερα και ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα φτωχαίνοντας και ρηχαίνοντας κάτω από την απειλή των εξετάσεων, την απόλυτη εντατικοποίηση και το κυνήγι της ύλης τη σχέση των μαθητών και καθηγητών με τη γνώση και τη μόρφωση. Οι εξετάσεις για το πανεπιστήμιο και η προετοιμασία γι’ αυτές να γίνονται μετά τα δώδεκα χρόνια σε έναν επιπλέον χρόνο.
5. δημοκρατικό σχολείο
⇒ ένταξη και όχι αποκλεισμός
Το σχολείο να διδάσκει σε όλους τους μαθητές όσα το ίδιο και η κοινωνία απαιτούν ως εφόδια από αυτούς και όχι να αξιολογεί το “μορφωτικό κεφάλαιο” που κουβαλούν από την οικογένεια και τον κοινωνικό τους περίγυρο χωρίζοντάς τους σε χαρισματικούς και μη!!! Να βοηθά όλους τους μαθητές να αποκτούν μια θέση μέσα στο σχολείο δημιουργώντας μια θετική εικόνα για τον εαυτό τους. Οι τρόποι διδασκαλίας (ομαδοσυνεργατική μέθοδος, διερευνητική μάθηση, αρχή της διδακτικής διαδικασίας οι απορίες και τα ερωτήματα των μαθητών κ.τ.λ.), τα περιεχόμενα της μάθησης, οι σχολικές δραστηριότητες να προσφέρουν σε όλους τους μαθητές τη δυνατότητα να λειτουργούν δημιουργικά μέσα στη σχολική τάξη και τη σχολική ζωή, αντλώντας ικανοποίηση και βελτιώνοντας τον εαυτό τους. Σεβασμός, αποδοχή, συνεργασία, δημιουργικότητα. Εντάσσοντας το σχολείο κερδίζει χαρούμενα και ισορροπημένα παιδιά, ομαλά κοινωνικοποιημένους ανθρώπους, ταλέντα-κλίσεις-δημιουργικότητα σε διαρκή λειτουργία και προσφορά, κρατά ζωντανή και δεν αναστέλλει την επιθυμία για γνώση, γεννά όμορφα όνειρα για το μέλλον!
6. ανοικτό σχολείο στην κοινωνία
⇒ το σχολείο δεν είναι ίδρυμα αλλά ένας χώρος για όλους
Το σχολείο να είναι ανοικτό στην κοινωνία τόσο μέσα από τα αναλυτικά προγράμματα που θα συμπεριλαμβάνουν τη συνεργασία με φορείς και πρόσωπα της πολιτείας και της πόλης όσο και ως προς την ευρύτερη λειτουργία και τις δράσεις του. Σχολείο που να συνδέεται με την κοινωνία, για να γνωρίσουν οι μαθητές από κοντά όσα συναντούν στα βιβλία αλλά και που ταυτόχρονα να λειτουργεί ως χώρος φιλόξενος για τις δράσεις της ίδιας της κοινωνίας, τα απογεύματα για παράδειγμα. Έτσι διαμορφώνεται και καταξιώνεται ως ένας χώρος φιλικός προς τους πολίτες, ενήλικους και παιδιά, ως ένας χώρος καθημερινός, οικείος, φιλόξενος χωρίς κάγκελα και λουκέτα, χώρος ελευθερίας και όχι φυλακή.
7. γερά καταρτισμένοι εκπαιδευτικοί, αληθινοί παιδαγωγοί
⇒ εκπαιδευτικοί λειτουργοί όχι υπάλληλοι
Ουσιαστική αναβάθμιση - αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών των καθηγητικών σχολών ώστε να γίνει ουσιαστικότερη και αποτελεσματικότερη η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, αυστηρά κριτήρια επιλογής μέσα στη διάρκεια των σπουδών, συχνές και σωστά οργανωμένες επιμορφώσεις των καθηγητών, σχολικοί σύμβουλοι και υποστηρικτικοί θεσμοί που πραγματικά να τους βοηθούν στο έργο τους, ουσιαστική συμμετοχή των καθηγητών στην εκπόνηση των αναλυτικών προγραμμάτων, δικαίωμα να διαμορφώνουν το μάθημά τους ανάλογα με τις κάθε φορά συνθήκες και τις ανάγκες των μαθητών τους, αμοιβές που να τιμούν το έργο τους, να τους εξυψώνουν και όχι να τους μειώνουν στα μάτια της κοινωνίας. Οι καθηγητές διανοούμενοι της κοινωνίας, με πραγματικό κύρος και αξία.
