Οι Προτάσεις της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής για τη Διοικητική μεταρρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας

ΑΥΤΕΣ ΗΤΑΝ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΥΠΔΒΜΘ


Σχολική Ενότητα
Με απόφαση του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, συνιστώνται ενότητες σχολικών μονάδων που απαρτίζονται από όμορες σχολικές μονάδες της ίδιας ή διαφορετικής βαθμίδας του ίδιου δήμου, και από μια ΣΜΕΑΕ όπου είναι δυνατό, με σκοπό την προώθηση της συνεργασίας, το

συντονισμό του έργου τους και την ενιαία αντιμετώπιση διοικητικών και εκπαιδευτικών θεμάτων. Τα νηπιαγωγεία και τα μονοθέσια, διθέσια ή τριθέσια δημοτικά σχολεία σχηματίζουν ενότητα με ένα, τουλάχιστον, τετραθέσιο και άνω δημοτικό σχολείο.

Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης

1. Για τις ανάγκες ενδυνάμωσης κάθε δημόσιας σχολικής μονάδας συνιστάται μια Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ Σχολείου) η οποία συγκροτείται με απόφαση του οικείου διευθυντή εκπαίδευσης από τα ακόλουθα μέλη:
α. ένα ειδικό νηπιαγωγό/ ή ειδικό δάσκαλο/ ή ειδικό καθηγητή του τμήματος ένταξης του σχολείου ή του Προγράμματος εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης (Παράλληλης Στήριξης- Συνεκπαίδευσης) ή της ΣΜΕΑΕ της Ενότητας σχολικών μονάδων ή που υπηρετούν στην οικεία διεύθυνση εκπαίδευσης στην περίπτωση που δεν υπάρχει τέτοια σχολική μονάδα
β. έναν (1) σχολικό ψυχολόγο του κλάδου ΠΕ 23, με τον αναπληρωτή του, που υπηρετούν σε σχολική μονάδα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που ανήκει στην οικεία ενότητα σχολικών μονάδων ή που υπηρετούν στην οικεία διεύθυνση εκπαίδευσης στην περίπτωση που δεν υπάρχει τέτοια σχολική μονάδα στην ενότητα,
γ. έναν (1) κοινωνικό λειτουργό του κλάδου ΠΕ30, με τον αναπληρωτή του, που υπηρετούν σε σχολική μονάδα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που ανήκει στην οικεία ενότητα σχολικών μονάδων ή που υπηρετούν στην οικεία διεύθυνση εκπαίδευσης στην περίπτωση που δεν υπάρχει τέτοια σχολική μονάδα στην ενότητα.
2. α. Η Ε.Δ.Ε.Α.Υ. Σχολείου λειτουργεί σε κάθε σχολική μονάδα. Στις συνεδριάσεις της συμμετέχει ως Συντονιστής της συνεδρίασης ο διευθυντής της σχολικής μονάδας ή ο πρόεδρος του συντονιστικού συμβουλίου της σχολικής ενότητας στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει διευθυντής, με τον αναπληρωτή του, και ο υπεύθυνος εκπ/κός του τμήματος στο οποίο φοιτά ο μαθητής που έχει ανάγκη υποστήριξης.
2. β. Οι συμμετέχοντες στην συνεδρίαση συναποφασίζουν ως πρωτοβάθμιο όργανο για την αξιολόγηση και υποστήριξη των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών με πιστοποιημένη αναπηρία ή έχουν άλλο σοβαρό πρόβλημα στην ανάπτυξή τους ή χρόνιο πρόβλημα υγείας με βάση ιατρικές βεβαιώσεις Ιατροπαιδαγωγικών κέντρων (ΙΠΔ), Κέντρων Ψυχικής Υγιεινής ή νοσοκομείων ή των μαθητών οι οποίοι, παρά την συνηθισμένη εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη που προσφέρεται στην τάξη τους, συνεχίζουν να έχουν δυσκολίες μάθησης και αποτυχία επίδοσης στα σχολικά μαθήματα ή συμπεριφοράς ή ένταξης στο σχολικό περ

Keywords
Τυχαία Θέματα