Συνέντευξη στον ΤτΚ: Μάκης Βορίδης: Η ΝΔ, έχει σαφές μέτωπο απέναντι στη Χρυσή Αυγή

19:50 1/6/2013 - Πηγή: E-Typos


Ο ρατσισμός, όπως και όλες οι μορφές ολοκληρωτισμού, δεν αντιμετωπίζεται με καταστολή, αλλά με ιδεολογική μάχη

«Είναι απαράδεκτο το επιχείρημα ότι η Ν.Δ. κλείνει το μάτι στους ψηφοφόρους της Χρυσής Αυγής», δηλώνει ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. Μάκης Βορίδης με αφορμή τον αντιρατσιστικό νόμο. Ο βουλευτής Αττικής αναφέρεται στις διατάξεις του σχεδίου νόμου του Αντώνη Ρουπακιώτη που «δεν μπορούν να περάσουν» και ξεκαθαρίζει ότι δεν τον ενδιαφέρει να είναι υποψήφιος για το Δήμο της Αθήνας.

Η
κατάθεση της κοινής πρότασης νόμου από ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜ.ΑΡ. με τις ρυθμίσεις του υπουργείου Δικαιοσύνης για τον αντιρατσιστικό νόμο αποτελεί την πρώτη πολιτική διαφοροποίηση των δύο κυβερνητικών εταίρων στη θητεία της τρικομματικής κυβέρνησης. Την ίδια στιγμή, επικριτές της Ν.Δ., την κατηγορούν ότι «κλείνει το μάτι» στους ψηφοφόρους της Χρυσής Αυγής. Πώς εξηγείτε τη στάση και των τριών κομμάτων;

Ας διευκρινίσω ότι δεν αποτελεί την πρώτη διαφοροποίηση. Η ΔΗΜ.ΑΡ. διαφοροποιείται αρκετά συχνά σε διατάξεις νομοσχεδίων, ενώ και για το ΠΑΣΟΚ ισχύει το ίδιο, σε μικρότερο βαθμό. Κορυφαίο σημείο διαφοροποίησης της ΔΗΜ.ΑΡ. αποτέλεσε και η καταψήφιση των μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας, μεταρρυθμίσεων που αποτελούσαν και διεθνή υποχρέωση της χώρας. Θεωρώ σε έναν ορισμένο βαθμό λογικό να υπάρχουν διαφοροποιήσεις μεταξύ των τριών κομμάτων που απηχούν τις διαφορετικές ιδεολογικοπολιτικές τους αφετηρίες. Τρία πολύ διαφορετικά κόμματα συνεργάζονται για να αντιμετωπίσουν τη μεγαλύτερη κρίση που αντιμετώπισε η χώρα τα τελευταία 40 χρόνια. Είναι ένα εξαιρετικά σύνθετο εγχείρημα που οφείλει να παραδεχτεί κανείς ότι εν γένει πηγαίνει πολύ καλά. Και στην επιτυχία αυτή έχει παίξει κεντρικό ρόλο η ικανότητα του πρωθυπουργού Α. Σαμαρά και η σχέση που έχει οικοδομήσει με τους άλλους πολιτικούς αρχηγούς. Οσο για το ότι δήθεν η Ν.Δ. «κλείνει το μάτι» στους ψηφοφόρους της Χρυσής Αυγής αυτό είναι ένα απαράδεκτο επιχείρημα. 1) γιατί οι ψηφοφόροι γενικώς δεν είναι κανενός και τα πολιτικά κόμματα προφανώς έχουν υποχρέωση να απευθύνονται στους ψηφοφόρους 2) γιατί η Ν.Δ. έχει σαφές μέτωπο απέναντι στη Χρυσή Αυγή 3) γιατί η Ν.Δ. με συγκεκριμένες πολιτικές που έχει υιοθετήσει ο Νίκος Δένδιας, ο αρμόδιος υπουργός, έχει ήδη λάβει μέτρα για την αντιμετώπιση των ρατσιστικών εγκλημάτων και 4) διότι η διαφοροποίηση από την Αριστερά στο θέμα της αντιμετώπισης του ρατσισμού προφανώς δεν ευθυγραμμίζει τη Ν.Δ. με τη «Χρυσή Αυγή». Οι επιλογές της Αριστεράς δεν είναι ούτε οι μοναδικές ούτε οι καλύτερες· συχνότατα έχουν αποδειχθεί κάκιστες. Η δε ρητορική της απέναντι στη Χρυσή Αυγή σίγουρα δεν ανέκοψε το φαινόμενο.

