Ενας πλήρης οδηγός για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών, του αιρετού Νεκτάριου Κορδή

Tweet

Ενημερωτικό των αιρετών στο ΚΥΣΔΕ

Νεκτάριου Κορδή & Βίκυς Αναγνώστη

εκλεγμένων με το ψηφοδέλτιο των

Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Θέμα: Μεταθέσεις εκπαιδευτικών σχολικού έτους 2013-14

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Δημοσιεύτηκε τελικά στις 15/4/2014 η εγκύκλιος των μεταθέσεων (αρ.πρωτ.59747/Δ2/15-04-2014) σχολικού έτους 2013-14. Είχε προηγηθεί μια απίστευτη διαδικασία με « διαρροές» για σχεδιαζόμενες αλλαγές, πρωτοσέλιδα εφημερίδων, ερωτήσεις στη Βουλή

και φυσικά αβεβαιότητα για ένα μεγάλο κομμάτι του κλάδου. Η εγκύκλιος τελικά στηρίζεται στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο. Σας επισημαίνουμε ορισμένα βασικά σημεία της σχετικής εγκυκλίου:

- Ποιες κατηγορίες μεταθέσεων αφορά η παρούσα εγκύκλιος;

Αφορά τις ακόλουθες κατηγορίες μεταθέσεων:

α) γενικές από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης

β) στα Μουσικά Σχολεία

γ) στα Καλλιτεχνικά Σχολεία

δ) στα σχολεία Διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

ε) αμοιβαίες από περιοχή σε περιοχή.

- Πότε υποβάλλεται η αίτηση;

α) Οι αιτήσεις υποβάλλονται, από 23-04-2014 έως 02-05-2014, στις Δ/νσεις Δ.Ε. στην αρμοδιότητα των οποίων υπάγονται τα σχολεία στα οποία ανήκουν οι εκπαιδευτικοί οργανικά ή έχουν τοποθετηθεί προσωρινά. Η παραπάνω προθεσμία είναι αποκλειστική και ισχύει για όλες τις κατηγορίες μεταθέσεων εκτός από τις αμοιβαίες για τις οποίες η αίτηση υποβάλλεται μέσα σε 15 ημέρες από την ανακοίνωση των μεταθέσεων.

β) Μέσα στην ίδια προθεσμία υποβάλουν δήλωση για οριστική τοποθέτηση και για βελτίωση, χωρίς να αναγράφουν προτιμήσεις συγκεκριμένων σχολείων, όσοι βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ από μετάθεση, απόσπαση σε ελληνικά σχολεία του εξωτερικού και για οποιοδήποτε άλλο λόγο.

Σύμφωνα με την παρ. 12 του άρθρου 9 του Ν.3848/2010 όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2α του άρθρου 33 του Ν.4038/2012 και την παρ. 2α του άρθρου 39 του Ν.4115/2013, οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται οριστικά κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων εντός της ίδιας περιοχής όπως ορίζεται στις οικείες διατάξεις.

- Πότε υποβάλλονται τα διάφορα δικαιολογητικά;

Τα δικαιολογητικά υποβάλλονται ταυτόχρονα μη την αίτηση εκτός τις ακόλουθες εξαιρέσεις:

α) Οι προϋποθέσεις και οι λόγοι μετάθεσης πρέπει να υπάρχουν κατά το χρόνο που λήγει η προθεσμία υποβολής των σχετικών με τα κριτήρια μετάθεσης δικαιολογητικών, δηλαδή στις 02-05-2014. Για τη μοριοδότηση τέκνου που θα γεννηθεί 2 Μαΐου, θα υποβληθεί σχετική αίτηση την ίδια ημέρα από τον εκπαιδευτικό μαζί με βεβαίωση από το Νοσοκομείο για τη γέννηση του τέκνου και υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/86 ότι θα προσκομιστεί η ληξιαρχική πράξη γέννησης, μόλις εκδοθεί από την αρμόδια υπηρεσία.

β) Για τους εκπαιδευτικούς που ζητούν να υπαχθούν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης για λόγους υγείας, αν τα δικαιολογητικά αυτά δεν μπορούν να υποβληθούν εμπρόθεσμα για λόγους που αφορούν την αρμόδια για την έκδοσή τους διοικητική αρχή, αρκεί η εμπρόθεσμη υποβολή της σχετικής αίτησης στην οποία θα γίνεται μνεία του λόγου της μη συνυποβολής των δημοσίων εγγράφων τα οποία πάντως ο αιτών οφείλει να προσκομίσει, όταν εκλείψει η αιτία που κατέστησε αδύνατη τη συνυποβολή τους και οπωσδήποτε πριν από την έναρξη της διαδικασίας διενέργειας των μεταθέσεων από το αρμόδιο συμβούλιο (παρ. 4 άρθρο 10 του Ν.2690/1999 ΦΕΚ 45Α΄).

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Σχετικά με την αυτεπάγγελτη αναζήτηση των δικαιολογητικών εφιστούμε την προσοχή στους Διευθυντές Β/θμιας Εκπαίδευσης ότι -όπου προβλέπεται αυτή- πρέπει οπωσδήποτε να γίνεται από την υπηρεσία.

- Που υποβάλλεται η αίτηση;

Α. Τρόπος υποβολής - Έντυπα

Όλες οι αιτήσεις μεταθέσεων - πλην των αμοιβαίων - καταχωρίζονται ηλεκτρονικά στο σύστημα μεταθέσεων e-Datacenter.

Τα έντυπα των αιτήσεων μετάθεσης που θα συμπληρώσουν οι εκπαιδευτικοί υπάρχουν στη δικτυακή πύλη (portal) του συστήματος ηλεκτρονικής καταχώρισης e-Datacenter, στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (www.minedu.gov.gr) και επισυνάπτονται και στην παρούσα εγκύκλιο.

Για διευκόλυνση τόσο των Δ/νσεων όσο και των ιδίων των εκπαιδευτικών η αίτηση θα συμπληρώνεται και θα υποβάλλεται υπογεγραμμένη από τον εκπαιδευτικό,

· στο σχολείο που ανήκει οργανικά ή έχει τοποθετηθεί προσωρινά (ώστε να αποστέλλεται υπηρεσιακά στην οργανική του), ή

· στη Δ/νση Β/θμιας Εκπαίδευσης που ανήκει οργανικά, ή

· θα αποστέλλεται ταχυδρομικά όπου αναφέρεται παραπάνω (με απόδειξη παραλαβής), ώστε στη συνέχεια να καταχωρισθεί στο σύστημα.

Β. Τρόπος καταχώρισης - παραλαβή αντιγράφου

Οι Διευθυντές των Διευθύνσεων, όπου και θα υποβάλλονται οι αιτήσεις, θα πρέπει να επιληφθούν του αυστηρού ελέγχου της διαδικασίας καταχώρισης των αιτήσεων στο σύστημα μεταθέσεων e-Datacenter, προς αποφυγή λαθών.