ένα άλλο σχολείο είναι εφικτό!
Το κείμενο είναι αποτέλεσμα συζητήσεων εκπαιδευτικών του ΕΠΑΛ Πολυγύρου.
Αυτό έργο χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0 .
Tags: ΕΠΑΛ Πολυγύρουεκπαιδευτικό σύστημασχολείο Tweet Share onView the discussion thread.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Έρχονται υπερκαταιγίδες που θα σαρώσουν τη χώρα
- Δεν τελειώσαμε... έρχεται καύσωνας
- Τραγικό παιχνίδι της μοίρας
- Τέλος χρόνου για τα πλασματικά έτη - Ποιους συμφέρει η εξαγορά
- Αλλάζει ο καιρός από το απόγευμα
- Σκότωσε τον άνδρα της 8 ημέρες μετά το γάμο
- Διάταγμα για τα ληξιπρόθεσμα
- «Δεν ακούμπησε τον σταυρό»
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Alfa Vita
- Τρέξτε για τα πλασματικά έτη
- Η μεγάλη συναυλία της ΕΡΤ έστειλε μήνυμα αγώνα
- ΔΔΕ Λέσβου: Ζητάνε να κάνουν δηλώσεις οι καθηγητές χωρίς να έχουν ανακοινωθεί τα κενά;
- Σκασμός δάσκαλε
- Χρυσοπληρωμένοι σύμβουλοι από τα άδεια -κατά τα άλλα- κρατικά ταμεία
- Κενό νόμου στην προαγωγή του μαθητή στο "νέο" Λύκειο, του Σπύρου Σαγιά
- Λευκάδα: Χαιρετισμός για τη νέα σχολική χρονιά προς τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς
- H «αναδιάρθρωση» και τα καλλιτεχνικά μαθήματα στη σχολική εκπαίδευση
- Ενα άλλο σχολείο είναι εφικτό!
- Μας τα κλείνουν όλα, αυτοί που τους αξίζει να τους κλείσουμε φυλακή…, του Παναγιώτη Κουμπούρα
- Τελευταία Νέα Alfa Vita
- Ενα άλλο σχολείο είναι εφικτό!
- Σκασμός δάσκαλε
- ΔΔΕ Λέσβου: Ζητάνε να κάνουν δηλώσεις οι καθηγητές χωρίς να έχουν ανακοινωθεί τα κενά;
- Λευκάδα: Χαιρετισμός για τη νέα σχολική χρονιά προς τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς
- Η μεγάλη συναυλία της ΕΡΤ έστειλε μήνυμα αγώνα
- Μας τα κλείνουν όλα, αυτοί που τους αξίζει να τους κλείσουμε φυλακή…, του Παναγιώτη Κουμπούρα
- Κενό νόμου στην προαγωγή του μαθητή στο "νέο" Λύκειο, του Σπύρου Σαγιά
- Τρέξτε για τα πλασματικά έτη
- Χρυσοπληρωμένοι σύμβουλοι από τα άδεια -κατά τα άλλα- κρατικά ταμεία
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Οι κληρώσεις πρωταθλήματος Volley League και Basket League
- Νέος σεισμός στα ανοιχτά της Κρήτης
- Επισκόπηση Κυπριακού Τύπου 12/9/2013
- Δημόσιο: καταργούνται σήμερα και αύριο 2.500 θέσεις – Ποιοι βγαίνουν σε διαθεσιμότητα και από που
- Πάτρα: Γονείς στο πλευρό των καθηγητών - "Η νίκη τους είναι νίκη των παιδιών μας"
- Το νέο ποινολόγιο της εφορίας
- Έρχεται χαράτσι για όλους στα ακίνητα - Kίνδυνος να μην υπάρξουν εξαιρέσεις ούτε και για τα φτωχά νοικοκυριά
- Δύο νεκροί σε τροχαίο δυστύχημα στην εθνική οδό Πατρών - Πύργου
- Ηράκλειο: Σφοδρή σύγκρουση μοτοσικλέτας με αυτοκίνητο