Business Voice #38 – The Electrokinetic Issue: Saracakis Group of Companies

10:55 2/10/2023 - Πηγή: Emea.gr

Με ηγετική παρουσία στο ελληνικό επιχειρηματικό οικοσύστημα πάνω από έναν αιώνα, ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκης είναι ο αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας μιας ευρείας γκάμας προϊόντων που περιλαμβάνει αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες, μηχανές θαλάσσης, επαγγελματικά οχήματα και μηχανήματα έργου, διεθνών κατασκευαστών παγκοσμίου φήμης.

Ο Όμιλος προσφέρει μέσα από το χαρτοφυλάκιό του, μερικές από τις μεγαλύτερες και τις πιο αξιόπιστες κατασκευάστριες εταιρείες επιβατικών οχημάτων, επαγγελματικών οχημάτων και μηχανημάτων έργου που έχουν υπάρξει πρωτοπόρες στην ηλεκτροκίνηση. Τάσσεται σταθερά

υπέρ της υιοθέτησης και εφαρμογής σύγχρονων και καινοτόμων τεχνολογιών ικανών να καθιερώσουν κυρίαρχη την ηλεκτροκίνηση όπως και τους εναλλακτικούς τύπους καυσίμων, με μεγάλο στόχο την περιβαλλοντική ουδετερότητα.

Της Μαρίας Ξυτάκη, Group Corporate Affairs & Communications Manager – Saracakis Group of Companies  

Ποιες είναι οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες που αντιμετωπίζει η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα;

Όσον αφορά τη χώρα μας, υπάρχει ένα επικαιροποιημένο ελληνικό Eθνικό Σχέδιο για το ενεργειακό κλίμα και την ηλεκτροκίνηση το οποίο αποτυπώνει ένα πλέγμα μέτρων υπέρ της ηλεκτροκίνησης, περιορίζοντας σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του τομέα των μεταφορών και των μετακινήσεων με στόχο τον μετριασμό της κλιματικής κρίσης.  Το συγκεκριμένο Εθνικό Σχέδιο στοχεύει στην πράσινη μετάβαση μέσω της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% των επιπέδων του 2005 έως το 2030, και στην επίτευξη ουδετερότητας ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050. Στο πλαίσιο αυτό, η ηλεκτροκίνηση των μεταφορών αποτελεί ένα ουσιαστικό βήμα και μια ισχυρή επιλογή για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται είναι συγχρόνως και προκλήσεις. 

Έχουμε λοιπόν μία χρυσή ευκαιρία για να προχωρήσουμε με τα παρακάτω: 

Να αναπτύξουμε τις αναγκαίες υποδομές φόρτισης αυξάνοντας περαιτέρω τα δημόσια σημεία ταχυφορτιστών  και δημιουργώντας μεγάλους κόμβους φόρτισης εκατοντάδων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως συνέβη πρόσφατα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η δημιουργία ενός επαρκούς και σταθερού δημόσιου δικτύου φόρτισης είναι επιβεβλημένη, διότι σε αντίθεση με άλλες χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης, έχουμε πολύ περιορισμένους ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης με φορτιστές. Αξιοποιώντας τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, χρειάζεται ορθολογική και ομαλή ανάπτυξη του δημόσιου δικτύου φόρτισης, με βάση τις τοπικές περιβαλλοντικές ιδιαιτερότητες, τη ρυμοτομία, τις ανάγκες των κατοίκων ανά περιοχή και προφανώς την επάρκεια των αντίστοιχων ηλεκτρικών δικτύων διανομής. 

Παράλληλα, θα πρέπει να γίνουν όλες οι κατάλληλες ενέργειες ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία για την εγκατάσταση οικιακών φορτιστών όπου αυτό είναι εφικτό.

Έτσι, θα μετριαστεί έως και θα εκλείψει το λεγόμενο range anxiety δηλαδή το άγχος της αυτονομίας που λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγοντας στην απόκτηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Βέβαια, το range anxiety επηρεάζεται και από την αυτονομία με την οποία εξοπλίζεται ένα αυτοκίνητο αλλά τουλάχιστον σε αυτό οι αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν με γοργούς ρυθμούς προόδου. 

