Σύλλογος ΠΕ "Γ.Σεφέρης": Προτάσεις για την ημερήσια διάταξη της ΓΣ της ΔΟΕ

Ανακοινώσεις

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ»

Αρ.Πρωτ. 123

Ν. Ιωνίας – Ηρακλείου – Μεταμορφώσης - Λυκόβρυσης

Νέα Ιωνία 4/4/2013

Πληροφορίες Νινέττα Αλτάνη 6972008336

mail : [email protected]

Προς τη Δ.Ο.Ε.

Θέμα : ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΗΣ Δ.Ο.Ε.

Θεωρούμε ότι τα θέματα που πρότεινε το Δ.Σ. της ΔΟΕ

σαν ημερήσια διάταξη του Συνεδρίου της που θα γίνει τον Ιούνιο, χρειάζονται αρκετές συμπληρώσεις επί της ουσίας. Συγκεκριμένα :

1. Χρειάζεται να επικεντρώνεται όλη η συζήτηση στο μεγάλο θέμα της αξιολόγησης και του «νέου σχολείου». Χρειάζεται επιτέλους να συνδεθούν τα δύο θέματα, να τονιστεί ότι απορρίπτουμε την αξιολόγηση γιατί αυτή φέρνει την υποταγή στο νέο σχολείο της αμάθειας, της κατηγοριοποίησης, των εργασιακών σχέσεων «γαλέρας», των απολύσεων, της κατάργησης των οργανικών μας, στο αναποδογύρισμα της τσέπης γονιών. Είναι ανάγκη να αποφασιστούν και να υλοποιηθούν συγκεκριμένα μέτρα παρεμπόδισης της αξιολόγησης στην πράξη. Τα μέτρα αυτά αποφασίσαμε σα Σύλλογος επανειλημμένα, σε μαζικές και συνήθως ομόφωνες γενικές μας συνελεύσεις και είναι συγκεκριμένα:

Μπλοκάρουμε με όρους συλλογικών αποφάσεων και όρους κινήματος την οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης και την ακυρώνουμε στην πράξη με αποφάσεις του Δ.Σ. και των Γενικών Συνελεύσεων.

Έξω οι αξιολογητές από τα συνδικάτα και τα σωματεία. Στη βάση αυτή και σε αυτή τη φάση, προτείνουμε να διαγραφούν από τους Συλλόγους οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι Διευθυντές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης των νομών και οι Σχολικοί Σύμβουλοι, οι οποίοι είναι τα «πρώτα βιολιά» και ήδη «έχουν πιάσει δουλειά».

Δε συμμετέχουμε σε οποιαδήποτε διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της αξιολόγησης (σεμινάρια, αυτοαξιολόγηση, κατάθεση φακέλου…). Δε δεχόμαστε τους αξιολογητές στην τάξη, δε συνεργαζόμαστε μαζί τους.

Εννοείται ότι σε περίπτωση που υπάρξει πραγματικά ζήτημα έλευσης αξιολογητών και τρομοκράτησης συναδέλφων, με απόφαση του Συλλόγου κάνουμε στάση εργασίας, κλείνουμε το σχολείο κι απαντάμε με όρους κινήματος.

2. Οι Εξελίξεις στην Ειδική Αγωγή :

Επιβάλλεται να γίνει ιδιαίτερη συζήτηση και ειδική αναφορά στην Ειδική Αγωγή που βάλλεται ευθέως από την κυβερνητική πολιτική. Το πρόβλημα αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς, όλα τα σχολεία, όλο το λαό κι όχι μόνο αυτούς που έχουν παιδιά με ειδικές ανάγκες.

Να καταργηθεί ο Ν.4115/2013 της σφαγής της Δημόσιας Δωρεάν Ε.Α.

Καθιέρωση της Ειδικής Αγωγής ως υποχρεωτικής και αποκλειστικά Δημόσιας και Δωρεάν από την ηλικία των 3 χρόνων. Λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων, ώστε οι οικογένειες των ΑμΕΑ και των παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες να μη χρειάζεται να καταβάλουν ούτε € για τη διάγνωση, αξιολόγηση, συμβουλευτική και αντιμετώπιση των προβλημάτων των παιδιών τους.

Να χρηματοδοτηθεί γενναία ο ευαίσθητος αυτός χώρος και να δημιουργηθούν όλες οι αναγκαίες υποδομές ώστε όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες να φοιτούν στη Δημόσια Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση.

