Λουκέτο σε 22 αεροδρόμια θέλει να βάλει η κυβέρνηση

Κοινωνία

"Τερατούργημα που σκοπό έχει να βάλει λουκέτο σε 22 περιφερειακά αεροδρόμια" χαρακτηρίζει το συνδικάτο των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας την τροπολογία για τη διάλυση της ΥΠΑ που εντάχθηκε στον επενδυτικό νόμο.

Με φόντο την κήρυξη της 24ωρης απεργίας

τους (που τελικά ανεστάλη) ως παράνομης, η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) παρέθεσε χθες συνέντευξη τύπου καταγγέλλοντας τη διάλυση της ΥΠΑ και το ξεπούλημα των κρατικών αεροδρομίων, που εισάγει (και) η τελευταία τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών. Πρόκειται για την τροπολογία που κατέθεσε την Παρασκευή στο πλαίσιο του επενδυτικού νόμου και στην οποία ορίζεται η προσαρμογή του πλαισίου για την "αξιοποίηση" των κρατικών αεροδρομίων, η συρρίκνωση των δομών της ΥΠΑ και κυρίως η ίδρυση Ανώνυμης Εταιρείας, στην οποία θα ενταχθούν όσα αεροδρόμια δεν τύχουν ιδιωτικοποίησης από το ΤΑΙΠΕΔ.

Στο τελευταίο, να θυμίσουμε, έχουν ενταχθεί όλα τα κρατικά αεροδρόμια, ενώ έχει αναλάβει και την ιδιωτικοποίηση των πρώτων 21 περιφερειακών αεροδρομίων, που ανακοίνωσε στις 7 Μαρτίου ο υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης.

Ανοίγουν την πόρτα στους ιδιώτες να κατασπαράξουν την ΥΠΑ

"Η τροπολογία δεν έχει καμία σχέση με την αναδιάρθρωση της ΥΠΑ" κατήγγειλε ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Βασίλης Αλεβιζόπουλος προσθέτοντας ότι στην ουσία "ανοίγει την πόρτα σε ιδιώτες να κατασπαράξουν την ΥΠΑ και τα κρατικά αεροδρόμια". Χαρακτήρισε μάλιστα "τερατούργημα" την εν λόγω νομοθετική ρύθμιση, η οποία, όπως τόνισε, "κατατέθηκε ως τροπολογία και όχι ως ν/σ, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί, προκειμένου να μας αφαιρέσουν τη δυνατότητα να μιλήσουμε ως άμεσα εμπλεκόμενοι φορείς στη Βουλή".

Ο κ. Αλεβιζόπουλος στάθηκε διεξοδικά στη μελέτη των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ, την οποία είναι σε θέση να γνωρίζουν, η οποία καταλήγει στην πρόταση ότι από το σύνολο των 39 κρατικών αεροδρομίων, περίπου 6 παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον (Ηράκλειο, Ρόδος, Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Κω, Χανιά), κάποια άλλα μπορούν να αναπτυχθούν και περίπου 22-24 πρέπει να κλείσουν. Οι συνδικαλιστές παρέθεσαν μάλιστα τους οικονομικούς λόγους που θα οδηγήσουν στο κλείσιμο τα αεροδρόμια που δεν θα πουληθούν, καθώς η βασική τους χρηματοδότηση, το Τέλος Εκσυγχρονισμού Ανάπτυξης Αεροδρομίων, θα δοθεί κατά το ήμισυ στους ιδιώτες.

Και αυτό γιατί το 50% των εσόδων από το ΤΕΑΑ προέρχεται από τα 6 αεροδρόμια που παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον και το οποίο φυσικά θα καρπώνονται οι αγοραστές. Το ΤΕΑΑ ανέρχεται σε 160 εκατ., εκ των οποίων 55 εκατ. δαπανώνται για τις άγονες γραμμές, 25 εκατ. για τις εταιρείες φύλαξης, 25 εκατ. για τους εργολάβους καθαριότητας και τα υπόλοιπα 55εκατ. καλύπτουν όλες τις λειτουργικές ανάγκες της ΫΠΑ, τις συντηρήσεις των αεροδρομίων και της Αεροναυτιλίας. Από τα παραπάνω ενδεικτικά στοιχεία προκύπτει, σύμφωνα με τους συνδικαλιστές της ΟΣΥΠΑ, ότι η Ανώνυμη Εταιρεία που θα αναλάβει τα αεροδρόμια που δεν θα πουληθούν δεν θα μπορεί να τα λειτουργήσει λόγω έλλειψης οικονομικών πόρων.

Οι συνδικαλιστές προειδοποίησαν ότι δεν θα κάτσουν με σταυρωμένα τα χέρια και θα αντιδράσουν δυναμικά στο πλάι των τοπικών κοινωνιών. Μάλιστα σκοπεύουν να μπλοκάρουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας τα τεύχη των διαγωνισμών, καθώς τα αεροδρόμια δεν είναι Ανώνυμες Εταιρείες, ούτε ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ, προκειμένου να μεταπωληθούν τα κινητά και ακίνητα περιουσιακά τους στοιχεία.

Στη συνέντευξη Τύπου, παρότι προσκλήθηκαν και άλλοι εκπρόσωποι κομμάτων, παρέστησαν μόνο οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Μητρόπουλος, Δ. Στρατούλης, Γ. Σταθάς και Ν. Βαλαβάνη, οι οποίοι εξέφρασαν τη συμπαράσταση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, στις προσπάθειες της ΟΣΥΠΑ κατά της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων.

Αυγή

Tags: αεροδρόμιαλουκέταιδιωτικοποιήσεις
Keywords
Τυχαία Θέματα