Συγκεκριμένα, πρέπει να ελέγχουν την ορθότητα των αναγραφόμενων στην αίτηση στοιχείων με βάση τους φακέλους των εκπαιδευτικών και την καταχώριση των αιτήσεων, η οποία θα γίνεται αποκλειστικά από τους ορισθέντες χειριστές του ηλεκτρονικού συστήματος e-Datacenter προς αποφυγή λαθών.

Σχετικά με τη διαδικασία καταχώρισης της αίτησης στο σύστημα θα πρέπει:

(1) κατά την υποβολή της αίτησης, εάν υπάρχει η δυνατότητα άμεσης καταχώρισης, οι εκπαιδευτικοί να παραλαμβάνουν άμεσα επικυρωμένο αντίγραφο της ηλεκτρονικά καταχωρισμένης αίτησής τους, θεωρημένο από το Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης ή από τον αρμόδιο υπάλληλο στον οποίο έχει παραχωρηθεί το δικαίωμα αυτό, την οποία και θα προσυπογράφουν, αφού πρώτα ελέγξουν και οι ίδιοι την ορθότητα των περιληφθέντων/καταχωρισθέντων στοιχείων και κυρίως των κριτηρίων μετάθεσης.

Στην αντίθετη περίπτωση, μετά την καταχώριση της αίτησης στο σύστημα, οι εκπαιδευτικοί θα καλούνται από την υπηρεσία να παραλάβουν και να υπογράψουν αντίγραφο της ηλεκτρονικά καταχωρισμένης αίτησής τους.

(2) Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν εκτός του νομού της οργανικής τους ή σε κάθε περίπτωση, εάν αποστέλλουν την αίτηση, όταν αυτή καταχωρίζεται, θα τους αποστέλλονται από τη Δ/νση της οργανικής τους θέσης δύο (2) αντίγραφα της ηλεκτρονικά καταχωρισμένης αίτησή τους. Οι ίδιοι οφείλουν να ελέγξουν την ορθότητα των καταχωρισμένων στοιχείων, ώστε να υπάρχει δυνατότητα διόρθωσης σε περίπτωση λάθους, και στη συνέχεια να επιστρέφουν το ένα (1) αντίγραφο υπογεγραμμένο (στην οργανική τους θέση).

ΠΡΟΣΟΧΗ. Εφιστούμε την προσοχή στη συμπλήρωση της αίτησης, καθόσον αυτή υπέχει θέση δήλωσης του άρθρου 9 του Ν.1599/1986 και της παρ. 3 του άρθρου 3 του Ν.2690/1999, καθώς επίσης στη συμπλήρωση των προτιμήσεων και στον έλεγχο του συνόλου των μορίων πριν και μετά την καταχώριση, γιατί ενστάσεις σχετικές με συμπλήρωση προτιμήσεων και λάθη ως προς την καταχώριση των μορίων δεν θα γίνονται δεκτές.

Γ. Αποστολή αιτήσεων στην Κ.Υ. του Υπουργείου:

Στη Δ/νση Προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – Τμήμα Γ΄ της Κ.Υ. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων θα αποσταλούν από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Δ.Ε. μόνο:

Α. Οι αιτήσεις μετάθεσης (η υπογεγραμμένη χειρόγραφη αίτηση και το υπογεγραμμένο αντίγραφο της ηλεκτρονικά καταχωρισμένης αίτησης) των εκπαιδευτικών για τις παρακάτω κατηγορίες με όλα τα σχετικά απαιτούμενα δικαιολογητικά που τις συνοδεύουν:

α) για τα Μουσικά σχολεία

β) για τα Καλλιτεχνικά σχολεία

γ) για τα σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης

Β. Υπογεγραμμένα αντίγραφα των ηλεκτρονικά καταχωρισμένων αιτήσεων των γενικών μεταθέσεων μαζί με τα σχετικά δικαιολογητικά, συνοδευόμενα από διαβιβαστικό στο οποίο θα αναφέρονται με λεπτομέρεια οι λόγοι για τους οποίους διαβιβάζονται:

α) οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών που υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/1996, του άρθρου 17 του N. 3402/2005 (ΦΕΚ 258/Α’), των παρ. 1, 2 & 3 του άρθρου 6 του Ν. 3454/2006 (ΦΕΚ 75/A’), της παρ. 8 του άρθρου 1 του Ν.3194/2003 (ΦΕΚ 227/Α΄) (πολύτεκνοι, ασθένειες κ.λ.π.) και του άρθρου 52 του Ν.4115/2013 (ΦΕΚ Α’ 24).

Κατά τη διαβίβαση των αιτήσεων για ένταξη σε ειδική κατηγορία μετάθεσης, παρακαλούνται οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να επισυνάπτουν στο διαβιβαστικό τους έγγραφο τον επισυναπτόμενο στην παρούσα εγκύκλιο πίνακα «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Δ.Ε. ΠΡΟΣ ΕΝΤΑΞΗ ΣΕ ΕΙΔΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ» συμπληρωμένο, προσέχοντας ιδιαίτερα τη συμπλήρωση της 8ης στήλης «ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΗ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΕ ΕΙΔΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ, ΘΕΜΕΛΙΩΝΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)».

β) οι αιτήσεις για τις οποίες πρέπει ν’ αποφανθεί αρμοδίως το ΚΥΣΔΕ (π.χ. αμφισβητούμενες περιπτώσεις θεμελίωσης δικαιώματος μετάθεσης, προϋποθέσεις υπαγωγής στα κριτήρια μετάθεσης

κ.λ.π.).

γ) οι αιτήσεις των συζύγων δικαστικών οι οποίοι ζητούν κατά προτεραιότητα μετάθεση βάσει της παρ. 3 του άρθρου 8 του Ν. 1868/1989 και της παρ. 3 του άρθρου 47 του Ν. 2304/1995.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ. Οι λοιπές αιτήσεις των γενικών μεταθέσεων από περιοχή σε περιοχή μαζί με τα σχετικά δικαιολογητικά δεν θα αποσταλούν στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αλλά θα διατηρηθούν στο αρχείο των Διευθύνσεων Δ.Ε. για 3 έτη.

Δ. Ηλεκτρονική καταχώριση και διόρθωση της ηλεκτρονικής αίτησης

α) Η ηλεκτρονική καταχώριση θα ξεκινήσει μαζί με την ημερομηνία έναρξης κατάθεσης των αιτήσεων, δηλ. από 23-04-2014 μέχρι και 09-05-2014.

β) Στις 12-05-2014 θα γίνει ανακοίνωση των πινάκων από τις αρμόδιες Διευθύνσεις με τα στοιχεία (ονοματεπώνυμο, κλάδο, ειδικότητα και μονάδες μετάθεσης κατά κριτήριο και στο σύνολό τους) των αιτουμένων μετάθεση εκπαιδευτικών.