Θεωρείτε πειστικό το επιχείρημα ότι η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Ν.Δ. δε θα ψηφίσει το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο ενώ έχει ήδη ψηφίσει τα μνημόνια με τα οποία πολλοί βουλευτές δήλωναν ότι διαφωνούσαν αλλά τελικά υποχώρησαν;
Τι σχέση έχει το πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής, το πρόγραμμα διοικητικών και δομικών μεταρρυθμίσεων, το πρόγραμμα που εξασφαλίζει τη δανειοδότηση της χώρας με το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο; Δεν ξέρω ποιοι βουλευτές της Ν.Δ. διαφωνούσαν με το Μνημόνιο, αλλά η πολιτική δεν είναι ψυχανάλυση για να ασχολούμαστε με τις μύχιες σκέψεις των βουλευτών. Ο βουλευτής εκφράζει τη συμφωνία του ή τη διαφωνία του με την ψήφο του, αυτή είναι η πολιτική πράξη του. Και τώρα στο αντιρατσιστικό νομοσχέδιο του υπ. Δικαιοσύνης δεν άκουσα βουλευτές της Ν.Δ. να συμφωνούν με τη συγκεκριμένη πρόταση του υπουργού Δικαιοσύνης.

Τι απαντάτε στα σενάρια ότι τόσο η θέση της Ν.Δ. για το αντιρατσιστικό όσο και οι σκέψεις για αλλαγή του εκλογικού νόμου στις δημοτικές εκλογές αποτελούν στρατηγική για να περιοριστεί η Χρυσή Αυγή;
Η κατάθεση πολιτικών είναι που κρίνει την αποτελεσματικότητα, την αξιοπιστία, την πειστικότητα των πολιτικών οργανισμών. Αν δηλ. αντιμετωπιστούν με επάρκεια η εγκληματικότητα, η παράνομη μετανάστευση, η βία της άκρας αριστεράς, η τρομοκρατία και οι πολίτες αισθανθούν ασφαλέστεροι και την επιβραβεύσουν πολιτικά με την ψήφο τους, αυτό σημαίνει ότι υιοθετήθηκε η ατζέντα της Χρυσής Αυγής; Ή το αντίστροφο; Οτι στο παρελθόν ακόμη και η συντηρητική παράταξη, επηρεασμένη από την ιδεολογική ηγεμονία της Αριστεράς φοβούμενη μην την πει «ακροδεξιά» ο κ. Τσίπρας και «φασιστική» ο κ. Λαφαζάνης, εγκατέλειψε την αντιμετώπιση πραγματικών, υπαρκτών κοινωνικών προβλημάτων με αποτέλεσμα το εκλογικό σώμα, οι πολίτες να στραφούν απελπισμένοι και αποκαρδιωμένοι προς τους εξτρεμιστές. Αρα η αποτελεσματική αντιμετώπιση των υπαρκτών αυτών κοινωνικών ζητημάτων δεν θα πρέπει να γίνει με κριτήριο το αν θα στεναχωρηθεί ο κ. Τσίπρας. Προσωπικά, αδιαφορώ αν στεναχωριέται η Αριστερά, αλλά με απασχολεί πολύ ο κάτοικος της Κυψέλης, του Ζεφυρίου, των Αχαρνών.

Δεν θα θέσω υποψηφιότητα για το Δήμο της Αθήνας

Σας προβληματίζει το ενδεχόμενο οι διαφωνίες των δύο κυβερνητικών εταίρων να συνεχιστούν σε μία σειρά κρίσιμων θεμάτων, όπως η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές, και να απειληθεί τελικά η συνοχή της κυβέρνησης;
Οι κυβερνητικοί εταίροι έχουν συναίσθηση της ευθύνης τους, της ευθύνης για την ανασυγκρότηση της οικονομίας της Διοίκησης, της πατρίδας. Αρα, και παρά τις όποιες επιμέρους διαφωνίες, η κυβερνητική συνοχή θα παραμείνει αδιατάρακτη. Αυτό εξάλλου δηλώνουν σε όλους τους τόνους οι πολιτικοί αρχηγοί.

