Τα καθηγητικά κενά απειλούν τα πτυχία των μαθητών των ΕΠΑΛ

Ανακοινώσεις

Τα κενά απειλούν τα πτυχία των μαθητών των ΕΠΑΛ
Αγωνιούν καθηγητές, γονείς και μαθητές που ζητούν άμεσα λύση από το Υπουργείο Παιδείας

Δεκάδες παραμένουν, τέσσερις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα κενά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο νομό Ρεθύμνου, που απειλούν να τινάξουν στον αέρα τις προσπάθειες εκατοντάδων μαθητών, κυρίως στην επαγγελματική εκπαίδευση.

Στα μέσα Ιανουαρίου, από την επαγγελματική κυρίως εκπαίδευση απουσιάζουν ακόμα καθηγητές βασικών ειδικοτήτων, με αποτέλεσμα τόσο στο

1ο ΕΠΑΛ στην πόλη του Ρεθύμνου όσο και στο ΕΠΑΛ Γαράζου και στην ΕΠΑΣ να υπάρχουν ειδικότητες που δεν διδάσκονται καθόλου! Κενά, ωστόσο, συνεχίζουν να υπάρχουν και στη γενική εκπαίδευση και στο μουσικό σχολείο και στο ΕΕΕΕΚ, αλλά και στα τμήματα ένταξης, όπως παραδέχθηκε ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ανδρέας Ταξάκης, που σήμερα συμμετείχε σε συνάντηση που έγινε υπό τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Κρήτης, Απόστολο Κλινάκη.

Η οικονομική κρίση και οι μνημονιακές πολιτικές έχουν οδηγήσει την εκπαίδευση σε πλήρη απαξίωση, με αποτέλεσμα να υπάρχει ακόμα και κίνδυνος μαθητές συγκεκριμένων ειδικοτήτων να είναι άγνωστο πως και εάν θα πάρουν πτυχίο από τα ΕΠΑΛ στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Στον Team FM και την πρωινή ενημερωτική εκπομπή «Πρώτη Γραμμή» μίλησαν τόσο ο κ. Ταξάκης όσο και ο διευθυντής του ΕΠΑΛ Γαράζου, Μιχάλης Φωτάκης. Και οι δύο κατέθεσαν την αγωνία τους και μετέφεραν την αγωνία των μαθητών για το μέλλον τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στον τομέα της Γεωπονίας στο ΕΠΑΛ Γαράζου δεν υπάρχει γεωπόνος, στην ειδικότητα του ηλεκτρολόγου στο 1ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου απουσιάζει ο καθηγητής της συγκεκριμένης ειδικότητας, ενώ και στον τομέα της φυσικοθεραπείας στην ΕΠΑΣ παρατηρείται η έλλειψη του ανάλογου καθηγητή ειδικότητας. Και όλα αυτά την ώρα που λόγω της κρίσης οι μαθητές στην επαγγελματική εκπαίδευση αυξήθηκαν κατακόρυφα.

«Την αγωνία αυτήν την έχουμε μεταφέρει και στην Περιφέρεια και στο Υπουργείο, έχουμε κάνει και έγγραφα και ζητάμε να ενημερωθούμε τι θα γίνει με τους μαθητές αυτούς, πως θα πάρουν πτυχίο, να είναι πιστοποιημένο, ότι δηλαδή θα έχουν διδαχθεί το μάθημα της βασικής ειδικότητας τους», σημείωσε ο κ. Ταξάκης, που τόνισε πως καθημερινά τα παράπονα από γονείς και μαθητές που καταφτάνουν στο γραφείο του είναι πολλά.

Από την πλευρά του ο κ. Μιχάλης Φωτάκης, διευθυντής του ΕΠΑΛ Γαράζου δεν παραλείπει να σημειώσει και την ευαισθησία της περιοχής, όπου η επαγγελματική εκπαίδευση θα έπρεπε να έχει στηριχθεί ακόμα περισσότερο. «Είναι μεγαλύτερο το πρόβλημα στον ορεινό Μυλοπόταμο», είπε, «γιατί έχουμε μεγαλύτερες ελλείψεις σε σχέση με τα άλλα σχολεία. Επειδή είναι και ορεινό σχολείο και αργούν πάντα να έρθουν καθηγητές, αλλά και επειδή δεν έχουμε μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών, μεγεθύνει το πρόβλημα.

Έχουμε ελλείψεις τριών καθηγητών με πλήρες ωράριο, αλλά μιλάμε για ένα σχολείο που η δυναμικότητα του δεν είναι όπως ένα σχολείο της πόλης με 600 παιδιά, αλλά με 60-70 παιδιά, οπότε καταλαβαίνετε ότι και οι τρεις καθηγητές είναι πολύτιμοι».

Ο ίδιος συμπλήρωσε πως «τα παιδιά έχουν δείξει πολλή ωριμότητα και βλέπουν τον κίνδυνο να μην πάρουν πτυχίο, γιατί τελειώνει ο Γενάρης και δεν υπάρχει δέσμευση ότι θα παρθούν άμεσα καθηγητές το επόμενο διάστημα. Δεν ξέρουμε πως θα βρει τον τρόπο το υπουργείο να καλύψει το πρόβλημα. Από πριν τις γιορτές στείλαμε έγγραφα, και οι μαθητές έκλεισαν συμβολικά δύο φορές το σχολείο, έστειλαν επιστολές και ζητούν απαντήσεις για το τι θα γίνει με το μέλλον τους, αν αξίζει τον κόπο να είναι στο σχολείο», είπε ο κ. Φωτάκης, καταλήγοντας: «Αισθάνομαι πολύ πιεσμένος από τα παιδιά που αγωνιούν για το τι θα γίνει με το μέλλον τους».

της Αγγελικής Καλλέργη

goodnet

Tags: κενά εκπαιδευτικώνΕΠΑΛπτυχία
Keywords
Τυχαία Θέματα