Σύσταση Συνηγόρου Καταναλωτή προς τράπεζες για όσους έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση

14:10 28/2/2013 - Πηγή: ΕΡΤ
Να σταματήσουν τράπεζες και εισπρακτικές εταιρείες να ενοχλούν τους οφειλέτες που έχουν υπαχθεί στον «νόμο Κατσέλη» συστήνει ο Ε. Ζερβέας, Συνήγορος του Καταναλωτή, σημειώνοντας ότι τέτοιου είδους οχλήσεις δεν έχουν κανέναν προφανή ρόλο και μόνο πρόσθετη ψυχολογική επιβάρυνση επιφέρουν στους πολίτες.Η παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, έγινε μετά από τα τακτικά παράπονα πολιτών και καταναλωτών που καταγγέλλουν ότι αν και κανονικώς έχουν υπαχθεί στον νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, εντούτοις γίνονται αδιάκοπα
αποδέκτες οχλήσεων από εκπρόσωπους εταιρειών.
Από τον Συνήγορο υπενθυμίζεται ότι από τη στιγμή που ένας οφειλέτης έχει υποβάλει αίτηση υπαγωγής στον νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, αφενός, κατ' αυτό τον τρόπο γνωστοποιεί το γεγονός της αδυναμίας του να εξυπηρετεί τα χρέη του ως έχουν, επαφιέμενος στο τέλος-τέλος στην κρίση του Δικαστή να αποφασίσει για την τύχη τους και αφετέρου γνωρίζει ήδη με δική του πρωτοβουλία το ακριβές τους ύψος.

Συνεπώς όπως τονίζεται :«καμία περαιτέρω σημασία και κανέναν προφανή ρόλο δεν επιτελεί η εκδήλωση οχλήσεων από τα τραπεζικά ιδρύματα, απευθείας ή δια συνεργατών τους, προς τους οφειλέτες -και μάλιστα κατά τρόπο συστηματικό- για την υπενθύμιση χρεών που τους είναι ήδη γνωστά».

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, σημειώνει ότι αυτό, μόνο πρόσθετη ψυχολογική επιβάρυνση μπορεί να επιφέρει στους καταναλωτές, με κίνδυνο μάλιστα, όπως υπογραμμίζει, μια τέτοια πρακτική να θεωρηθεί ότι προσβάλλει, κατά πρώτον και κυριότερο, το θεμελιώδες δικαίωμα της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας των ατόμων και της μη προσβολής αυτής.

Για τους παραπάνω λόγους, ο Συνήγορος του Καταναλωτή, συστήνει:
Στα τραπεζικά ιδρύματα: Να μην αναθέτουν εξ αρχής σε εταιρείες το έργο της ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις που γνωρίζουν ότι έχουν ήδη τεθεί σε καθεστώς αναγνωρισμένης διαδικασίας ρύθμισης, καθώς επίσης να ανακαλούν ανάλογες εντολές που έχουν δοθεί για απαιτήσεις που αποδεδειγμένα τίθενται προς ρύθμιση μελλοντικά.

Στις εταιρείες ενημέρωσης: Να σταματούν αμέσως την όχληση όσων οφειλετών δηλώνουν ότι έχουν υποβάλει τις οφειλές τους σε αναγνωρισμένο καθεστώς ρύθμισης και γνωστοποιούν, παράλληλα, αριθμό πρωτοκόλλου της σχετικής αίτησης και στοιχεία του φορέα ή του πληρεξούσιου δικηγόρου που τους συνδράμει, μέχρις ότου διασταυρωθεί η αλήθεια μιας τέτοιας δήλωσης σε συνεργασία με τους εντολείς τους.

Οι θέσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή, κοινοποιήθηκαν στον υφυπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αθ. Σκορδά, στον γενικό γραμματέα Καταναλωτή, Γ. Στεργίου, καθώς και στο αρμόδιο Τμήμα Μητρώου Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή "προς γνώση και για δικές τους κατά νόμο ενέργειες".
Keywords
Τυχαία Θέματα