Να μονιμοποιηθούν όλοι οι συμβασιούχοι στο χώρο της Ε.Α. (εκπαιδευτικοί, ειδικοί εκπαιδευτικοί και βοηθητικό προσωπικό) και να γίνουν όλοι οι αναγκαίοι διορισμοί ώστε να επανδρωθεί η Ε.Α. με μόνιμους εργαζόμενους.

3. Χρειάζεται να επικεντρωθούμε στις εξελίξεις στην Προσχολική Αγωγή

Στις 4 Νοέμβρη του 2011 δημοσιεύτηκε το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου το οποίο χαρακτηρίζει την περίοδο αυτή Πρώτη Σχολική Ηλικία. Με βάση αυτό, το πρόγραμμα εντατικοποιείται, επιχειρείται μπαίνουν στο Νηπιαγωγείο στόχοι για εκμάθηση γραφής, ανάγνωσης, ηλεκτρονικών υπολογιστών, ακόμα και ξένης γλώσσας. Πρόκειται για κατευθύνσεις αντιπαιδαγωγικές, με ολέθριες συνέπειες στον παιδικό ψυχισμό, στις λαϊκές οικογένειες, αλλά και στη δουλειά της νηπιαγωγού. Στη βάση των κατευθύνσεων αυτών, προωθείται η εφαρμογή του Νηπιαγωγείου με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) με ωράριο 8-2 ή και 7-2 βασισμένο στο Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα. Στην ουσία αλλάζουν το χαρακτήρα της Προσχολικής Αγωγής και σχολειοποιούν, εντατικοποιούν πλήρως το Νηπιαγωγείο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα νήπια-προνήπια και τα εργασιακά δικαιώματα των νηπιαγωγών. Είναι λοιπόν ανάγκη να συζητηθεί το θέμα και στην 82η Γ.Σ. της ΔΟΕ.

4. Πρέπει να αναδειχθεί στο Συνέδριο η ανάγκη αποχώρησης της ΔΟΕ από την ETUCE, από τη γραφειοκρατία των Βρυξελλών. Ενός «οργανισμού» που στοχεύει και μεθοδεύει να αποτελέσει τον κοινωνικό εταίρο για τους εργαζόμενους στην εκπαίδευση στη διαδικασία του κοινωνικού διαλόγου στην Ε.Ε. Να συμβουλεύει την Εκπαιδευτική Διεθνή για την ανάπτυξη πολιτικών που υλοποιούν άλλοι διεθνείς οργανισμοί, όπως ο ΟΟΣΑ. Να καθορίζει και να προωθεί πολιτικές σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Που έχει ομολογημένο της στόχο το πέρασμα της αξιολόγησης σ΄ όλα τα σχολεία όλων των χωρών, την προώθηση του «κοινωνικού διαλόγου» με τους βιομήχανους και τους τραπεζίτες με θέμα «Πρόσληψη και παραμονή στον εκπαιδευτικό τομέα, ένα θέμα κοινωνικού διαλόγου». Δηλαδή, «κοινωνικός διάλογος» με τους βιομήχανους και τους τραπεζίτες (με αυτούς που ρημάζουν τη ζωή του εκπαιδευτικού κάθε μέρα) για το πώς θα μπαίνουν και πώς και αν θα παραμένουν οι εκπαιδευτικοί στη δουλειά τους! Για την προώθηση της κινητικότητας των εκπαιδευτικών στα πλαίσια της Ε.Ε., δηλαδή για το πώς θα βρίσκουν κάθε στιγμή οι εργοδότες φθηνό, εκπαιδευτικό δυναμικό, που αναγκάζεται λόγω της ανεργίας να μεταναστεύσει. Για τη δημιουργία της νέας γενιάς στελεχών εκπαίδευσης - manager (European Policy Network on School Leadership project)

5. Για τη μείωση της συνδρομής στη ΔΟΕ.

Η Γενική μας συνέλευση έχει πάρει τη σχετική απόφαση πολλές φορές εδώ και δυο χρόνια (Οκτώβρη 2010, Μάης 2011, Νοέμβρης 2011, Μάης 2012, Νοέμβρης 2013). Για την επόμενη διετία, προτείνουμε η απόδοση της συνδρομής των Συλλόγων προς την Ομοσπονδία, να μειωθεί στα 10 € για κάθε συνάδελφο. Απόφασή μας είναι το «10 η ΔΟΕ – 10 ο Σύλλογος».

Για το Δ.Σ.

Η Πρόεδρος Η γραμματέας

Νινέττα Αλτάνη Νέλη Βοργιά

Tags: Σύλλογος ΠΕ Γ. ΣεφέρηςπροτάσειςΔΟΕ
Keywords
Τυχαία Θέματα