Χ. Βερναρδάκης: Υποχρεωτική η ηλεκτρονική διαχείριση των εγγράφων στη δημόσια διοίκηση

16:08 30/5/2016 - Πηγή: ΕΡΤ

Μιλώντας σε ημερίδα για την ανοιχτή διακυβέρνηση και τη συνδιαμόρφωση του αντίστοιχου Εθνικού Σχεδίου Δράσης, η οποία διεξήχθη στο κτίριο του ΚΕΔΕΑ στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το οποίο είχε επίσης αναλάβει τη συνδιοργάνωση της εκδήλωσης, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Χριστόφορος Βερναρδάκης προανήγγειλε την υποχρεωτική ηλεκτρονική διαχείριση των εγγράφων στη

δημόσια διοίκηση.

«Τις επόμενες μέρες θα κάνουμε μια κίνηση που θα είναι ενταγμένη στο νόμο για την κινητικότητα και αφορά την ηλεκτρονική διαχείριση των εγγράφων υποχρεωτικά, σε βαθμό εξουσιοδότησης ώστε, αν δεν γίνεται, να μην έχουν διοικητική ισχύ» είπε ο υπουργός και υπογράμμισε ότι με τον τρόπο αυτό θα υπάρξει τεράστιο οικονομικό όφελος αλλά και διαφάνεια σε αυτές τις διαδικασίες.

Επισημαίνοντας τα οφέλη της ηλεκτρονικής διαχείρισης των εγγράφων, ο κ. Βερναρδάκης αναφέρθηκε στη μελέτη του ΙΟΒΕ, που κοστολογεί μόνο το χαρτί και το τόνερ που χρησιμοποιείται κάθε χρόνο σε πεντακόσια εκατομμύρια ευρώ».

Αναφερόμενος στο ανθρώπινο δυναμικό της δημόσιας διοίκησης, ο υπουργός υπογράμμισε ότι θα πρέπει να επεκταθεί η μελέτη του, που ήδη έχει καθιερωθεί μέσω της σχετικής ιστοσελίδας.

«Ακούμε χρόνια για μεγάλο δημόσιο τομέα σε σχέση με τον αριθμό του προσωπικού, ενώ η αλήθεια είναι ότι ο δημόσιος τομέας ειδικά τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έχει αποστελεχωθεί σε δραματικό βαθμό. Έχει χάσει γύρω στις 370.000 ανθρώπους και έχει υποστεί στρέβλωση σε σχέση με τις ανάγκες που καλείται να εξυπηρετήσει» τόνισε ο κ. Βερναρδάκης.

Ο ίδιος εκτίμησε, άλλωστε, ότι η μεταρρύθμιση του δημόσιου τομέα είναι εφικτή και μπορεί να υλοποιηθεί «μέσα σε έξι μήνες εφόσον υπάρξει μια συμπαγής κοινωνική δυναμική και όχι με κρίσεις και συζητήσεις του τύπου να απολύσουμε 100.000. Αυτού του τύπου η αντίληψη όχι μόνο δεν μπορεί να φέρει τίποτε, αλλά θα καταστρέψει και ό,τι παραγωγικό μπορεί να υπάρξει», ανέφερε ο υπυργός.

«Ο δημόσιος τομέας χρειάζεται μια μεγάλη μόχλευση. Σήμερα έχει περίπου 600.000 ανθρώπους με μέσο όρο ηλικίας τα 50-52 έτη δηλαδή γερνάει και κουβαλάει και μια κούραση ψυχολογική και εργασιακή και μάλιστα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης. Χρειαζόμαστε προσλήψεις νεότερου προσωπικού νέων ειδικοτήτων ώστε να μπει η ενέργεια και η δυναμική που την ξέρουμε ως πανεπιστημιακοί δάσκαλοι. Το ανθρώπινο δυναμικό που παράγουν τα πανεπιστήμια είναι εξαιρετικό. Αυτό πρέπει να το βάλουμε μπροστά και να το φέρουμε και στο δημόσιο και να πάμε σε λογική στοχευμένων οργανογραμμάτων και ειδικοτήτων» προσέθεσε μεταξύ άλλων ο κ. Βερναρδάκης.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες κινήσεις του υπουργείου στον τομέα της ανοικτής διακυβέρνησης ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη συνεργασία με τη βουλή για τη δημιουργία μηχανισμών ανοιχτού κοινοβουλίου και την ίδρυση στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης ενός παρατηρητηρίου διοικητικών θεσμών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

The post Χ. Βερναρδάκης: Υποχρεωτική η ηλεκτρονική διαχείριση των εγγράφων στη δημόσια διοίκηση appeared first on ert.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα