Γιατί ο πανικός είναι ο μεγαλύτερος εχθρός στη σχέση εργοδότη- υπαλλήλων

20:00 27/12/2021 - Πηγή: iPop

Ο πανικός δεν είναι ποτέ καλός σύμμαχος. Αυτό είναι γνωστό. Τι γίνεται, όμως, όταν μιλάμε για το εργασιακό περιβάλλον; Τι συμβαίνει όταν ο πανικός στη δουλειά όχι απλώς υπάρχει, αλλά δεν μπορείς να τον αποφύγεις επειδή προέρχεται απ’ το αφεντικό σου;

Το να είσαι υπερβολικά αγχωμένος για τη δουλειά μόνο κακό μπορεί να κάνει στην παραγωγικότητά σου. Μόνο το εποικοδομητικό άγχος μας κάνει να βελτιωνόμαστε, ωστόσο, λίγοι άνθρωποι καταφέρνουν τελικά να διατηρήσουν το άγχος τους σ’ αυτά τα υγιή επίπεδα. Γι’ αυτό άλλωστε έχουν γραφτεί

τόσα άρθρα για τεχνικές και μεθόδους διαχείρισης του άγχους.

Αντιμετώπισε το άγχος της δουλειάς με πρακτικές συμβουλές που μπορείς να εφαρμόσεις άμεσα

Υπάρχουν, όμως, κι εκείνες οι περιπτώσεις όπου ο εργαζόμενος μπορεί να έχει καταφέρει να φτάσει σ’ ένα επίπεδο πολύ σωστής διαχείρισης του άγχους του και να παραμένει ψύχραιμος ακόμα και σε μεγάλες κρίσεις, αλλά ο πανικός στη δουλειά να εξακολουθεί να υπάρχει γιατί πολύ απλά προέρχεται απ’ τον εργοδότη του…

Πανικός στη δουλειά: Όταν η διαχείρισή του δεν περνάει απ’ το χέρι σου

Οι άνθρωποι που κρατούν το τιμόνι μιας επιχείρησης καλό είναι να χαρακτηρίζονται από 5-6 ιδιότητες που μπορούν να τους καταστήσουν επιτυχημένους καπετάνιους. Σίγουρα ανάμεσα σ’ αυτά τα χαρακτηριστικά ενός ηγέτη δεν είναι ο πανικός.

Όταν σκεφτόμαστε τις κακοποιητικές ή σκληρές συμπεριφορές στο εργασιακό περιβάλλον, μας είναι αρκετά εύκολο να ξεχωρίσουμε ποιες είναι αυτές -τουλάχιστον οι πιο τρανταχτές. Όταν, όμως, μιλάμε για ένα άγχος και πανικό που περνάει αυτόματα απ’ τον εργοδότη στους υπαλλήλους, τότε τα πράγματα περιπλέκονται γιατί αφενός δεν είναι πάντα εύκολο να το διακρίνει κανείς κι αφετέρου διότι δεν είναι μια ξεκάθαρη, άσχημη συμπεριφορά για την οποία μπορεί να παραπονεθεί ο εργαζόμενος.

Για να καταλάβεις τι εννοούμε πανικό, θα σου δώσουμε ένα πολύ απλό παράδειγμα. Δουλεύεις σε μια μεγάλη διαφημιστική και ο πελάτης σας έχει ζητήσει να παραδώσετε μια αφίσα. Πιστεύατε ότι αυτό που παραδώσατε είναι ακριβώς αυτό που θέλει ο πελάτης. Έτσι, λοιπόν, η ομάδα στέλνει το υλικό με περίσσεια αυτοπεποίθηση. Όμως, ο πελάτης τελευταία στιγμή αλλάζει γνώμη και σας γυρίζει πίσω την αφίσα, ζητώντας μια σειρά από αλλαγές, γιατί απλά τελικά θέλει κάτι άλλο. Φυσικά, αυτό μπορεί να προκαλεί στην ομάδα σου πρόβλημα με τους χρόνους, καθώς θα πρέπει ο γραφίστας κι όλοι όσοι εμπλέκονται να απασχοληθούν ξανά μ’ αυτό το πρότζεκτ, αφήνοντας ίσως πίσω άλλα ή ακόμα και να δουλέψουν ώρες εκτός ωραρίου για να μπορέσουν να το φέρουν εις πέρας.

