Προγραμματικές για την Παιδεία: σαν να μην πέρασε μια μέρα!

p1 {font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;font-size:12px;margin-left:8px;margin-right:8px;margin-top:4px;margin-bottom:4px;text-align:justify;}ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ 17/7/2012

Του Χρήστου Πιλάλη, μέλους της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής του Συνασπισμού

Την Κυριακή, στη συζήτηση επί των προγραμματικών δηλώσε­ων της κυβέρνησης, ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στους τέσσερις άξονες της κυβερνητικής πολιτικής για την Παιδεία. Μιας πολιτικής πλήρως εναρμονισμένης με τη μέχρι σήμερα επιχειρούμενη εμπορευματοποίηση

της εκπαίδευσης απ’ τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ.

Τον πρώτο άξονα, κατά την κυβέρ­νηση, αποτελούν οι άνθρωποι της εκ­παίδευσης, τον κορυφαίο ρόλο των οποίων αναγνώρισε ο κύριος Αρβανιτόπουλος δηλώνοντας ότι θα έχουν δι­αρκή επιμόρφωση! Την ίδια όμως στιγ­μή, στο πλαίσιο των περικοπών, που φέτος εντείνονται εξαιτίας της συνε­χιζόμενης εφαρμογής των μνημονιακών πολιτικών, περικόπτονται όλες οι εκπαιδευτικές άδειες για μεταπτυχιακές σπουδές των εκπαιδευτικών και για πρώτη φορά ακόμη και των υποτρόφων του Ιδρύματος Κρατικών Υπο­τροφιών. Το υπουργείο Παιδείας, που έχει καταργήσει όλες τις μορφές με­τεκπαίδευσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, την εποχή που οι επι­στήμες της αγωγής παρουσιάζουν ρα­γδαίες εξελίξεις, δεν επιτρέπεται να ακυρώνει ακόμη και την ελεύθερη επιλογή του ίδιου του εκπαιδευτικού για την επιμόρφωσή του.

Η περικοπή αυτή έχει ως αποτέλε­σμα εκατοντάδες εκπαιδευτικοί που πέτυχαν στις εξετάσεις σε διάφορα μεταπτυχιακά προγράμματα, να μην μπορούν να τα παρακολουθήσουν. Αν λοιπόν πραγματικά και όχι δημαγωγι­κά η κυβέρνηση ενδιαφέρεται για τη μόρφωση και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, οφείλει να χορηγήσει σήμερα τις απαραίτητες πιστώσεις για την ικανοποίηση όλων των αιτήσεων για εκπαιδευτικές άδειες.

Αξιολόγηση

Τόσο ο πρωθυπουργός το Σάββατο, που ανέφερε την αξιολόγηση ως 6ο βήμα άμεσης δράσης της κυβέρνησης, όσο και υπουργός Παιδείας την Κυρια­κή, μίλησαν για επίσπευση της συγκεκριμένης διαδικασίας στο Δημόσιο. Μί­λησαν για την αξιολόγηση, που γνωρί­ζουμε πλέον καλά απ’ τις πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις των νεοφιλε­λεύθερων κυβερνήσεων πως δεν είναι ένα ουδέτερο εργαλείο. Είναι μια πολύ συγκεκριμένη διαδικασία που στόχο έχει τόσο τον περιορισμό - διάλυση των κοινωνικών υπηρεσιών όσο και τις απο­λύσεις προσωπικού στην προοπτική της μείωσης της συνολικής απασχόλη­σης στον δημόσιο τομέα κατά 150.000 εργαζομένους μέχρι το 2015.

Το θέμα έχει τεθεί με διοικητικούς και όχι ποιοτικούς όρους σε όλο τον δημόσιο τομέα, σε ιδιαίτερα ευαίσθη­τους χώρους όπως η εκπαίδευση και αποτελεί μέρος της προσπάθειας αντι­δραστικής μεταρρύθμισης του κράτους συνολικά και της δημιουργίας ενός δη­μόσιου τομέα που θα λειτουργεί με ιδι­ωτικοοικονομικά κριτήρια, μάνατζερ και ελαστικές εργασιακές σχέσεις, ενός Δημοσίου στο οποίο θα κυριαρ­χούν οι ιδιώτες και οι ΜΚΟ.

Οι διάφορες ειδικές ομάδες εμπει­ρογνωμόνων της Ε.Ε. που θα αξιολογή­σουν την αποδοτικότητα του δημόσιου τομέα αποδεικνύουν ότι η συζή

Keywords
Τυχαία Θέματα