Προαγωγή, επανεξέταση και επανάληψη φοίτησης στην Α’ τάξη του Λυκείου..., του Α. Ψαλίδα
Αργύρης Δ. Ψαλίδας, Dr, MEd
Σύμφωνα με το νόμο υπ’ αριθ. 4186: «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις.» (Φ.Ε.Κ. 193, τ. Α’, 17-09-2013), για να προαχθεί ένα παιδί στη Β' τάξη του Γενικού Λυκείου πρέπει να επιτύχει:
α) γενικό βαθμό ίσο ή ανώτερο του δέκα (10) ΚΑΙ
β) μέσο όρο προφορικής και γραπτής βαθμολογίας σε καθένα από τα διακριτά διδακτέα αντικείμενα - κλάδους Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα
γ) μέσο όρο προφορικής και γραπτής βαθμολογίας σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα τουλάχιστον οκτώ (8).
Η φοίτηση επαναλαμβάνεται όταν δεν ικανοποιούνται η προϋπόθεση α) και η προϋπόθεση β) για όλα τα διακριτά διδακτέα αντικείμενα - κλάδους στα οποία αυτή αναφέρεται.
Το παιδί παραπέμπεται σε επανεξέταση όταν ικανοποιείται η προϋπόθεση α) αλλά:
δεν ικανοποιείται η προϋπόθεση β) για ένα τουλάχιστον από τα διακριτά διδακτέα αντικείμενα - κλάδους των μαθημάτων Ελληνική Γλώσσα και Μαθηματικά (επανεξετάζεται σε κάθε διακριτό διδακτέο αντικείμενο – κλάδο μαθήματος για το οποίο δεν ικανοποιείται η προϋπόθεση) ήδεν ικανοποιείται η προϋπόθεση γ) για ένα τουλάχιστον από τα υπόλοιπα μαθήματα (επανεξετάζεται σε κάθε ένα από τα υπόλοιπα μαθήματα για το οποίο δεν ικανοποιείται η προϋπόθεση).Απαιτούμενη ρύθμιση 1:
Σύμφωνα με τον ίδιο νόμο: «Γενικό βαθμό προαγωγής από την Α΄ Τάξη Ημερησίου και Α΄ και Β΄ Τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου αποτελεί το πηλίκον της διαιρέσεως δια του συνόλου των διδασκομένων μαθημάτων του αθροίσματος του μέσου όρου προφορικής ή και γραπτής, εφόσον αυτά εξετάζονται γραπτώς, επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα.». Ο νόμος αναφέρεται σε μάθημα και όχι σε διακριτό διδακτέο αντικείμενο – κλάδο μαθήματος και μάλιστα σε μάθημα που είτε εξετάζεται γραπτώς είτε όχι. Θα ισχύσει και εφέτος η περίφημη ρύθμιση: «Ο Γενικός Μέσος Όρος προκύπτει από τη διαίρεση του αθροίσματος των βαθμών ετήσιας επίδοσης των μη κλαδικών μαθημάτων και των γινομένων των βαθμών ετήσιας επίδοσης των κλαδικών μαθημάτων πολλαπλασιαζόμενων επί το πλήθος των κλάδων του μαθήματος, διά του πλήθους των μη κλαδικών μαθημάτων και των κλάδων των μαθημάτων.» της με Α.Π. 152212/Γ2/04-12-2012 οδηγίας του τότε Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Θ. Παπαθεοδώρου με τίτλο: «Οδηγίες για τον υπολογισμό του Γενικού Μέσου Όρου στην Α΄ τάξη Γενικού και Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2012-2013.»; Αν όχι, προκαλούνται έντονες στρεβλώσεις … Ίση βαρύτητα όλων των μαθημάτων, είτε εξετάζονται γραπτώς, είτε όχι, ανεξαρτήτως κλάδων, στον υπολογισμό του γενικού βαθμού προαγωγής …
Απαιτούμενη ρύθμιση 2:
Ένα από τα «υπόλοιπα μαθήματα», το μόνο με διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους (τη Φυσική, τη Χημεία και τη Βιολογία), είναι το μάθημα των Φυσικών Επιστημών. Σύμφωνα με τον ίδιο νόμο: «Ο Μ.Ο. της προφορικής βαθμολογίας των τετραμήνων και της γραπτής εξάγεται κατά τις ισχύουσες διατάξεις.». Τι προβλέπουν αυτές για ένα μάθημα με διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους; Σύμφωνα με το Π.Δ. 48/2012: «Τροποποίηση του Π.Δ. 60/2006 (Α’ 65) «Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου»» (Φ.Ε.Κ. 97, τ. Α’, 27-04-2012), κάθε κλάδος βαθμολογείται χωριστά. Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης για κάθε μάθημα – κλάδο προκύπτει από το Μέσο Όρο του ετήσιου προφορικού βαθμού (μέσος όρος Α’ και Β’ τετραμήνων) και του βαθμού των γραπτών προαγωγικών εξετάσεων. Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης για κάθε μάθημα με κλάδους είναι ο Μέσος Όρος των βαθμών ετήσιας επίδοσης των κλάδων του με προσέγγιση δεκάτου. Ας δεχθούμε παραδειγματικά ότι ένα παιδί επιτυγχάνει βαθμό ετήσιας επίδοσης στο μάθημα – κλάδο της Φυσικής οκτώ (8), στο μάθημα – κλάδο της Χημείας οκτώ (8) και στο μάθημα – κλάδο της Βιολογίας επτά (7). Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του παιδιού στο μάθημα των Φυσικών Επιστημών είναι: Το παιδί, σύμφωνα με το νόμο υπ’ αριθ. 4186: «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις.», κατά μία τουλάχιστον ανάγνωσή του, θα πρέπει να επανεξεταστεί στο μάθημα, δηλαδή σε όλα τα διακριτά διδακτέα αντικείμενα - κλάδους του, μολονότι η επίδοσή του σε δύο (2) από αυτά (Φυσική και Χημεία) θα επέτραπαν την προαγωγή του. Είναι ορθή η συγκεκριμένη ανάγνωση; Αν είναι, προκαλούνται έντονες στρεβλώσεις … Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης οκτώ (8) επιτρέπει την προαγωγή σε καθένα από τα «υπόλοιπα μαθήματα», αλλά μπορεί να μην επιτρέπει την προαγωγή στη Φυσική ή/και στη Χημεία ή/και στη Βιολογία κ.α. …
Τα παραπάνω ερωτήματα είναι κατά τη γνώμη μου εύλογα και χρήζουν άμεσων απαντήσεων…
[1] του μαθήματος Ελληνική Γλώσσα
[2] του μαθήματος Μαθηματικά
Tags: προαγωγήφοίτησηΑ ΛυκείουΑργύρης Ψαλιδάς Tweet
View the discussion thread.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Κάντε το τεστ προσωπικότητας και δείτε αν έχετε απωθημένα
- Η επιβολή καταναγκαστικής εργασίας στους Εβραίους. Του Μιχάλη Τρεμόπουλου
- Tα χρυσά μυστικά της Μονής Ιβήρων
- Έξαλλη η Μπέσσυ Μάλφα! Τσακώθηκε με δημοσιογράφο και αποχώρησε από εκπομπή σε ζωντανή σύνδεση
- Οι φορολογικοί παράδεισοι που δεν συνεργάζονται με την Ελλάδα
- Λαλιώτης: "Βλέπει" ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις αμέσως μετά το Πάσχα και πριν τις ευρωεκλογές!
- «Μάγεψε» την κριτική επιτροπή ο Λευτέρης Ελευθερίου σαν Σάκης Ρουβάς
- Μπλόκο του Συνηγόρου σε 270.000 κατασχέσεις
- ΚΟΣΜΟΣ - Β. Κορέα: Ο ηγέτης έστησε κάλπες και πήρε 100%
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Alfa Vita
- Τέλος τα τεκμήρια διαβίωσης
- Το υπ. Παιδείας ετοιμάζει εκδίωξη χιλιάδων φοιτητών που καθυστερούν τις σπουδές τους, διότι "πιάνουν χώρο"!
- Aθέατες όψεις της καθυστέρησης των σπουδών, του Χρήστου Κάτσικα
- Ανεξάρτητη ριζοσπαστική πρωτοβουλία του συλλόγου ΠΕ "η Αθηνά": Η Αυτοαξιολόγηση κατατροπώνεται
- Προαγωγή, επανεξέταση και επανάληψη φοίτησης στην Α’ τάξη του Λυκείου..., του Α. Ψαλίδα
- Παγίδα αποδείξεων για τους εργαζόμενους με μπλοκάκι
- Κανένα ίχνος του «Πλανήτη Χ»
- Τελευταία Νέα Alfa Vita
- Προαγωγή, επανεξέταση και επανάληψη φοίτησης στην Α’ τάξη του Λυκείου..., του Α. Ψαλίδα
- Τέλος τα τεκμήρια διαβίωσης
- Κανένα ίχνος του «Πλανήτη Χ»
- Παγίδα αποδείξεων για τους εργαζόμενους με μπλοκάκι
- Το υπ. Παιδείας ετοιμάζει εκδίωξη χιλιάδων φοιτητών που καθυστερούν τις σπουδές τους, διότι "πιάνουν χώρο"!
- Aθέατες όψεις της καθυστέρησης των σπουδών, του Χρήστου Κάτσικα
- Ανεξάρτητη ριζοσπαστική πρωτοβουλία του συλλόγου ΠΕ "η Αθηνά": Η Αυτοαξιολόγηση κατατροπώνεται
- Σύλλογος ΠΕ Παλαιού Φαλήρου: Ανακοίνωση για τη νέα εγκύκλιο της ΑΕΕ και την αξιολόγηση
- Οδύσσεια η επιστροφή στο σπίτι για χιλιάδες εκπαιδευτικούς
- ΑΔΕΔΥ-ΟΛΜΕ: 24ωρη πανελλαδική απεργία την Τετάρτη 12/3
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Το Stonehenge είναι ένα τεράστιο μουσικό όργανο!
- ΣΟΚ! Πυροβόλησε αστυνομικό στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ελέγχου από την τροχαία
- ΣΥΡΙΖΑ: ΝΑ ΤΕΘΟΥΝ ΥΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΛΕΓΧΟ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
- Συγκλονίζουν την Κρήτη οι αυτοκτονίες των δύο καταχρεωμένων επιχειρηματιών
- Η ΠΝΟ συμμετέχει στο συλλαλητήριο για τον ΟΛΠ
- Ανακοινώνεται αύριο το πρόγραμμα μείωσης της ιταλικής φορολογίας
- Superleague:Καλλονή-Βέροια
- Νέα βίντεο με τις συσκευές της Samsung
- Τετράωρη στάση εργασίας σε όλα τα λιμάνια (μέλη της ΟΜΥΛΕ) στις 11 Μαρτίου
- Κρήτη: Συγκλονίζουν οι αυτοκτονίες των δύο καταχρεωμέων επιχειρηματιών - Άγνωστες πτυχές της διπλής τραγωδίας!