Θέματα εξετάσεων και κοινωνικές συνέπειες

p1 {font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;font-size:12px;margin-left:8px;margin-right:8px;margin-top:4px;margin-bottom:4px;text-align:justify;}


Τελείως αψυχολόγητη ήταν η επιλογή των θεμάτων στη Φυσική. Δυσκολότερα από τα συνηθισμένα ήταν και τα Μαθηματικά Γενικής, ενώ θύελλα έχει ξεσηκώσει το κείμενο που δόθηκε στη Γλώσσα. Φαίνεται σαν οι εξεταστές να επιδιώκουν σε ένα τρίωρο διαγωνισμό να ανακαλύψουν τους μαθητές που συνδυάζουν αντοχή στην έντονη πίεση και είτε είναι εξαιρετικές ιδιοφυίες είτε είχαν τα μέσα για ακριβοπληρωμένα ιδιαίτερα μαθήματα, ώστε να ασκηθούν σε θέματα

πολύ υψηλών απαιτήσεων.
Αυτό πάντοτε είχε αποτέλεσμα να γίνεται και στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ μια ακόμη ταξική διάκριση σε βάρος των ασθενέστερων στρωμάτων. Όμως σε μια εποχή στερήσεων για μεγάλη μαρίδα του λαού, σε μια εποχή που πολλά παιδιά δεν είχαν χρήματα για φροντιστήριο και πολύ περισσότερο για ιδιαίτερο, σε μια εποχή που οι πιέσεις σε όλους είναι έτσι κι αλλιώς μεγάλες, η επιλογή τέτοιων θεμάτων δείχνει κοινωνική αναλγησία ή στην καλύτερη περίπτωση αδιαφορία.
Ας καταλάβει η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων ότι από τις επιλογές τους κρίνονται παιδιά ταλαιπωρημένα, εξουθενωμένα, γεμάτα αγωνία για το αβέβαιο μέλλον που τους περιμένει κι ας κοιτάξουν τουλάχιστον στα επόμενα μαθήματα τα θέματά τους να μπορούν να αντιμετωπιστούν από μελετημένους μαθητές που θα τους αρκούσε έστω κι αν παρακολούθησαν μόνο το σχολείο.

Στέλιος Μαρίνης
[email protected]

Keywords
Τυχαία Θέματα