Ερώτηση Κ. Μπαργιώτα για την ψηφιακή υπογραφή

18:44 28/6/2017 - Πηγή: ΕΡΤ

Επίκαιρη ερώτηση προς την Υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης, σχετικά με την εφαρμογή της ψηφιακής υπογραφής στο δημόσιο τομέα από την 1η Ιουλίου του 2017 κατέθεσε ο βουλευτής Λάρισας της «Δημοκρατικής Συμπαράταξης» Κ. Μπαργιώτας.

Στην ερώτηση αναφέρεται μεταξύ άλλων: «Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ του 2014, το ελληνικό δημόσιο μπορεί να εξοικονομήσει άμεσα 400 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος, καταργώντας το χαρτί και τις παράπλευρες διαδικασίες κατά την έκδοση διοικητικών εγγράφων και πράξεων. Η μέση διοικητική πράξη αποτελείται

από 4 σελίδες και χρειάζεται 4 υπογραφές, ενώ 6 δις ευρώ είναι το κόστος της μη χρήσης ψηφιακής υπογραφής. Με την αποκλειστική χρήση της ψηφιακής υπογραφής οι δαπάνες αυτές μπορούν άμεσα να κατευθυνθούν προς αναπτυξιακές δράσεις και κοινωνικές παροχές.
Παρά το γεγονός ότι από το 2001 βρίσκεται σε ισχύ το Προεδρικό Διάταγμα 150/2001για την χρήση της Ψηφιακής ή προηγμένης ηλεκτρονικής υπογραφής, παρήλθαν 15 έτη και το ελληνικό Δημόσιο δεν είχε ακόμη προχωρήσει στην αποκλειστική χρήση της ηλεκτρονικής διαδικασίας έκδοσης εγγράφων, έως την ψήφιση του άρθρου 24 του ν. 4440/2016 που καθιστά υποχρεωτική δια νόμου την αποκλειστικά ηλεκτρονική λειτουργία, με ποινή ακυρότητας επί των παραγόμενων εγγράφων. Μάλιστα, ο νόμος θέτει και χρονοδιάγραμμα εφαρμογής, καθώς σύμφωνα με την παρ. 8 «Η ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει για το σύνολο των Υπουργείων από την 1η Ιουλίου 2017», με δυνατότητα να παραταθεί με ΚΥΑ η έναρξη ισχύος σε εξαιρετικές και ειδικά αιτιολογημένες περιπτώσεις έως την 1η Ιανουαρίου 2018. Ωστόσο, η ψήφιση νόμων δεν αρκεί. Ενώ ο νόμος τέθηκε σε ισχύ ήδη από 02/12/2016, εκκρεμούν πολλές εφαρμοστικές Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις. Επιπλέον, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για την ανάπτυξη και λειτουργία κεντρικού ηλεκτρονικού συστήματος για την αυτόματη ηλεκτρονική ανταλλαγή και διακίνηση εγγράφων μεταξύ των φορέων του Δημοσίου, καθώς και για την ανταλλαγή εγγράφων με φορείς άλλων χωρών (παρ. 6α άρθρου 24).
Ο βουλευτής Λάρισας με τη Δημοκρατική Συμπαράταξη ερωτά την υπουργό: 1) Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί από την ψήφιση του ν. 4440/2016 για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής διαδικασίας έκδοσης και διακίνησης διοικητικών πράξεων και εγγράφων στο δημόσιο τομέα; Θα εφαρμοστεί τελικά η χρήση εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής και εγκεκριμένης ηλεκτρονικής χρονοσφραγίδας για το σύνολο των Υπουργείων από την 1η Ιουλίου 2017 ή θα δοθεί παράταση; Εάν ναι, ποιες είναι οι «εξαιρετικές και ειδικά αιτιολογημένες περιπτώσεις», όπως νόμος ορίζει, που να την δικαιολογούν; 2) Πόσες και ποιες εφαρμοστικές ΚΥΑ έχουν εκδοθεί έως σήμερα; Υπάρχει επικοινωνία και συντονισμός με όλα τα Υπουργεία; Σε ποιο στάδιο ανάπτυξης και λειτουργίας βρίσκεται το κεντρικό ηλεκτρονικό σύστημα για την αυτόματη ηλεκτρονική ανταλλαγή και διακίνηση εγγράφων μεταξύ των φορέων του Δημοσίου, καθώς και για την ανταλλαγή εγγράφων με φορείς άλλων χωρών; Έχει εκδοθεί η ΚΥΑ που θα καθορίζει τα κοινά πρότυπα διασύνδεσης και διαλειτουργικότητας των Σ.Η.Δ.Ε., τις διαδικασίες, καθώς και τα σχέδια διαλειτουργίας με το κεντρικό σύστημα;»

Keywords
Τυχαία Θέματα