γ) Από 12-05-2014 μέχρι και 16-05-2014 θα υποβάλλονται ενστάσεις και θα μπορεί στο διάστημα αυτό να γίνει διόρθωση των ηλεκτρονικών αιτήσεων στην περίπτωση δικαίωσης από τα αρμόδια ΠΥΣΔΕ τυχόν υποβληθεισών ενστάσεων από τους ενδιαφερόμενους.

δ) Από 19-05-2014 και μετά δεν θα υπάρχει δυνατότητα στις Διευθύνσεις Β/θμιας Εκπαίδευσης να διορθώνουν στοιχεία στις καταχωρισμένες αιτήσεις των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών. Από την ημερομηνία αυτή και μετά οποιεσδήποτε αλλαγές επιβάλλεται να γίνουν, θα γίνονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις της Κ.Υ. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

- Υπάρχει δυνατότητα να ανακαλέσει κάποιος την αίτηση μετάθεσης;

Ανάκληση της αίτησης μετάθεσης μπορεί να γίνει μέχρι 16-05-2014. Αιτήσεις που θα

υποβάλλονται μετά την ημερομηνία αυτή δε θα λαμβάνονται υπόψη.

- Υπάρχει δυνατότητα να ανακληθεί η μετάθεση;

Ανάκληση μετάθεσης δεν προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις και επομένως οι αιτήσεις ανάκλησης μετάθεσης δεν γίνονται δεκτές.

- Πότε ένας εκπαιδευτικός έχει θεμελιώσει δικαίωμα μετάθεσης ή βελτίωσης θέσης ή απόκτησης οργανικής θέσης;

Α. Προϋπόθεση υπηρέτησης οργανικής για ένα έτος

Στο άρθρο 39 παρ. 2β του ν.4115/2013 (ΦΕΚ Α’ 24) ορίζεται ότι «Η παρ. 4 του άρθρου 4, το δεύτερο και τρίτο εδάφιο της παρ. 12 του άρθρου 9 και οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 30 του ν. 3848/2010, όπως τροποποιήθηκαν με τις περιπτώσεις α΄ και β΄ της παρ. 2 του άρθρου 33 του ν. 4038/2012 (Α΄ 140), καταργούνται. Για τις γενικές προϋποθέσεις των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ισχύει το άρθρο 8 του π.δ. 50/1996 (Α΄ 45), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του π.δ. 100/1997 (Α΄ 94)».

Έτσι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του ΠΔ 50/96 (παρ. 1 και 2 ) όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 (παρ. 1 και 2 ) του Π.Δ. 100/97 για τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης:

«1. (…) απαιτείται υπηρεσία ενός έτους στην κατεχόμενη οργανική θέση μέχρι 31 Αυγούστου του έτους κατά το οποίο πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις.»

2. Ο χρόνος υπηρεσίας σε θέσεις προσωρινής τοποθέτησης των νεοδιοριζομένων και των μετατασσομένων εκπαιδευτικών, καθώς και ο χρόνος παραμονής των εκπαιδευτικών στη διάθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων, για οποιονδήποτε λόγο, εφόσον δεν οφείλεται σε δική τους υπαιτιότητα, λαμβάνεται υπόψη για τη θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης».

Δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης έχουν οι εκπαιδευτικοί που:

μετατέθηκαν από περιοχή σε περιοχή ή

από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης (βελτιώσεις) ή

τοποθετήθηκαν οριστικά εντός των ΠΥΣΔΕ ενώ ήταν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και δεν είχαν υπηρετήσει με δική τους ευθύνη την οφειλόμενη οργανική τους θέση.

με την προϋπόθεση ότι θα έχουν υπηρετήσει πραγματικά μέχρι 31-8-2014 την οργανική τους θέση στο σχολείο στο οποίο έχουν μετατεθεί ή έχουν τοποθετηθεί, άλλως δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης θα έχουν οποτεδήποτε υπηρετήσουν για ένα (1) έτος την οργανική τους θέση.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ Ι: Στη συμπλήρωση του χρόνου θεμελίωσης δικαιώματος συμπεριλαμβάνονται οι περιπτώσεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 8 του Π.Δ. 50/1996 καθώς σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 30 του Ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71/τ.Α΄/19-5-2010), διατηρούνται σε ισχύ και αφορούν:

α) Το χρόνο υπηρεσίας σε θέσεις προσωρινής τοποθέτησης των νεοδιοριζομένων και των μετατασσομένων εκπαιδευτικών, καθώς και το χρόνο παραμονής των εκπαιδευτικών στη διάθεση της οικείας Διεύθυνσης, για οποιονδήποτε λόγο, εφόσον δεν οφείλεται σε δική τους υπαιτιότητα (παρ. 2 του άρθρου 8 του Π.Δ. 50/1996 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του Π.Δ. 100/1997).

β) Το χρόνο που προσμετράται από 1η Σεπτεμβρίου για όσους εκπαιδευτικούς διορίζονται και αναλαμβάνουν υπηρεσία το μήνα Σεπτέμβριο καθώς και το χρόνο που προκύπτει από συνυπολογισμό σωρευτικά υπηρεσίας που έχει διανυθεί τμηματικά κατά τη διάρκεια διδακτικού έτους. (παρ. 3 του άρθρου 8 του Π.Δ. 50/1996 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του Π.Δ. 100/1997). Δεν προσμετράται ο χρόνος που προκύπτει από το άθροισμα των καλοκαιρινών διμήνων κατά τα οποία οι αποσπώμενοι εκπαιδευτικοί επανέρχονται στο σχολείο της οργανικής τους θέσης (Γνωμοδότηση 864/1989).

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ ΙΙ: Όσοι εκπαιδευτικοί τοποθετήθηκαν οριστικά ενώ ήταν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και υπηρέτησαν –το οφειλόμενο ένα έτος– εντός του ΠΥΣΔΕ σε διάφορες σχολικές μονάδες, ΔΕΝ απαιτείται υπηρέτηση εκ νέου της οργανικής τους θέσης. Αντίθετα, σε περίπτωση βελτίωσης η θεμελίωση δικαιώματος για μετάθεση προϋποθέτει υπηρέτηση της νέας οργανικής.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ ΙΙΙ: Στη συμπλήρωση του χρόνου θεμελίωσης δικαιώματος μετάθεσης ΔΕΝ συνυπολογίζεται:

α) Ο χρόνος των αδειών χωρίς αποδοχές πέραν του ενός μηνός.

β) Ο χρόνος εκπαιδευτικής άδειας με αποδοχές.

- Σε ποιες περιπτώσεις απαιτούνται δύο ή περισσότερα έτη υπηρέτησης της οργανικής;

α) Αμοιβαίες μεταθέσεις: Εκπαιδευτικός που μετατίθεται αμοιβαία απαιτείται να υπηρετήσει υποχρεωτικά για ένα χρόνο στη θέση που μετατέθηκε, προκειμένου να θεμελιώσει δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης. Μετά την παρέλευση τριών ετών έχει δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης για σχολεία των περιοχών μετάθεσης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης από την οποία προήλθε.

β) Μεταθέσεις από Διαπολιτισμικά σχολεία: Εκπαιδευτικός που υπηρετεί σε Διαπολιτισμικά σχολεία μετά την συμπλήρωση διετούς πραγματικής υπηρεσίας στην οργανική του θέση, έχει δικαίωμα μετάθεσης σε ένα από τα παραπάνω αναφερόμενα ή σε λοιπές σχολικές μονάδες της ίδιας ή άλλης περιοχής μετάθεσης.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα σχολεία αυτά, στην περίπτωση που ζητούν να μετατεθούν σε σχολεία γενικής παιδείας εντός της ίδιας περιοχής που έχουν οργανική, οφείλουν να καταθέσουν αίτηση μετάθεσης από περιοχή σε περιοχή και όχι αίτηση βελτίωσης.

γ) Διορισμός σε δυσπρόσιτα. Επίσης, δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν οι εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν σε δυσπρόσιτα σχολεία σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 41 του Ν. 1143/81 και οι οποίοι διανύουν το δεύτερο έτος της υποχρεωτικής υπηρεσίας τους (άρθρο 21 παρ. 2α, β του Ν. 3328/1-4-2005 ΦΕΚ 80Α΄).

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ: Εκπαιδευτικοί σύζυγοι δικαστικών λειτουργών που έχουν διοριστεί με το νόμο περί δυσπρόσιτων δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης πριν να παρέλθει η προβλεπόμενη διετία, καθότι οι διατάξεις με τις οποίες διορίστηκαν είναι ειδικές και αποκλείουν την εφαρμογή των γενικών διατάξεων του άρθρου 47 παρ. 3 του Ν.2304/1995, σύμφωνα με την αρ. 143/20-1-2003 γνωμοδότηση Νομικού Συμβούλου ΥΠ.Ε.Π.Θ., η οποία έγινε δεκτή από τον Υπουργό.

- Σε ποιες περιπτώσεις δεν απαιτείται χρόνος υπηρέτησης της οργανικής θέσης για τη θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης;

Δεν απαιτείται χρόνος υπηρέτησης της οργανικής θέσης για τη θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης για εκπαιδευτικούς που υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης του άρθρου 13 Π.Δ. 50/1996, της παρ. 4 του άρθρου 7 του Π.Δ. 100/1997, της παρ. 8 του άρθρου 1 του Ν. 3194/2003 (ΦΕΚ 227/Α΄), του άρθρου 17 του N. 3402/2005 (ΦΕΚ 258 17/10/2005), των παρ. 1, 2 & 3 του άρθρου 6 του Ν. 3454/2006 και του άρθρου 52 του Ν. 4115/2013 (ΦΕΚ 24 Α΄).

- Ειδική ρύθμιση για αποσπασμένους στο εξωτερικό.

Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν με απόσπαση σε ελληνικά σχολεία του εξωτερικού και διανύουν το έτος λήξης της απόσπασής τους ή έχει ήδη ανακληθεί η απόσπασή τους, υποβάλλουν την αίτηση μετάθεσης στη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης στη διάθεση της οποίας βρίσκονται, μόνον εφόσον πριν από την απόσπασή τους στο εξωτερικό υπηρέτησαν ένα (1) έτος στην οργανική τους θέση.

Οι εν λόγω εκπαιδευτικοί θεωρούνται ότι ανήκουν στην περιοχή μετάθεσης στην οποία ανήκει το σχολείο από το οποίο αποσπάσθηκαν (παρ. 3 άρθρο 8 του Ν.2817/00 – Φ.Ε.Κ. 78 Α’).

Επίσης, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να υποβάλουν αίτηση-δήλωση οριστικής τοποθέτησης μόνον σε

σχολεία της περιοχής που ανήκει το σχολείο από το οποίο αποσπάσθηκαν (παρ. 3 άρθρο 8 Ν.2817/2000).

Εκπαιδευτικοί που αποσπάστηκαν στο εξωτερικό και επανέρχονται, εάν πριν την απόσπασή τους στο εξωτερικό έχουν υπηρετήσει ‐με τον οποιονδήποτε τρόπο‐ την οργανική τους θέση, μετά την επιστροφή τους (με τη λήξη της απόσπασης ή με την ανάκλησή της) τίθενται στη διάθεση του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 8 του Ν.2817/2000 και τοποθετούμενοι –κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων/τοποθετήσεων – σε σχολεία της περιοχής που ανήκει το σχολείο από το οποίο αποσπάσθηκαν, θεωρείται ότι δεν χάνουν το δικαίωμα θεμελίωσης αίτησης μετάθεσης που ήδη είχαν κατοχυρώσει πριν την απόσπασή τους στο εξωτερικό.

Μετά την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 35 παρ. 2 του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193/ τ.Α’/17-9-2013) με την οποία αντικαθίσταται η παρ. 4 του άρθρου 18 του ν. 4027/2011 «Οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται στις ελληνόγλωσσες μονάδες του εξωτερικού εφόσον κατέχουν οργανική θέση σε σχολείο στην Ελλάδα, διατηρούν τη θέση αυτή κατά το διάστημα της απόσπασής τους και επιστρέφουν σε αυτήν μετά τη λήξη της απόσπασής τους. Σε περίπτωση που η απόσπασή τους παρατείνεται πέραν των πέντε ετών, για προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους και όχι λόγω υπηρεσιακών αναγκών, τότε η οργανική θέση που κατέχουν θα θεωρείται κενή με την έναρξη του έκτου συνεχόμενου σχολικού έτους απόσπασης με τις συνέπειες που ορίζονται στο Κεφάλαιο Γ΄ άρθρο 16 παράγραφος 9 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167)».

- Ποια είναι τα κριτήρια μετάθεσης;

Κριτήρια για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 16 του Π.Δ. 50/1996 είναι:

1) η συνολική υπηρεσία

2) η συνυπηρέτηση

3) οι οικογενειακοί λόγοι

4) οι συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν

5) η εντοπιότητα

6) η πρώτη προτίμηση.

- Τι ισχύει σε περίπτωση ισοβαθμίας;

Σε περίπτωση ισοβαθμίας των εκπαιδευτικών κατά τις μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 11 και 13 του Π.Δ. 50/96, προηγούνται οι εκπαιδευτικοί που υπερέχουν κατά κριτήριο, εάν αυτά συντρέχουν και με την εξής σειρά:

α) στη συνυπηρέτηση

β) στην εντοπιότητα

γ) στους οικογενειακούς λόγους

δ) στη συνολική υπηρεσία

ε) στις δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν

στ) στην πρώτη προτίμηση.

Σε περίπτωση ισοβαθμίας και στα επιμέρους κριτήρια τότε λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία και η σειρά δημοσίευσης του διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Τα κριτήρια αναλυτικά κατά κατηγορία έχουν ως ακολούθως:

Α. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ

- Πως προσδιορίζεται ο χρόνος συνολικής υπηρεσίας;

α) «Ως συνολική υπηρεσία λαμβάνεται ο χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στα σχολεία ή σχολές της δημόσιας εκπαίδευσης του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων» (άρθρου 16 παρ.3 του Π.Δ. 50/96).

β) «Οι μονάδες μετάθεσης για τη συνολική υπηρεσία των εκπαιδευτικών, όπως αυτή καθορίζεται με τις παραγράφους 3 και 4 του άρθρου 16 του Π.Δ. 50/1996, προσδιορίζονται με συντελεστή δυόμισι (2,5) για κάθε έτος υπηρεσίας» .

- Ποιες περιπτώσεις λαμβάνονται υπόψη για μοριοδότηση χρόνου συνολικής υπηρεσίας;

Σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ.3 περ. α έως ε του Π.Δ. 50/1996 ως πραγματική εκπαιδευτική υπηρεσία για κάθε εκπαιδευτικό θεωρείται:

α) Ο συνολικός χρόνος από την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του διορισμού του μέχρι 31 Αυγούστου του έτους κατά το οποίο διενεργούνται οι μεταθέσεις, εφόσον ανέλαβαν υπηρεσία εντός του μηνός Σεπτεμβρίου. Για όσους ανέλαβαν υπηρεσία μετά την 30ή Σεπτεμβρίου η συνολική υπηρεσία τους υπολογίζεται από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας.

β) Ο χρόνος εκπαιδευτικής υπηρεσίας στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, η υπηρεσία σε ξένα σχολεία στα οποία δίδαξαν σε τάξεις ή τμήματα ελληνοπαίδων καθώς και η υπηρεσία σε ελληνικά σχολεία της Κύπρου, εφόσον λαμβάνεται υπόψη για μισθολογική εξέλιξη κατά τις κείμενες διατάξεις.

γ) Ο χρόνος που οι εκπαιδευτικοί υπηρέτησαν στη δημόσια ή ιδιωτική Α/θμια ή Β/θμια εκπαίδευση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. (Σχετικό είναι και το με αριθμό 1924/23-9-2002 απαντητικό έγγραφο του Νομικού Συμβούλου ΥΠ.Ε.Π.Θ.) Διευκρινίζουμε ότι ο χρόνος στην ιδιωτική Α/θμια ή Β/θμια εκπαίδευση υπολογίζεται, χωρίς να αφαιρούνται, όπου στη σχετική βεβαίωση αναφέρονται, οι καλοκαιρινοί μήνες.

δ) Ο χρόνος εκπαιδευτικής υπηρεσίας που προσφέρθηκε σε σχολεία αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με ωριαία αντιμισθία.

ε) Ο χρόνος εκπαιδευτικής υπηρεσίας σε εκπαιδευτικά ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής, εφόσον αυτός λαμβάνεται υπόψη για μισθολογική εξέλιξη.

Επίσης ως πραγματική εκπαιδευτική υπηρεσία θεωρείται:

α) Ο χρόνος εκπαιδευτικής υπηρεσίας στα δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία προσφέρθηκε μετά την ημερομηνία ένταξης των χωρών αυτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση (άρθρο 2 παρ. 3 του Ν. 3687/1-8-2008 και του άρθρου 39 της Συνθήκης των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, του άρθρου 7 παρ. 1 και 4 του Κανονισμού με αριθμ. 1612/68 και τη νομολογία του ΔΕΚ).

β) Ο χρόνος αναγνωρισμένης εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ05, ΠΕ06 και ΠΕ07 στο Βρετανικό Συμβούλιο, το Γαλλικό Ινστιτούτο και το Ινστιτούτο Γκαίτε [Άρθρο 8 παρ.17 του Ν.2817/00 (Φ.Ε.Κ. 78 Α’)].

γ) Η προϋπηρεσία εκπαιδευτικών και μελών του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού σε παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (εφόσον αυτό αποδεικνύεται από την ιδρυτική τους πράξη ή το καταστατικό ίδρυσής τους), ή στο Ψυχολογικό Κέντρο Βορείου Ελλάδος και στο Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής, αναγνωρίζεται ως δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία, μετά το διορισμό τους σε θέσεις μόνιμου εκπαιδευτικού ή ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού των Υπουργείων Παιδείας και Υγείας. Προϋπηρεσία με μειωμένο ωράριο αναγνωρίζεται με αναγωγή στο υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας. Η παρούσα ρύθμιση έχει αναδρομική ισχύ από την έναρξη εφαρμογής των άρθρων 59 και 61 του ν. 2413/1996 (ΦΕΚ 124 Α'). [Άρθρο 8 παρ. 8 του Ν. 2817/2000, όπως αυτό ισχύει. Σχετική η αρ. 2748/01 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών)].

δ) Ο χρόνος αναγνωρισμένης εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας στα ξένα σχολεία της ημεδαπής υπαγόμενα στην Α/θμια ή Β/θμια βαθμίδα εκπαίδευσης (παρ.22 άρθρο 9 του Ν.2817/2000 Φ.Ε.Κ. 78 Α’).

ε) Ο χρόνος αναγνωρισμένης προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών:

· στη Σιβιτανίδειο, στα Μ.Π.Κ. και στην Πρόσθετη Διδακτική στήριξη.

· στα Δημόσια Λύκεια Εμπορικού Ναυτικού (Δ.Λ.Ε.Ν.) άρθρο 16 του Ν.2743/99 – Φ.Ε.Κ. 211 Α’.

· στην ΑΣΠΑΙΤΕ (πρώην ΠΑΤΕΣ-ΣΕΛΕΤΕ) και στα δημόσια Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ., εφόσον ο χρόνος αυτός λαμβάνεται υπόψη για μισθολογική εξέλιξη,

στ) Ο χρόνος των παρακάτω αναφερόμενων αδειών:

αναρρωτικών αδειών με αποδοχές σύμφωνα με τα άρθρ. 55-56 του Ν.3528/2007 (ΦΕΚ 26/ τ.Α’/9-2-200) ή με προγενέστερους Υπαλ. Κώδικες, εφόσον χορηγήθηκαν κατά το χρόνο ισχύος αυτών καθώς και ο χρόνος αναρρωτικής άδειας άνευ αποδοχών που χορηγήθηκε κατά το χρόνο ισχύος του Π.Δ. 611/1977 (άρθρο 112),

άδειας χωρίς αποδοχές της περ. Ε΄ του άρθρου 16 του Ν. 1566/1985 που δεν υπερβαίνει τον ένα μήνα εντός του ίδιου ημερολογιακού έτους (άρθρο 17 του Ν.2470/1997),

άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης,

άδειας μητρότητας (κυοφορίας, κύησης, λοχείας), γονικής άδειας εννέα μηνών με αποδοχές, τρίμηνης άδειας με αποδοχές στην περίπτωση γέννησης τρίτου παιδιού και τρίμηνης άδειας χωρίς αποδοχές που είχε χορηγηθεί σύμφωνα με το άρθρο 5 του Νόμου 1483/1984,

ειδικών αδειών όπως ορίζονται στο άρθρο 50 του Νόμου 3528/2007 ή σε προγενέστερους Κώδικες εφόσον χορηγήθηκαν κατά το χρόνο ισχύος αυτών.