Σίγουρα η κατάσταση που περιγράφω παραπάνω δεν είναι ευχάριστη. Εδώ, όμως, έρχεται ο ρόλος του leader, του ηγέτη της ομάδας ή του αφεντικού της εταιρείας που καλείται να διαχειριστεί αυτή την κρίση. Ο ένας τρόπος να το κάνει είναι να εξηγήσει στην ομάδα του ότι δεν φταίνε εκείνοι που γύρισε πίσω το υλικό για αλλαγές, ότι είναι μέσα στη ζωή και είναι κάτι σύνηθες στη διαφήμιση, ενώ παράλληλα να οργανώνει ένα πλάνο για το πώς θα μπορέσει να βγει η δουλειά με όσο το δυνατό πιο ανώδυνο τρόπο.

Ο δεύτερος τρόπος να αντιδράσει είναι να αρχίσει να κοπανάει το χέρι στο τραπέζι απ’ τα νεύρα του, να βρίζει τον πελάτη μονολογώντας για τις αλλαγές, να τον λούσει κρύος ιδρώτας για το πώς θα ανταπεξέλθει η ομάδα και να είναι ανήμπορος να βρει μια λύση.

Όταν η ομάδα είναι σταθερή και ο leader ασταθής

Αν ο δεύτερος τρόπος αντίδρασης σου φάνηκε ακραίος, θα σου πούμε ότι μάλλον είσαι πολύ τυχερός που δεν έχεις εργαστεί μ’ έναν διευθυντή που έχει τέτοια ξεσπάσματα. Αν αναγνωρίζεις κάποια απ’ αυτές τις συμπεριφορές στον εργοδότη ή τον διευθυντή σου, φαντάζομαι πόσο δύσκολο σου είναι να μείνεις ανεπηρέαστος απ’ αυτές τις κρίσεις του.

Είναι παράδοξο όταν μια ομάδα είναι σταθερή, αλλά ο ηγέτης της τόσο ασταθής και η αλήθεια είναι πως είναι εξαιρετικά δύσκολο οι υπάλληλοι που δουλεύουν μ’ έναν τέτοιο άνθρωπο να μην ζουν μια πανικόβλητη εργασιακή καθημερινότητα. Η διαχείριση του άγχους είναι μεν προσωπικό θέμα του καθενός, αλλά όταν η αδυναμία διαχείρισης φτάνει στο σημείο να επηρεάζει τους υπόλοιπους συνεργάτες μας, τότε δεν είναι μόνο δικό μας θέμα.

Ένας leader πρέπει να έχει σταθερότητα στη συμπεριφορά του, να μην κάνει bullying, να εμπνέει εμπιστοσύνη, να βρίσκει λύσεις, να σέβεται, να ξέρει να λέει “μπράβο”, να πιέζει να γίνει η δουλειά σωστά χωρίς να καταπιέζει και σίγουρα να ΜΗΝ στέκεται πανικόβλητος κι ανήμπορος όταν καλείται να διαχειριστεί μια πιο δύσκολη κατάσταση.

Αν εσύ που διαβάζεις αυτό το κείμενο βρίσκεσαι σε μια θέση εξουσίας και αναγνωρίζεις ότι έχεις κάποια απ’ τα παραπάνω γνωρίσματα, θα σου πω με πολλή αγάπη ότι ποτέ δεν είναι αργά για να κάνεις την αλλαγή! Προσπάθησε να δουλέψεις με τον εαυτό σου και να γίνεις ο διευθυντής που θα ήθελες εσύ να έχεις!

3+1 αποτελεσματικά βήματα για να χαλαρώσεις στο τέλος της ημέρας και να απαλλαγείς από το άγχος και την πίεση της δουλειάς

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News

Το άρθρο Γιατί ο πανικός είναι ο μεγαλύτερος εχθρός στη σχέση εργοδότη- υπαλλήλων εμφανίζεται στο iPop.

Keywords
Τυχαία Θέματα