Συμμετοχή του 2ου ΕΠΑΛ Δράμας σε πρόγραμμα ERASMUS+

Το 2ο ΕΠΑΛ Δράμας συμμετέχει σε Πρόγραμμα Erasmus+ στην κατηγορία ΚΑ2 Διευρυμένες σχολικές Συμπράξεις με τίτλο “Feed4Saving”. Η διάρκεια του προγράμματος είναι Σεπτέμβριος 2016 – Αύγουστος 2018.

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα:

Η μαθητική διαρροή είναι ένα μεγάλο πρόβλημα του εκπαιδευτικού μας συστήματος που πρέπει με τη λήψη μέτρων να αντιμετωπιστεί άμεσα. Είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται σε όλη την Ευρώπη και η αντιμετώπισή του αποτελεί προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το πρόζεκτ αυτό γεννήθηκε από την ανάγκη να

εξοπλισθούν τα σχολεία με συγκεκριμένα εργαλεία για την πρόληψη και αντιμετώπιση της πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης. Κύριος στόχος αυτού του πρόζεκτ είναι να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της μαθητικής διαρροής.

Ειδικοί στόχοι

Να βελτιώσει τη σχολική επίδοση των μαθητών εφοδιάζοντάς τους με δεξιότητες στις γλώσσες (επικοινωνία), επιστήμες, τέχνες και μαγειρική, σε 8 Ευρωπαϊκά σχολεία για ένα διάστημα των 2 ετών.Να ενισχύσει τα κίνητρα και να παρακινήσει τους μαθητές να φοιτούν στο σχολείο, με την εφαρμογή αποτελεσματικών εργαλείων αυτογνωσίας και αξιολόγησης σε 8 ευρωπαϊκά σχολεία κατά τη διάρκεια του έργου.Να μειωθεί ο βαθμός απουσιών τουλάχιστον κατά 5% μεταξύ των μαθητών από τα συνεργαζόμενα σχολεία κατά τη διάρκεια του έργου.Να βελτιώσουν οι εκπαιδευτικοί τις δεξιότητες τους στην ενασχόλησή τους με τους μαθητές που διατρέχουν κίνδυνο πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, εξοπλίζοντάς τους με πρωτοποριακές μεθοδολογίες με στόχο την ενίσχυση των κινήτρων στους μαθητές και της συμμετοχής τους.

Αναμενόμενα αποτελέσματα

«Ενισχύστε την τάξη σας!" - Μια συλλογή πόρων που προορίζονται για να βοηθήσουν τους καθηγητές να κάνουν το μάθημά τους πιο ελκυστικό. Η συλλογή θα περιλαμβάνει κυρίως μη τυπικές μεθόδους εργασίας, με λεπτομερή περιγραφή, συμπεριλαμβανομένων σχολίων από τους εκπαιδευτικούς και την ανατροφοδότηση των μαθητών. Θα προστεθούν σχετικές φωτογραφίες.

"Διδασκαλία μέσω των εργαστηρίων" – εκπαιδευτικό πακέτο που αναπτύχθηκε από τα συνεργαζόμενα σχολεία κατά τη διάρκεια του έργου και έχει δοκιμαστεί με τους μαθητές. Θα αποτελείται από τέσσερις ενότητες:

Εργαστήριο γλώσσας - μαθήματα, υλικά και πόροι που σχετίζονται με τις βασικές ικανότητες επικοινωνίας στην αγγλική γλώσσα και λεξιλόγιο μαγειρικήςΕργαστήριο Μαθηματικών - υλικά και μαθήματα για το πώς να διδαχθεί η θεωρία Fibonacci της «ιδανικής ομορφιάς", σχετικά με το τι έχουμε συνηθίσει να χαρακτηρίζουμε ως "όμορφο". Αυτό θα περιλαμβάνει τη μελέτη των κανόνων της γεωμετρίας με τη χρήση ειδικού λογισμικού γεωμετρίας.Καλλιτεχνικό εργαστήριο - ενότητα αφιερωμένη στη μελέτη της τέχνης "convivium» (δηλαδή πώς στρώνουμε ένα τραπέζι και υποδεχόμαστε τους πελάτες): περιγραφή των μεθόδων που χρησιμοποιήθηκαν, φωτογραφίες από τις δραστηριότητες και τα τελικά προϊόντα που παρασκευάζονται.Μαγειρικό εργαστήριο - μια ενότητα για τη διδασκαλία σχετικά με συστατικά που χρησιμοποιούνται στη μαγειρική και εδέσματα χαρακτηριστικά για κάθε χώρα. Διδακτικό υλικό, βιβλίο συνταγών με παραδοσιακές συνταγές και τις συνταγές που επινοήθηκαν από τους μαθητές, τα βίντεο με τους μαθητές και την προετοιμασία των πιάτων.