ζ) Τέλος, με τη διάταξη του άρθρου 49 του Ν. 4115/2013 (ΦΕΚ Α’ 24) ορίζεται ότι «Στους Εκπαιδευτικούς του Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου Α΄ Κύκλου του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «Παπανικολάου», οι οποίοι έχουν ήδη μεταταχθεί σε αντίστοιχες οργανικές θέσεις και αντίστοιχους κλάδους εκπαιδευτικών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία τους στο παραπάνω Εκπαιδευτήριο ως προς τον υπολογισμό των μορίων της στη συνολική εκπαιδευτική υπηρεσία.»

- Ποιες περιπτώσεις δεν λαμβάνονται υπόψη για μοριοδότηση χρόνου;

(ούτε συνολικής υπηρεσίας ούτε συνθηκών διαβίωσης)

α) Ο χρόνος που ο εκπαιδευτικός υπηρέτησε σε νοσοκομεία, σε ΝΕΛΕ, Σχολές Μαθητείας/ΤΕΕ του ΟΑΕΔ, σε Ιδιωτικά Ι.Ε.Κ., ΚΕΚ, ΠΕΚ, Σχολή Ευελπίδων, Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, Σχολή Ικάρων, Σχολές Υπαξιωματικών Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, Αξιωματικών ΕΛ.ΑΣ. και Αστυφυλάκων και λοιπών στρατιωτικών σχολών και σε σχολές ή σχολεία που δεν υπάγονται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας.

β) H προϋπηρεσία του εκπαιδευτικού ως διοικητικού υπαλλήλου.

γ) Ο χρόνος άδειας άνευ αποδοχών πέραν του μηνός για κάθε ημερολογιακό έτος (παρ. 2γ του άρθρου 17 του Ν. 2470/97 ΦΕΚ 40/ 21-3-1997 τ. Α’ και άρθρο 51 παρ. 1 του Ν. 3528/2007).

- Πως γίνεται ο υπολογισμός του χρόνου συνολικής υπηρεσίας

Ο τρόπος υπολογισμού υπηρεσίας εκπαιδευτικών (μονίμων και αναπληρωτών) γίνεται σύμφωνα

με τον γενικό ορισμό παρ. 4 του άρθρου 16 του Π.Δ. 50/1996 όπου αναφέρεται ότι: «Ο συνολικός χρόνος πραγματικής υπηρεσίας των εκπαιδευτικών εκφράζεται σε έτη και μήνες. Χρόνος ίσος ή μεγαλύτερος των δεκαπέντε (15) ημερών υπολογίζεται ως πλήρης μήνας, ενώ σε αντίθετη περίπτωση δεν λαμβάνεται υπόψη. Όπου κατά τον υπολογισμό των μονάδων μετάθεσης ως συνολική υπηρεσία προκύπτει αριθμός με δεκαδικό μέρος, διατηρούνται μόνο τα δύο πρώτα ψηφία του.»

Τύπος υπολογισμού:

(ΕΤΗ + μήνες 12 Χ 2,5) ή (ΕΤΗ Χ 2,5 +μήνες 12 Χ 2,5)

- Ιδιαιτερότητες εύρεσης του συνολικού χρόνου σε προϋπηρεσίες εκπαιδευτικών

Γενική θεώρηση:

Στην εύρεση του συνολικού χρόνου πραγματικής υπηρεσίας για την υπηρέτηση ωρομισθίων εκπαιδευτικών καθώς και για υπηρέτηση εκπαιδευτικών σε ιδιωτικά σχολεία με μειωμένο ωράριο, που η απλή αφαίρεση συμμιγών δε μας δίνει πραγματικό χρόνο λαμβάνοντας υπόψη ότι ως πλήρες θεωρείται το υποχρεωτικό ωράριο του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κατά περίπτωση, ο τρόπος υπολογισμού θα γίνεται σύμφωνα με τα παρακάτω αναφερόμενα.

Υπολογισμός προϋπηρεσίας ωρομίσθιου

Όπως ορίζεται στην περ. δ της παρ. 3 του άρθρου 16 του Π.Δ. 50/1996 ο χρόνος εκπαιδευτικής υπηρεσίας που προσφέρθηκε στο δημόσιο με ωριαία αντιμισθία «υπολογίζεται με κλάσμα που έχει αριθμητή τις προσφερθείσες ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας και παρανομαστή το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας που ισχύει κατά το χρόνο υπολογισμού των μονάδων μετάθεσης για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης βαθμίδας εκπαίδευσης».

Έτσι, λαμβάνοντας υπόψη ότι το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας για τη Β/θμια έως και το σχολικό έτος 2012-2013 ήταν 21 ώρες, προκύπτει ο εξής τύπος υπολογισμού:

ΩΡΕΣ ΠΡΟΣΦΕΡΘΕΙΣΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 21 Χ 6 (ΗΜΕΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ) 25 (ΕΝΑ ΜΗΝΑ)

Το δεκαδικό μέρος που προκύπτει το πολλαπλασιάζουμε επί 30 και στρογγυλοποιούμε, αν προκύπτει δεκαδικό μέρος στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο, για να βρούμε τις λοιπές μέρες, τις οποίες στη συνέχεια αν είναι πάνω από 15 τις υπολογίζουμε, σύμφωνα με τη νομοθεσία, σε μήνα και εάν είναι λιγότερες από 15 δεν τις υπολογίζουμε καθόλου.

Παράδειγμα: Εκπαιδευτικός έχει 584 ώρες διδασκαλίας:

584/21 Χ 6/25 = 6,674

Δηλ. έχει 6 μήνες και υπόλοιπο 0,674 μήνες.

Μετατρέπουμε το υπόλοιπο των μηνών σε ημέρες με τον τύπο: υπόλοιπο μηνών Χ 30.

Έτσι: 0,674 X 30 = 20 μέρες και επειδή είναι πάνω από 15 τις υπολογίζουμε για ένα (1) ολόκληρο μήνα.

Υπολογισμός προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών που υπηρέτησαν στην ιδιωτική

εκπαίδευση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου και μειωμένο ωράριο.

α) Η αναγνώριση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών που υπηρέτησαν στην ιδιωτική εκπαίδευση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου και μειωμένο ωράριο γίνεται με τον ακόλουθο τύπο, αφού πρώτα βρούμε το διάστημα υπηρέτησης σε μήνες και μέρες με αφαίρεση συμμιγών.

ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Χ ( ΜΗΝΕΣ + ΜΕΡΕΣ 30 )

ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ: Διαιρούμε τις ημέρες με το 30 για να βρούμε την αναλογία τους σε μήνες και εφαρμόζουμε τον τύπο θεωρώντας ως υποχρεωτικό ωράριο για την Α/θμια 24 ώρες και για τη Β/θμια 21 ώρες.

Παράδειγμα:

Εκπαιδευτικός με μειωμένο εβδομαδιαίο ωράριο 14 ωρών έχει προϋπηρεσία σε ιδιωτικό σχολείο από 1/9/2003 έως 14/2/2004.

Ο υπολογισμός γίνεται ως εξής:

Αφαιρούμε τους συμμιγείς αριθμούς των ημερομηνιών υπηρέτησης και προκύπτει χρονικό διάστημα προϋπηρεσίας 5 μήνες και 14 ημέρες. Στη συνέχεια εφαρμόζουμε τον τύπο και μας δίνει το εξής αποτέλεσμα:

14/21 Χ ( 5 + 14/30) = 3,64

Δηλαδή 3 μήνες και υπόλοιπο 0,64 μήνες

Όπως και παραπάνω, μετατρέπουμε το υπόλοιπο των μηνών σε ημέρες και έχουμε: 0,64 X 30 = 19 μέρες, που μας δίνουν ένα μήνα αφού είναι πάνω από 15 ημέρες.

β) Διαφοροποιήσεις:

Στην περίπτωση που έχουν εκδοθεί από τις Διευθύνσεις Α/θμιας ή Β/θμιας Εκπ/σης βεβαιώσεις προϋπηρεσίας με υπολογισμένο χρονικό διάστημα εκπαιδευτικής υπηρεσίας το οποίο δεν ταυτίζεται με το αποτέλεσμα που προκύπτει από την εφαρμογή του προηγούμενου τύπου (όπως είναι και ο προγραμματισμός στο σύστημα e-Datacenter), τότε καταχωρίζουμε το χρόνο των βεβαιώσεων αυτών.

Όσες βεβαιώσεις προϋπηρεσίας καταχωρισθούν με τον τρόπο αυτό θα πρέπει να αποσταλούν στην αρμόδια υπηρεσία της Κ.Υ. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Για να καταχωρισθεί ο χρόνος προϋπηρεσίας ιδιωτικών εκπαιδευτικών με τον τρόπο αυτό, πρέπει στην καρτέλα των υπηρετήσεων:

στο πεδίο «Σχέση εργασίας» να επιλεγεί «Ιδιωτικού δικαίου» και

να αναγράφεται οπωσδήποτε ο αριθμός βεβαίωσης (αριθμός και ημερομηνία).

Με την καταχώριση των στοιχείων αυτών θα δίνεται η δυνατότητα της χειροκίνητης

πληκτρολόγησης στο πεδίο του χρόνου υπηρεσίας. Κατά την καταχώριση, όταν η υπηρέτηση στη βεβαίωση φαίνεται ενιαία, καταχωρίζεται και ως μία ενιαία υπηρέτηση.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

1) Όταν καταχωρίζονται στο σύστημα μεταθέσεων e-Datacenter βεβαιώσεις προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών σε ιδιωτικά σχολεία, δεν θα πρέπει -όπου υπάρχουν- να αφαιρούνται οι καλοκαιρινοί μήνες.

2) Επισημαίνουμε ότι σε περίπτωση που εκπαιδευτικός έχει πολλαπλές υπηρετήσεις εντός του ίδιου χρονικού διαστήματος, σε ετήσια βάση αυτές δεν μπορούν να υπερβαίνουν αθροιστικά τους 12 μήνες.

- ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ

Αναδρομικός διορισμός:

Σε περίπτωση αναδρομικού διορισμού ο εκπαιδευτικός δικαιούται για το αντίστοιχο διάστημα μονάδες για συνολική υπηρεσία και για δυσμενείς συνθήκες. Επίσης ο εν λόγω χρόνος θα ληφθεί υπόψη για τη συμπλήρωση της απαιτούμενης υποχρεωτικής διετίας που προβλέπει ο νόμος για τους εκπαιδευτικούς που διορίζονται σε δυσπρόσιτα σχολεία.

Προϋποθέσεις προσμέτρησης προϋπηρεσίας:

Η εκπαιδευτική προϋπηρεσία, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 του Π.Δ. 50/1996, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 14 του Π.Δ. 100/1997 λαμβάνεται υπόψη για τον καθορισμό των μονάδων μετάθεσης του εκπαιδευτικού για συνολική υπηρεσία μόνο αν είναι αναγνωρισμένη.

Ανάληψη υπηρεσίας μετά την 30η Σεπτεμβρίου:

Για τους εκπαιδευτικούς που ανέλαβαν υπηρεσία μετά την 30η Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με το άρθρο 16 του Π.Δ. 50/1996, ως χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας θεωρείται η συνολική υπηρεσία τους από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας και όχι από την ημερομηνία του ΦΕΚ διορισμού.

Υπηρεσία σε φροντιστήριο:

Προϋπηρεσία εκπαιδευτικών σε φροντιστήριο δεν αναγνωρίζεται ως χρόνος συνολικής υπηρεσίας για τις μεταθέσεις, καθότι δεν εμπίπτει στις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 16 του Π.Δ. 50/1996, ούτε στις διατάξεις της παρ. 17 του άρθρου 8 του Ν. 2817/2000 (ΦΕΚ 78Α΄).

Ωράριο για υπολογισμό προϋπηρεσίας:

α) Για τον υπολογισμό των μονάδων μετάθεσης συνολικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας ως πλήρες ωράριο λαμβάνεται υπόψη το υποχρεωτικό ωράριο του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κατά περίπτωση, όπως αυτό ισχύει στην κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ως υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας θεωρείται το υποχρεωτικό ωράριο του νεοδιόριστου της βαθμίδας εκπαίδευσης στην οποία διορίζεται ο εκπαιδευτικός και όχι της βαθμίδας στην οποία έχει αποκτηθεί η προϋπηρεσία. Ως εκ τούτου, κατά την καταχώριση εκπαιδευτικής υπηρεσίας εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχουν προϋπηρεσία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσης ως ωρομίσθιοι, στο πεδίο «Υποχρεωτικό εβδομ. ωράριο νεοδιόριστου ίδιας βαθμίδας» να καταχωρίζεται ο αριθμός των 21 ωρών.

β) Σε περίπτωση μειωμένου ωραρίου το σύνολο των ωρών διδασκαλίας διαιρείται δια του υποχρεωτικού ωραρίου.

Β. ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

- Νομικό πλαίσιο

1. Σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 5 του Π.Δ. 50/96 ορίζεται ότι «Μονάδες μετάθεσης για συνυπηρέτηση λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί που ζητούν μετάθεση από μία περιοχή σε άλλη, εφόσον ο/η σύζυγος υπηρετεί ή εργάζεται στην περιοχή αυτή. Οι μονάδες συνυπηρέτησης υπολογίζονται και για μεταθέσεις από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής, ή τις τοποθετήσεις σε συγκεκριμένα σχολεία, εφόσον ο/η σύζυγος υπηρετεί ή εργάζεται στην περιφέρεια του Δήμου ή της Κοινότητας, όπου ζητείται η μετάθεση ή η τοποθέτηση. Οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες μετάθεσης για συνυπηρέτηση».

2. Στο άρθρο 16 παρ. 6 του Π.Δ. 50/96 ορίζονται τα ακόλουθα:

«Για την απόδειξη του τόπου και της φύσης της εργασίας του ή της συζύγου υποβάλλονται κατά περίπτωση τα παρακάτω δικαιολογητικά:

α) προκειμένου περί υπαλλήλων του δημοσίου ή υπαλλήλων ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ ή υπαλλήλων του υπόλοιπου δημόσιου τομέα όπως αυτός καθορίστηκε με τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του Ν. 1256/82 (ΦΕΚ 65 τ.Α') όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα και ισχύει ή άμισθων δημοσίων υπαλλήλων ή λειτουργών, βεβαίωση της υπηρεσίας του, από την οποία να προκύπτει ότι ο ή η σύζυγος υπηρετεί οργανικά και όχι με απόσπαση στο συγκεκριμένο τόπο.

β) Προκειμένου περί εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα ή ελεύθερων επαγγελματιών, βεβαίωση του ασφαλιστικού τους φορέα (ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, ΟΓΑ κ.λ.π.) από την οποία να προκύπτει ότι ο ή η σύζυγος εργάζεται στον τόπο που ζητείται η μετάθεση τουλάχιστον τα δύο τελευταία χρόνια από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και είναι ασφαλισμένος στον οικείο ασφαλιστικό φορέα».

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ : Η μοριοδότηση της συνυπηρέτησης στις μεταθέσεις και τοποθετήσεις για το σχολικό έτος 2012-2013, θα πραγματοποιηθεί με βάση τους διευρυμένους δήμους σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87/07-06-2010 Τ.Α΄) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης-Πρόγραμμα Καλλικράτης».

- Διευκρινίσεις

1. Οι μονάδες συνυπηρέτησης υπολογίζονται μόνο για την περιοχή μετάθεσης (μία), όπου υπηρετεί οργανικά (όχι με απόσπαση) ή εργάζεται ο/η σύζυγος και όχι για όλο το νομό.

2. Η διετία πρέπει να έχει συμπληρωθεί μέχρι την ημερομηνία λήξης υποβολής της αίτησης μετάθεσης, δηλαδή την 31η Ιανουαρίου 2013.

3. Όπου οι υπηρεσίες του ΙΚΑ δεν χορηγούν βεβαιώσεις για την απόδειξη της συνυπηρέτησης των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, γίνονται δεκτές βεβαιώσεις του εργοδότη ή των εργοδοτών. Οι βεβαιώσεις αυτές λαμβάνονται υπόψη μόνον εφόσον συμφωνούν με το βιβλιάριο ασφάλισης ή τα μηχανογραφικά δελτία ασφάλισης που υποχρεωτικά υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι.

4. Όπου ο ασφαλιστικός φορέας δεν χορηγεί βεβαίωση για την απόδειξη της συνυπηρέτησης των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, λόγω οφειλής εισφορών, γίνεται δεκτή υποβληθείσα περιοδική δήλωση Φ.Π.Α. τελευταίου

Keywords
οδηγος, στην κ, υπουργείο παιδείας, εν λόγω, tweet, βουλη, σχολεια, πυσδε, μαΐου, βεβαίωση, φεκ, minedu, gov, δικαιωμα, ηλεκτρονική, δηλ, οφείλεται, ισχύ, τίθενται, ελλαδα, κυπρος, δεκ, ασπαιτε, θεσσαλονικη, οαεδ, κεκ, πεκ, ετη, ζητείται, νπδδ, ΟΤΑ, συγκεκριμένο, ικα, τεβε, ογα, νέα, καλλικρατης, κινηση στους δρομους, διορισμος, σταση εργασιας, κλειστα σχολεια, Πρώτη ημέρα του Καλοκαιριού, ενιαιο μισθολογιο δημοσιων υπαλληλων, κυβερνηση εθνικης ενοτητας, Καλή Χρονιά, οφειλετες δημοσιου, η ημέρα της γης, minedu.gov.gr, αλλαγη ωρας 2012, Ημέρα του παιδιού, δικαιολογητικα, σχολη ικαρων, σχολη ναυτικων δοκιμων, ημερομήνια, ζητείται, βρετανικο συμβουλιο, ηλεκτρονική, αιτηση, ασπαιτε, γκαιτε, ιδιωτικα σχολεια, κυπρου, νπδδ, ογα, πλαισιο, προγραμμα, πρωτοσελιδα, πυλη, σχολες, σχολη ευελπιδων, τεβε, υπουργείο παιδείας, υπευθυνη δηλωση, φεκ, minedu, αθροισμα, αρθρο, εξαιρεσεις, αιτησεις, αμοιβαια, αρχιτεκτονικη, ασθενειες, ασφαλιστικο, αφαιρεση, βεβαίωση, γαλλικο ινστιτουτο, γινει, γινεται, γινονται, δευτερο, δευτεροβαθμια εκπαιδευση, δευτεροβαθμια, διαστημα, διευθυνση, δηλ, δυνατοτητα, δημοσιο, δηλωση, δικη, εγινε, εφημεριδα της κυβερνησεως, εγγραφο, υπαρχει, εκπαιδευση, εν λόγω, εντυπα, εξελιξη, ετη, ετων, ετος, ευελπιδων, ευθυνη, εφημεριδα, ιδια, υπηρεσια, υπηρεσιες, ισχυει, ινστιτουτο γκαιτε, κεκ, κεφαλαιο, λαθη, ληξη, λογο, μαΐου, μηνες, μειωμενο ωραριο, μνεια, νοσοκομεια, οπωσδηποτε, οφείλεται, πεδιο, πεκ, πρωτοσελιδα εφημεριδων, ρυθμιση, συγκεκριμένο, συγκεκριμενα, συνεχεια, σειρα, σιβιτανιδειο, σχολειο, τυπος, τίθενται, τμημα, ισχύ, φυσικα, φροντιστηριο, χρονος, ωρες, ανηκει, δικαιωμα, εφαρμογη, ελληνικα, εννεα, ενωση, ερωτησεις, gov, ιδιαιτερα, ικαρων, ηλεκτρονικα, υπουργειο, κομματι, κωδικες, νομικου, νοσοκομειο, tweet, πυσδε, στην κ, θεσεις, υγειας, υπολογισμος
Αναζητήσεις
κριτηρια μεταθεσης σε μουσικό, υπηρετηση οργανικης θεσης εκπαιδευτικου
Τυχαία Θέματα