Το μίσος στην οδό Σταδίου…
19:23 9/11/2013
- Πηγή: E-Typos
Το πιο παράλογο, το πιο απάνθρωπο, το πιο επιζήμιο για την ύπαρξη πάθος είναι το μίσος. Ο μισών άνθρωπος καταλαμβάνεται από το εωσφορικό πάθος του εγωισμού, καθιστά λατρευτικό είδωλο τον εαυτό του και κατασκευάζει μέσα του την ψευδαίσθηση ότι είναι θεός και πως μπορεί με τη βία και με κάθε άλλο μέσο να εξοντώσει το συνάνθρωπο για να επιβάλει την ισότητα, τη δικαιοσύνη, την ελευθερία… Αποτέλεσμα; Να καταστρέφει και να καταστρέφεται. Γιατί το μίσος στον άνθρωπο μπορεί να έχει στην αρχή ως στόχο το συνάνθρωπο και όταν του κάνει το κακό, να του προκαλεί, ως ηδονή, στιγμιαία ικανοποίηση, αλλά καταλήγει
να είναι απάνθρωπο, να είναι τυραννικό και στον ίδιο τον μισούντα. Oσοι μισούν νομίζουν ότι είναι ελεύθεροι, ότι εφαρμόζουν δικαιοσύνη, ότι εκφράζουν την απεριόριστη ελευθερία τους, αλλά στην ουσία είναι μόνο δεσμώτες του εγωισμού τους και είναι ψυχικά πεθαμένοι, έχουν νεκρώσει τη συνείδησή τους και κινούν μόνο τη σάρκα και τα πάθη τους.
Oποιος πορεύεται στην οδό Σταδίου των Αθηνών νιώθει τι σημαίνει μίσος και πού οδηγεί τον άνθρωπο. Βαδίζει σ' έναν σχεδόν έρημο δρόμο, που άλλοτε έσφυζε από ζωή, και τώρα θυμίζει περισσότερο Βηρυτό και Δαμασκό. Παντού βλέπει ερείπια, κλειστά καταστήματα, κατεβασμένα ρολά μουντζουρωμένα, λαμαρίνες που πρόχειρα τοποθετήθηκαν για να προστατεύσουν τα αποκαΐδια, λουκέτα, τζάμια σπασμένα, άδειες σκονισμένες βιτρίνες. Βλέπει ολοσχερώς κατεστραμμένο, λες κι έπεσε βόμβα ναπάλμ, το πολιτισμικό και αρχιτεκτονικό στολίδι της Αθήνας, που φιλοξενούσε τους κινηματογράφους Αττικόν και Απόλλων και το κατάστημα Κόστα Μπόντα. Βλέπει κλειστές κάποτε ανθούσες επιχειρήσεις, στις οποίες εργάζονταν εκατοντάδες πολίτες. Να θυμίσουμε μερικές, από την πλατεία Ομονοίας προς την πλατεία Συντάγματος: Γουτάκης, Αναγνωστόπουλος, Μπαλάσκας, Φωκάς, Ατενέ, Ματζώρης, Κάουφμαν, Ακρον, το ξενοδοχείο Εσπέρια, ο παραδοσιακός κινηματογράφος Αστορ, ενώ και ο Στρογγυλός άφησε την παραδοσιακή του θέση, στη γωνία Σταδίου και Παπαρρηγοπούλου, που τον ήξεραν οι Αθηναίοι και όχι μόνο, και μετακινήθηκε σε άλλο δρόμο των Αθηνών. Με φρίκη εξάλλου αναπολεί τον εμπρησμό του κτιρίου που είχε ως αποτέλεσμα τον εγκλωβισμό και τον διά πυρός θάνατο ανθρώπων, μεταξύ των οποίων και της εγκύου Αγγελικής Παπαθανασοπούλου. Είναι απάνθρωποι μεσαιωνικοί ιεροεξεταστές αυτοί που από μίσος έκαψαν ανθρώπους ζωντανούς.
