Αυτό είναι το πιστοποιητικό ασφαλείας της Hellenic Train που βρίσκεται στο μικροσκόπιο

20:20 7/3/2023 - Πηγή: Enikos

Αιφνιδιαστική έφοδο στα γραφεία του ΟΣΕ και της Hellenic Train πραγματοποίησε κλιμάκιο αξιολογητών της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων. Τα στελέχη της ΡΑΣ πήραν μαζί τους στοιχεία που αφορούν τις διαδικασίες ασφαλείας.  Πρόκειται για ηχογραφήσεις, ηχητικές συνομιλίες, στοιχεία που αφορούν την εκπαίδευση των σταθμαρχών, δελτία έλξης, φύλλα πορείας, τα οποία θα αξιολογηθούν προκειμένου να συσταθεί άμεσα το πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής ώστε να διαλευκανθούν τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη.

Τα στελέχη

της ΡΑΣ θα καλέσουν τους υπεύθυνους σε ακρόαση και θα προχωρήσουν στη σύνταξη πορίσματος, το οποίο θα αποστείλουν στη δικαιοσύνη και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.  Όπως αποκάλυψε ο Realfm, εφόσον διαπιστωθεί ότι δεν πληρούνται  οι προϋποθέσεις ασφαλείας, έχει δικαίωμα η ΡΑΣ να ανακαλέσει το πιστοποιητικό ασφαλείας του ΟΣΕ και να αποστείλει το πόρισμα στην Ευρωπαϊκή Ρυθμιστική Αρχή με στόχο να ανακαλέσει την άδεια της Hellenic Train. Σε αυτή την περίπτωση βέβαια θα έχουμε διακοπή λειτουργίας του σιδηροδρόμου στη χώρα μας. Πηγές της ΡΑΣ ανέφεραν ότι ο έλεγχος είναι στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης έρευνας και οι αρμοδιότητες της Αρχής είναι ο έλεγχος της τήρησης των διαδικασιών ασφαλείας των εταιρειών ΟΣΕ και Hellenic Train.

Το πιστοποιητικό Ασφαλείας της Hellenic Train

Ήταν 21 Δεκεμβρίου 2022 όταν η Hellenic Train εξέδιδε ανακοίνωση με την οποία γνωστοποιούσε πως εκδόθηκε και χορηγήθηκε νέο Ενιαίο Πιστοποιητικό Ασφαλείας (που είναι απαραίτητο για τη λειτουργία της) στην εταιρεία από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA). «Η πιστοποίηση βασίζεται στην αξιολόγηση του Συστήματος Διαχείρισης Ασφαλείας (ΣΔΑ) της Hellenic Train από τον ERA, και τις Ρυθμιστικές Αρχές Σιδηροδρόμων της Ελλάδας (ΡΑΣ) και Βουλγαρίας (IAJA), ως Εθνικές Αρχές για την Ασφάλεια», ανέφερε στην ανακοίνωσή της.

To πιστοποιητικό επικαιροποιήθηκε στις 6 Φεβρουαρίου, με τροποποίηση στην επωνυμία της επιχείρησης (στο αρχικό αναφερόταν ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι Hellenic Train). Σε κάθε περίπτωση, έχει ισχύ έως τις 20 Δεκεμβρίου 2017.

Λίγο νωρίτερα, στις 5 Δεκεμβρίου, είχε χορηγηθεί στην Hellenic Train  από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ως Εθνική Αρχή για την Ασφάλεια,  και πιστοποιητικό Υπεύθυνου για τη Συντήρηση Φορέα (ΥΣΦ).  «Η πιστοποίηση βασίζεται στην αξιολόγηση της ικανότητας του ΥΣΦ από τη ΡΑΣ να πληροί τις απαιτήσεις με τις οποίες πρέπει να συμμορφώνονται οι υπεύθυνοι για τη συντήρηση φορείς, όσον αφορά τη διαχείριση κρίσιμων για την ασφάλεια κατασκευαστικών στοιχείων, όπως αναφέρονται στο άρθρο 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/779 και εφαρμόζεται για όλα τα οχήματα που υπάγονται στην Οδηγία (ΕΕ) 2016/798 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου».

Η άδεια της Hellenic Train

Επίσης, η ΡΑΣ είναι υπεύθυνη για το πιστοποιητικό ασφάλειας του ΟΣΕ, το οποίο δίνεται βάσει του Σχεδίου Διαχείρισης Ασφάλειας που καταθέτει ο ίδιος ο ΟΣΕ στη ΡΑΣ.

Το αντικείμενο της αυτεπάγγελτης έρευνας

Η ΡΑΣ σε έκτακτη συνεδρίαση της Ολομέλειας την 1η Μαρτίου, αποφάσισε τη διεξαγωγή αυτεπάγγελτης έρευνας, βάσει του άρθρου 5 της υπ’αριθμ.1020/09.06.2021 Απόφασης της ΡΑΣ (Κανονισμός Ακροάσεων της ΡΑΣ), αναφορικά με την μετωπική σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC62 Αθήνα-Θεσσαλονίκη με την εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503 Θεσσαλονίκη-Θριάσιο, της HELLENIC TRAIN A.E., την 28-02-2023, στη θέση Ευαγγελισμός του Δήμου Τεμπών Ν. Λαρίσης, με ειδικό αντικείμενο :
• τον έλεγχο της τήρησης του Γενικού Κανονισμού Κίνησης (ΓΚΚ) – Μέρος Β, των λοιπών σχετικών διατάξεων της σιδηροδρομικής νομοθεσίας και των απαιτήσεων των οικείων Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας (ΣΔΑ) του ΔΥ ΟΣΕ και της ΣΕ HELLENIC TRAIN, σε σχέση με την
ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών.
• τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2019/773.

«Η σχετική έρευνα θα διενεργηθεί από την αρμόδια Μονάδα Ασφάλειας Σιδηροδρόμων και Διαλειτουργικότητας της ΡΑΣ.
Μετά το πέρας της έρευνας, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5, §5 του Κανονισμού Ακροάσεων της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, θα συνταχθεί πόρισμα με σχετική εισήγηση, κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα στον Κανονισμό Ακροάσεων της Αρχής», αναφέρει η απόφαση της Αρχής.

Υπενθυμίζεται ότι ο εκτελεστικός διευθυντής του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA), Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ μιλώντας στην ιστοσελίδα newmoney είπε μεταξύ άλλων:  «Το Ενιαίο Πιστοποιητικό Ασφαλείας είναι ένα πιστοποιητικό για τον φορέα εκμετάλλευσης, δηλαδή- στην περίπτωση της Ελλάδας- για την Hellenic Train. Η Hellenic Train το διαθέτει αυτό το πιστοποιητικό, που λίγο- πολύ πιστοποιεί ότι τα εργαλεία του συστήματος διαχείρισης της ασφάλειας είναι στη θέση τους. Η χρήση των εργαλείων, δηλαδή αν το χρησιμοποιούνται σωστά ή όχι, εποπτεύεται από την ΡΑΣ».

Ερωτηθείς εάν η ΡΑΣ έχει ευθύνη, απάντησε: «Δεν θα έκανα την άμεση σύνδεση, αλλά θα έλεγα ότι έχει ευθύνη στην εποπτεία τόσο του διαχειριστή υποδομής, όσο και του φορέα εκμετάλλευσης. Χωρίς τα αποτελέσματα της έρευνας, δεν μπορούμε να πούμε αν υπάρχει κάποια σχέση μεταξύ των πράξεων της ΡΑΣ και του δυστυχήματος».

Keywords
Τυχαία Θέματα
Αυτό, Hellenic Train,afto, Hellenic Train