Οι έχοντες θα κατέχουν τη γνώση

Tweet

Οι έχοντες θα κατέχουν τη γνώση Τα μαθήματα και οι δυσκολίες τους, οι μαθητές των δύο ταχυτήτων, οι παραλογισμοί και οι αναχρονισμοί του συστήματος, πώς οι δέσμες έγιναν ομάδες προσανατολισμού και πώς το Λύκειο παραμένει προθάλαμος για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΛΙΑΤΣΟΥΟι μαθητές που φέτος παρακολουθούν την Α' τάξη Λυκείου είναι αυτοί που θα εγκαινιάσουν το 2016 νέο σύστημα εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Αφού πάρουν το απολυτήριό τους, το 2016 θα δώσουν πανελλαδικές

εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα που θα αντιστοιχούν στο επιστημονικό πεδίο που έχουν επιλέξει. Για κάθε πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα, τα μισά θέματα θα προέρχονται από τράπεζα θεμάτων και τα άλλα μισά θα διαμορφώνονται από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, η οποία διατηρείται παράλληλα με το μόνιμο Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων, που ιδρύεται με σκοπό την αξιολόγηση και την εποπτεία των εξετάσεων. Μόνο που και το νέο αυτό σύστημα, που έχει αρκετές ομοιότητες με παλαιότερα συστήματα εισαγωγής, δεν καταπολεμά τις μεγάλες εκπαιδευτικές ανισότητες που εντοπίζονται σε μαθητές οι οποίοι προέρχονται από περιοχές χαμηλών οικονομικών στρωμάτων. Τόσο για την προαγωγή από τάξη σε τάξη όσο και για την απόκτηση του απολυτηρίου, ο βαθμός δυσκολίας με το νέο σύστημα είναι ιδιαιτέρως αυξημένος. Το σύνολο των εξεταζόμενων μαθημάτων από την Α' Λυκείου μέχρι τις πανελλαδικές εξετάσεις ανέρχεται σε 43, ενώ είναι άγνωστο ακόμα πώς θα λειτουργήσει η τράπεζα θεμάτων που θα εγκαινιαστεί από φέτος και θα καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το δείκτη επιτυχίας σε κάθε τάξη.Με τα δεδομένα αυτά, θεωρείται βέβαιο πως το Νέο Λύκειο θα οδηγήσει εκτός σχολείου μεγάλο αριθμό μαθητών οι οποίοι δεν θα μπορούν να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις που απαιτεί το νέο σύστημα προαγωγής και απόλυσης. Ετσι, σε μια περίοδο σφοδρής οικονομικής κρίσης, αναμένεται να οδηγηθούν στο κοινωνικό περιθώριο μεγάλα τμήματα του μαθητικού πληθυσμού και ιδίως τα παιδιά φτωχότερων οικογενειών, σε υποβαθμισμένες περιοχές της Αττικής και σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. Αντιθέτως, όλο και περισσότεροι μαθητές θα στραφούν σε εκπαιδευτικές υπηρεσίες εκτός σχολείου, όπως το φροντιστήριο και τα ιδιαίτερα. Αντίθετα με τις υπουργικές εξαγγελίες, η φιλοσοφία και ο προσανατολισμός του Νέου Λυκείου έχει σχεδιαστεί μόνο για όσους επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για όσους θέλουν μόνο να αποφοιτήσουν από το Λύκειο, καθώς ολόκληρη η Γ' Λυκείου είναι τάξη προετοιμασίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Αρκεί να μετρήσει κανείς ότι από τις 34 ώρες διδασκαλίας, οι 20 ώρες αφιερώνονται σε μαθήματα κατεύθυνσης. Η «Ε» παρουσιάζει σήμερα όλες τις πτυχές της ακτινογραφίας του Νέου Λυκείου που πέρασε από τη Βουλή τον περασμένο Αύγουστο και χωρίς να έχει προηγηθεί ο απαραίτητος διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα. * Ποιες είναι οι σημαντικότερες αλλαγές στο Νέο Λύκειο. * Τι ισχύει για την προαγωγή από τάξη σε τάξη. * Σύγκριση του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου ως προς την προαγωγή από τάξη σε τάξη. * Αυτονομήθηκε τελικά το Λύκειο από τις εισαγωγικές εξετάσεις; * Η αναβάθμιση του Επαγγελματικού Λυκείου. Εγινε ο μύθος enet.gr Tags: γενικό λύκειοτριτοβάθμια εκπαίδευση Tweet Share on

View the discussion thread.

Keywords
Τυχαία Θέματα