Όταν οι έλληνες επενδυτές φεύγουν, οι ξένοι έρχονται…

Τα πρώτα σημάδια ανταγωνιστικότητας εμφανίζει η ελληνική οικονομία η οποία αρχίζει δειλά δειλά να προσελκύει νέους επενδυτές. Μπορεί ένα μήνα νωρίτερα δύο κορυφαίοι όμιλοι, οι Coca Cola και ΦΑΓΕ να γύρισαν την πλάτη τους στην δοκιμαζόμενη από την οικονομική κρίση χώρα μας, ωστόσο οι Κινέζοι, οι Ολλανδοί, οι Άγγλοι έχουν διαφορετική άποψη και δίνουν τη δική τους ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα
Σε διάστημα μόλις δύο ημερών ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης ανακοίνωσε δύο σημαντικές συμφωνίες συνεργασίας οι οποίες θα φέρουν όχι μόνο χρήματα στη χώρα αλλά και θα δημιουργήσουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας που τόσο πολύ τις έχει ανάγκη. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου κ. Γιάννο Γραμματίδη, δύο εταιρίες από τις ΗΠΑ ενισχύουν κεφαλαιουχικά τις θυγατρικές τους στην Ελλάδα, ενώ μία αμερικανική επιχείρηση, ομογενειακών συμφερόντων, ετοιμάζεται να εγκατασταθεί στην χώρα και να δημιουργήσει θυγατρική για τη διανομή των προϊόντων της. Η συμφωνία με cosco – ΤΡΑΙΝΟΣΕ Η HP έχει καταλήξει σε καταρχήν συμφωνία με το terminal της COSCO στον Πειραιά (PCT) για την εγκατάσταση σημαντικών δραστηριοτήτων της παγκόσμιας εφοδιαστικής της αλυσίδας στην Ελλάδα, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του χρόνου.  Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε καταρχήν η εγκατάσταση του κεντρικού κόμβου διανομής των προϊόντων της HP για την Κεντρική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική, Ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου και χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, στον Πειραιά.   Από τον Πειραιά, τα προϊόντα της HP θα διανέμονται προς τους τελικούς προορισμούς, θαλάσσια μέσω του terminal της COSCO και σιδηροδρομικά από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.  Οι επιπτώσεις από αυτή την συνεργασία θα είναι σημαντικές για την Ελλάδα, η οποία καθιερώνεται ως το κύριο διαμετακομιστικό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή, μέσω της οποίας θα διακινούνται φορτία από και προς την Άπω Ανατολή.  Η συμφωνία συμπίπτει με την ολοκλήρωση της γραμμής του Ικονίου που συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με τα διευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα και θα επιτρέψει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δημιουργήσει ολοκληρωμένες εφοδιαστικές αλυσίδες από τον Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη.   Τονίζεται ότι η εφοδιαστική και μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται σε 50 δισ. δολάρια, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό αφορούν δραστηριότητες στην Ευρώπη, Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή. Η επιλογή του Πειραιά από την COSCO και την ΗΡ ως κεντρικού λιμανιού διανομής των προϊόντων της εταιρίας θα έχει πολύπλευρες θετικές επιπτώσεις τόσο στη δραστηριότητα του λιμανιού, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των οδικών μεταφορών και της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της.   Η συγκεκριμένη συμφωνία μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα και για άλλες εταιρίες παρομοίου σκοπού που διαθέτουν εφοδιαστικές αλυσίδες στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή και έχουν τις παραγωγικές μονάδες τους στην Κίνα και την Άπω Ανατολή. Εκτιμάται ότι μια τέτοια κίνηση μπορεί να επιφέρει αύξηση του τοπικού φορτίου ως και 50% για το λιμάνι του Πειραιά και αναμένεται να
Keywords
Τυχαία Θέματα