Συνεργαζόμενοι Φορείς:

2o Επαγγελματικό Λύκειο Δράμας, Ελλάδα

Colegiul Economic “Pintea Viteazul”, Cavnic, Ρουμανία

Istituto Statale di Istruzione Superiore Leopoldo II Di Lorena, Grosseto, Ιταλία

IPSAR “G. Matteotti”, Pisa, Ιταλία

Escola Secundária com 3o Ciclo D.Dinis, Coimbra, Πορτογαλία

IES LA SENIA, Paiporta, Ισπανία

Lycée des Métiers Jules Le Cesne, Le Havre, Γαλλία

Kartal Șehit Salih Alișkan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Istanbul, Τουρκία

Στο πλαίσιο του προγράμματος υλοποιήθηκαν οι εξής δράσεις:

Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε εργαστήριο στο Κέντρο Πρόληψης «Δράση» με θέμα: εφαρμογή μη τυπικών μεθόδων για την ανάπτυξη του ομαδικού πνεύματος μέσα στην σχολική τάξη.Υλοποίηση Βιωματικού σεμιναρίου για όλους τους εκπαιδευτικούς της Β/θμιας Εκπαίδευσης Δράμας με ομιλητή τον Κ. Βλαχόπουλο, Ψυχολόγο του ΙΕΠ με θέμα «Διαφοροποιημένη Διδασκαλία».«Ζωντανή βιβλιοθήκη»: είναι ένα είδος κινητής βιβλιοθήκης, που ενθαρρύνει τη διάδραση και το διάλογο, μέσα από την απλότητα και τη διάθεση για επικοινωνία. Αυτή η Βιβλιοθήκη όμως δεν δανείζει βιβλία, αλλά εθελοντές συνανθρώπους μας που εκθέτουν τους εαυτούς τους προς “ανάγνωση”, με την πρόθεση να ανοίξουν ένα διάλογο με το κοινό και συγκεκριμένα τους αναγνώστες τους. Τα ράφια της Ζωντανής βιβλιοθήκης διαθέτουν προς τους αναγνώστες «ανθρώπινα βιβλία», τις ιστορίες τους και τις εμπειρίες τους. Και κάτι παραπάνω: τη διάθεσή τους να τα επικοινωνήσουν όλα αυτά με έναν τρόπο που να ενισχύει την προώθηση της ποικιλομορφίας. Τέσσερις συνάνθρωποι μας έπαιξαν τον ρόλο των ζωντανών βιβλίων και μοιράστηκαν τις προσωπικές τους ιστορίες και εμπειρίες σε μικρές ομάδες μαθητών του σχολείου μας.

Μαχαιρά Νικολέτα, Ζαϊμίδης Ιωάννης , Γιοργαντζή Ελισάβετ

4. Διακρατική δραστηριότητα μάθησης καθηγητή του 2ου ΕΠΑΛ και 3 μαθητών διάρκειας 5 ημερών στο σχολείο IES LA SENIA, Paiporta, Ισπανία. Οι μαθητές έμειναν σε οικογένειες μαθητών του σχολείου υποδοχής. Παρακολούθησαν μαθήματα και συμμετείχαν σε εργαστήρια με σκοπό την εκμάθηση και εξάσκηση νέων μεθόδων εργασίας.

Από αριστερά: Μαρία Σέλμαν, Ιωάννης Τσιρογιάννης (Καθηγητής),, Γεώργιος Μαλέζογλου, Ειρήνη Αρσέντεβα

2ο ΕΠΑΛ ΔράμαςERASMUS +
Keywords
Τυχαία Θέματα