Το μίσος και η θεοποίηση του ανθρώπου οδήγησαν στο Ολοκαύτωμα, στη γενοκτονία Ελλήνων και Αρμενίων, στα γκουλάγκ, στις μαζικές δολοφονίες, αλλά και στις μεμονωμένες δήθεν συμβολικές τρομοκρατικές ανθρωποκτονίες. Ο Ντοστογιέφσκι ήταν διορατικός ως προς τα αποτελέσματα του μίσους και του μηδενισμού στον οποίο αυτό οδηγεί. Στους «Αδελφούς Καραμάζοφ» ο Ιβάν Καραμάζοφ γαλούχησε με τις μηδενιστικές ιδέες του τον Σμερντιακόφ και αυτός τις υλοποίησε σκοτώνοντας τον πατέρα του Ιβάν. Τον ρωτά ο Ιβάν αν το έκανε μόνος του ή μαζί με τον αδελφό του Ντιμίτρι και αυτός του απαντά:
«Οχι Ιβάν, με εσάς σκότωσα τον πατέρα σας, ο Ντιμίτρι είναι εντελώς αθώος… Και γιατί τρέμετε μ' αυτό που ακούτε; Εσείς δεν με μάθατε πως χωρίς Θεό όλα επιτρέπονται;…».
Oποιος πορεύεται στην οδό Σταδίου των Αθηνών νιώθει τι σημαίνει μίσος και πού οδηγεί τον άνθρωπο. Βαδίζει σ' έναν σχεδόν έρημο δρόμο, που άλλοτε έσφυζε από ζωή, και τώρα θυμίζει περισσότερο Βηρυτό και Δαμασκό. Παντού βλέπει ερείπια, κλειστά καταστήματα, κατεβασμένα ρολά μουντζουρωμένα, λαμαρίνες που πρόχειρα τοποθετήθηκαν για να προστατεύσουν τα αποκαΐδια, λουκέτα, τζάμια σπασμένα, άδειες σκονισμένες βιτρίνες. Βλέπει ολοσχερώς κατεστραμμένο, λες κι έπεσε βόμβα ναπάλμ, το πολιτισμικό και αρχιτεκτονικό στολίδι της Αθήνας, που φιλοξενούσε τους κινηματογράφους Αττικόν και Απόλλων και το κατάστημα Κόστα Μπόντα. Βλέπει κλειστές κάποτε ανθούσες επιχειρήσεις, στις οποίες εργάζονταν εκατοντάδες πολίτες. Να θυμίσουμε μερικές, από την πλατεία Ομονοίας προς την πλατεία Συντάγματος: Γουτάκης, Αναγνωστόπουλος, Μπαλάσκας, Φωκάς, Ατενέ, Ματζώρης, Κάουφμαν, Ακρον, το ξενοδοχείο Εσπέρια, ο παραδοσιακός κινηματογράφος Αστορ, ενώ και ο Στρογγυλός άφησε την παραδοσιακή του θέση, στη γωνία Σταδίου και Παπαρρηγοπούλου, που τον ήξεραν οι Αθηναίοι και όχι μόνο, και μετακινήθηκε σε άλλο δρόμο των Αθηνών. Με φρίκη εξάλλου αναπολεί τον εμπρησμό του κτιρίου που είχε ως αποτέλεσμα τον εγκλωβισμό και τον διά πυρός θάνατο ανθρώπων, μεταξύ των οποίων και της εγκύου Αγγελικής Παπαθανασοπούλου. Είναι απάνθρωποι μεσαιωνικοί ιεροεξεταστές αυτοί που από μίσος έκαψαν ανθρώπους ζωντανούς.
Το μίσος και η θεοποίηση του ανθρώπου οδήγησαν στο Ολοκαύτωμα, στη γενοκτονία Ελλήνων και Αρμενίων, στα γκουλάγκ, στις μαζικές δολοφονίες, αλλά και στις μεμονωμένες δήθεν συμβολικές τρομοκρατικές ανθρωποκτονίες. Ο Ντοστογιέφσκι ήταν διορατικός ως προς τα αποτελέσματα του μίσους και του μηδενισμού στον οποίο αυτό οδηγεί. Στους «Αδελφούς Καραμάζοφ» ο Ιβάν Καραμάζοφ γαλούχησε με τις μηδενιστικές ιδέες του τον Σμερντιακόφ και αυτός τις υλοποίησε σκοτώνοντας τον πατέρα του Ιβάν. Τον ρωτά ο Ιβάν αν το έκανε μόνος του ή μαζί με τον αδελφό του Ντιμίτρι και αυτός του απαντά:
«Οχι Ιβάν, με εσάς σκότωσα τον πατέρα σας, ο Ντιμίτρι είναι εντελώς αθώος… Και γιατί τρέμετε μ' αυτό που ακούτε; Εσείς δεν με μάθατε πως χωρίς Θεό όλα επιτρέπονται;…».
Keywords
μισος, αθηνα, σημαίνει, αττικον, αποτελεσματα δημοτικων εκλογων 2010, εκλογες 2010 αποτελεσματα , αποτελεσματα, τι σημαινει, ντοστογιεφσκι, γωνια, ηδονη, ιβαν, ανθρωπος, απολλων, βομβα, δολοφονιες, ελευθερια, ζωη, ιδεες, ιδιο, θεος, θυμιζει, ναπαλμ, ξενοδοχειο, ουσια, παθος, ρωτα, φωκας, κινηματογραφος, σημαίνει
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Κίνδυνος από δορυφόρο που πέφτει στη γη τις επόμενες ώρες
- Δύσκολες ώρες για την Αποστολία Ζώη
- Ο Λάκης Γαβαλάς επέστρεψε στον Κορυδαλλό!
- Τραγωδία με έναν νεκρό στο Παλαί ντε Σπόρ
- Πάγωσε την κυβέρνηση ο Καράμπελας!
- Χειροπέδες σε μεγαλογιατρούς για το σκάνδαλο Johnson & Johnson
- Ξυλοδαρμό καταγγέλλουν ΠΟΣΠΕΡΤ και βουλευτές
- Διαβάστε τα πρωτοσέλιδα των κυριακάτικων εφημερίδων
- Το μίσος στην οδό Σταδίου…
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις E-Typos
- Το μίσος στην οδό Σταδίου…
- Διαβάστε στον Τύπο της Κυριακής: "Σηκώνουν" τις ασφ. εισφορές για να τα βγάλουν πέρα
- Βρυξέλλες-Κομισιόν: Έξοδο από την κρίση και υψηλή ανάπτυξη για την Ελλάδα το 2015
- Κάτω τα χέρια από τον Εθνικό Κήπο
- Κυβέρνηση: Η πρόταση δυσπιστίας, ευκαιρία για ανάδειξη της έλλειψης θέσεων του ΣΥΡΙΖΑ
- Γαλλία: Ένας νεκρός, 14 τραυματίες σε δυστύχημα σε θεατρική παράσταση
- Το στοίχημα της ανάκαμψης
- Φιλιππίνες: Εκατόμβη θυμάτων από τον τυφώνα Χαϊγιάν
- Τελευταία Νέα E-Typos
- Το μίσος στην οδό Σταδίου…
- Κάτω τα χέρια από τον Εθνικό Κήπο
- Το στοίχημα της ανάκαμψης
- Κυβέρνηση: Η πρόταση δυσπιστίας, ευκαιρία για ανάδειξη της έλλειψης θέσεων του ΣΥΡΙΖΑ
- Διαβάστε στον Τύπο της Κυριακής: "Σηκώνουν" τις ασφ. εισφορές για να τα βγάλουν πέρα
- Βρυξέλλες-Κομισιόν: Έξοδο από την κρίση και υψηλή ανάπτυξη για την Ελλάδα το 2015
- Γαλλία: Ένας νεκρός, 14 τραυματίες σε δυστύχημα σε θεατρική παράσταση
- Φιλιππίνες: Εκατόμβη θυμάτων από τον τυφώνα Χαϊγιάν
- Θεσσαλονίκη: Συλλαλητήριο κατά της εξόρυξης χρυσού στη Χαλκιδική
- Ολομέλεια Βουλής: Πρόταση δυσπιστίας - Παρακολουθείστε live
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- ΥΠΕΞ : "Δεν συνιστούν "αναγνώριση" οι επαφές της Αθήνας με τους Τ/κ"
- Χειροπέδες σε «χάκερ» ετών... 71 που είχε ιστοσελίδα με αμέτρητα κλεμμένα mail
- Παρουσίαση του βιβλίου «Παιδιά της Μετανάστευσης στην Αθήνα»
- Πώς επιλέγουμε ανάμεσα στην καλή και την κακή συμπεριφορά
- Λ. Γρηγοράκος: Άσφαιρη πολιτική κίνηση η πρόταση δυσπιστίας
- Χατζηδάκης: Η άρση απαγόρευσης πλειστηριασμών στοχεύει στα "μεγάλα ψάρια"
- «Διαφορά απόψεων» για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν
- Χατζηδάκης: Η κυβέρνηση δεν θα αυτοκτονήσει για τους πλειστηριασμούς
- La Vanguardia: Ερχεται η «Νέα αραβική αυτοκρατορία»
- Η φλόγα άναψε για τον 31ο Κλασικό Μαραθώνιο