Ποια χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει κατά τη γνώμη σας ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων της Ν.Δ.; Θα σας ενδιέφερε η Πλατεία Κοτζιά;
Η Πλατεία Κοτζιά με ενδιαφέρει γιατί περιβάλλεται από καταπληκτικά κτίρια, έχει αναπλαστεί πολύ όμορφα και βρίσκεται στο επίκεντρο μιας δύσκολης αλλά και ενδιαφέρουσας περιοχής της πόλης. Αλλά μόνο για αυτό και όχι για να εγκατασταθώ στο Δημαρχείο, όχι για να θέσω υποψηφιότητα για δήμαρχος Αθηναίων.
Πού διαφωνούμε με τις προτάσεις Ρουπακιώτη

Ποιες είναι οι διατάξεις στο νομοσχέδιο Ρουπακιώτη που δεν μπορούν να «περάσουν»;
Η Ν.Δ. υποστηρίζει ότι στο νομοσχέδιο του υπ. Δικαιοσύνης δεν υπάρχει προστιθέμενη αξία. Πράγματι ο Ν.927/1979 παρέχει επαρκές πλαίσιο για τον κολασμό πράξεων που αποσκοπούν σε φυλετικές διακρίσεις. Ετσι ενώ για το Ν.927/1979 απαιτείται να υπάρχει προτροπή «σε πράξεις ή ενέργειες δυνάμενες να προκαλέσουν διακρίσεις, μίσος ή βία», η νέα διατύπωση μιλά για «προτροπή, πρόκληση ή διέγερση σε βιαιοπραγίες ή μίσος», δηλ. δεν απαιτεί την προτροπή σε πράξεις αλλά αρκείται στην προτροπή σε μίσος διευρύνοντας υπέρμετρα και επικίνδυνα για την ελευθερία έκφρασης το αξιόποινο. Περαιτέρω βαραίνει υπερβολικά τις ποινές, ενώ ουσιαστικά το ζήτημα βρίσκεται στη χρήση του νόμου και όχι στη δήθεν επιεική ποινική μεταχείριση. Θεσμοθετεί το αυτεπάγγελτο της δίωξης για τα αδικήματα ενώ αυτό ήδη υφίσταται με το άρθρο 39 παρ. 4 του Ν. 2910/2001. Ακόμα δίνει τη δυνατότητα παραστάσεως πολιτικής αγωγής σε οργανώσεις αντιρατσιστικές κάμπτοντας την αρχή ότι σε πολιτική αγωγή δικαιούνται μόνον οι αμέσως ζημιωθέντες. Τέλος, θεσπίζει κυρώσεις διοικητικές για τα νομικά πρόσωπα, τα οποία ούτως ή άλλως ευθύνονται αδικοπρακτικά, ανοίγοντας όμως ένα ζήτημα λήψης μέτρων διοικητικού χαρακτήρα κατά νομικών προσώπων, γεγονός που κάτω από ορισμένες περιστάσεις θα μπορούσε να οδηγήσει και στην ηρωοποίησή τους: ο ρατσισμός, ως ιδεολογία, όπως και όλες οι ολοκληρωτικές ιδεολογίες, δεν αντιμετωπίζεται με ποινική ή διοικητική καταστολή αλλά με ιδεολογική μάχη, με αντιπαράθεση, με επιχειρήματα.
Η μόνη προστιθέμενη αξία του προτεινόμενου σχεδίου νόμου είναι η θέσπιση κυρώσεων για την άρνηση του Ολοκαυτώματος, για την ορθή όμως αυτή ρύθμιση έχει ήδη υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία από την πλευρά της Ν.Δ.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΤΣΑΒΟΥ
[email protected]

Δημοσιεύεται στον Τύπο της Κυριακής
Keywords
Τυχαία Θέματα