«Κληρώνει» για μαρίνες και αεροδρόμια, προκήρυξη και για Εγνατία Οδό

Πολιτική

Με γρήγορους ρυθμούς η κυβέρνηση «ξεφορτώνεται» μαρίνες, αεροδρόμια και δρόμους κάνοντας μεγάλα Ντήλ με ξένους και εγχώριους επενδυτικούς ομίλους, ολοκληρώνοντας έτσι τις μνημονιακές της δεσμεύσεις σε ότι αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις του δημόσιο πλούτου.

Το επόμενο 48ωρο εκπνέουν οι προθεσμίες για μια σειρά από δημόσια έργα τα οποία έχουν προκηρυχτεί από το ΤΑΙΠΕΔ σύμφωνα με την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ.

Στην περίπτωση των μαρινών, σήμερα μένει να αποδειχθεί αν οι όμιλοι από Τουρκία, Ρωσία,

και άλλες χώρες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για Αλιμο, Πόρο, Ύδρα και Νέα Επίδαυρο, θα υποβάλλουν και προσφορές, με το διαγωνισμό να θεωρείται ένα γερό πρώτο τεστ για τις επενδύσεις στον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό.

Στην περίπτωση των αεροδρομίων μεταξύ των σχημάτων που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και αναμένεται ότι θα δώσουν αύριο το παρών τους στο διαγωνισμό, περιλαμβάνεται ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος Vinci, η γερμανική εταιρεία Fraport, η Corporation America (έχει έδρα την Αργεντινή και διαχειρίζεται 49 αεροδρόμια στη Λατινική Αμερική), κ.ά.

Προκηρύσσεται και η Εγνατία Οδός

Στο μεταξύ, θέμα ημερών είναι και η προκήρυξη για την πολυετή (το πιθανότερο για 30 χρόνια) παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Το θέμα συζητείται σύμφωνα με τις πληροφορίες σήμερα στο διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ.

Το σχέδιο προβλέπει ότι οι ιδιώτες θα αναλάβουν τόσο την εκμετάλλευση των διοδίων της Εγνατίας, όσο και των κάθετων οδικών αξόνων που ξεκινούν από τους ανισόπεδους κόμβους Καστοριάς (Δυτικής Σιάτιστας), Κορομηλιάς, Ιεροπηγής και Λαγκαδά / Σερρών, καθώς και τα τμήματα που τη συνδέουν με τους μεθοριακούς σταθμούς Κρυσταλλοπηγής, Προμαχώνα και Ευζώνων.

Όσο για την τιμολογιακή πολιτική που θα εφαρμοστεί στην Εγνατία Οδό, το πιθανότερο είναι πως είναι ίδια με εκείνη που ισχύει και για τους υπόλοιπους οδικούς άξονες.

Τι σημαίνει αυτό ; Ότι το κόστος για τους οδηγούς θα αρχίζει από τα 4 σεντς ανά χιλιόμετρο και θα φτάνει τα 6 σεντς ανά χιλιόμετρο. Στις συγκεκριμένες τιμές πρέπει να προστεθεί ο ΦΠΑ και η αύξηση λόγω πληθωρισμού, που συνοδεύει πάντα τέτοιες μακροχρόνιες συμβάσεις.

Πρόσφατα οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ στο συγκεκριμένο διαγωνισμό κατέθεσαν την πρόταση, ο παραχωρησιούχος να λειτουργεί 15 σταθμούς διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, αλλά και έξι σταθμούς στους κάθετους οδικούς άξονες που συνδέουν την Ελλάδα με γειτονικές χώρες.

Υπενθυμίζουμε ότι το έργο του οικονομικού συμβούλου στο συγκεκριμένο διαγωνισμό έχει ανατεθεί στις «The Barclays Capital» και «Rothschild».

Tags: λιμάνιαιδιωτικοποιήσειςμαρίνες
Keywords
Τυχαία Θέματα