Να εξηλεκτρίσουμε τους υφιστάμενους στόλους οχημάτων και μέσων μεταφορών όπως και να αναπτύξουμε ένα οικοσύστημα με στόχο την παροχή έξυπνων λύσεων στις νέες ανάγκες που φέρνει μαζί της η ηλεκτροκίνηση. Να ενισχύσουμε το ηλεκτρικό δίκτυο για να μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες για τη σύνδεση και τροφοδοσία των υποδομών φόρτισης υποστηρίζοντας και έργα ΑΠΕ. Να δοθούν κίνητρα συνεχίζοντας τα υφιστάμενα προγράμματα επιδότησης και σχεδιάζοντας νέα που θα απευθύνονται σε ιδιωτικούς στόλους οχημάτων. Συγχρόνως, θα χρειαστεί να υπάρξουν αντικίνητρα για τη χρήση συμβατικών οχημάτων.Να παραχθούν πιο οικονομικά και προσιτά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σε αυτό θα βοηθήσει η αύξηση της ζήτησης EVs και η εξέλιξη των τεχνολογιών αλλά και ο εξορθολογισμός του κόστους στα κοστοβόρα τμήματα Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D) των αυτοκινητοβιομηχανιών. Σε πολλές περιπτώσεις αυτό επιτυγχάνεται με τη δημιουργία συμμαχιών μεταξύ μεγάλων κατασκευαστριών εταιρειών στοχεύοντας στις οικονομίες κλίμακας. Υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ των ευρωπαϊκών εταιρειών και εκείνων που προέρχονται από την Ασία τόσο στην παραγωγή και διάθεση ηλεκτρικών αυτοκινήτων όσο και στην παραγωγή και εξέλιξη των μπαταριών. Αυτές οι ζυμώσεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία θα οδηγήσουν σε μείωση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αν εξασφαλισθεί η καθοδική πορεία των τιμών των μπαταριών, οι τιμές των EV θα μπορούσαν να γίνουν ισότιμες με εκείνες των αντίστοιχων μοντέλων που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα στην Ευρώπη το 2024.Να υπάρξουν συγκεκριμένες πολιτικές διαχείρισης των αποβλήτων που προέρχονται από τα EV δηλαδή των εξαρτημάτων υψηλής τάσης και των μπαταριών μετά το τέλος ζωής των οχημάτων. Να δοθεί προτεραιότητα στην αύξηση του δείκτη ωριμότητας της αγοράς. Χρειάζεται να βελτιώσουμε τη στάση των καταναλωτών απέναντι στα BEV μέσω εκπαιδευτικών εκστρατειών. Είναι σημαντικό να ενημερώνουμε και να εκπαιδεύουμε αποτελεσματικά τόσο τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων σχετικά με τις τρέχουσες τεχνολογίες των BEVs όσο και τους τελικούς καταναλωτές τονίζοντας τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης και τις μελλοντικές προοπτικές της προκειμένου να οικοδομηθεί η απαραίτητη εμπιστοσύνη στην τεχνολογία και να αντιληφθούν όλοι το όφελος που θα έχουν.

Ποια είναι η πρόβλεψη για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια;

Θα ξεκινήσω από το τι έχει γίνει έως τώρα στις ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων. Ο Αύγουστος 2023 έκλεισε με μία αύξηση της τάξης του 3,3% στα ηλεκτρικά (BEV) και επαναφορτιζόμενα (PHEV) σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα το 2022 αυξάνοντας το μερίδιο της συγκεκριμένης κατηγορίας αυτοκινήτων για τον Αύγουστο στο 10% της συνολικής αγοράς επιβατικών οχημάτων. Το ποσοστό ταξινομήσεων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση για το πρώτο 7μηνο του 2023 είναι 20,5%. Παρατηρείται μία μείωση των βενζινοκίνητων της τάξεως του 8,8% (48% τον Αύγουστο 2022 vs 39,2% τον Αύγουστο 2023), μία μείωση των πετρελαιοκίνητων της τάξεως του 6,2% (19,1% τον Αύγουστο 2022 vs 13% τον Αύγουστο 2023) και μία εντυπωσιακή αύξηση των υβριδικών (HEV) σε ένα ποσοστό συνολικά 30% για τους πρώτους 8 μήνες του 2023 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα το 2022. 

Τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) έχουν κερδίσει έδαφος ως η καθαρότερη και η πιο βιώσιμη εναλλακτική λύση έναντι των παραδοσιακών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Εάν υλοποιηθούν με επιτυχία οι απαραίτητες παρεμβάσεις που αναφέραμε πιο πάνω για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, η ηλεκτροκίνηση θα επικρατήσει τα επόμενα χρόνια σε όλα τα μέσα μετακίνησης ανθρώπων και μεταφοράς αγαθών. Προκειμένου να επιτευχθούν οι εθνικοί στόχοι, θα πρέπει να υπάρξει χρηματοδοτική στήριξη για την επιτάχυνση της υιοθέτησης των BEV, ιδίως σε περιοχές της Ελλάδας όπου οι προοπτικές υιοθέτησής τους είναι χαμηλότερες.

Με βάση την πιο πρόσφατη ενημέρωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στόχος είναι η δημιουργία τουλάχιστον 25.000 σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως το 2030. Σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση και με βάση το ήπιο σενάριο, εκτιμάται ότι το 2025 θα κυκλοφορούν 350.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λεωφορεία και φορτηγά ενώ σύμφωνα με το δραστικό σενάριο ο αντίστοιχος αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 υπολογίζεται σε πάνω από 1,1 εκατ. μονάδες.

Αντίστοιχα, για την πρόβλεψη έως το 2035, σύμφωνα με το ήπιο σενάριο ανάπτυξης, θα κυκλοφορούν περίπου 1,1 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία ενώ σύμφωνα με το δραστικό σενάριο ο αντίστοιχος στόλος ηλεκτρικών οχημάτων θα προσεγγίζει τα 3 εκατ. μονάδες εκ των οποίων τα 2,3 εκατ. θα αφορούν σε αυτοκίνητα.

Ποιες είναι οι προσδοκίες της εταιρείας σας για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα;

Βιώνουμε νωρίτερα από το αναμενόμενο και σε αυξημένη συχνότητα, ακραία και καταστροφικά καιρικά φαινόμενα τεράστιας έντασης και εμβέλειας, προϊόν της κλιματικής επείγουσας κατάστασης. Το βασικό διακύβευμα και το ανάχωμα στα καταστροφικά φαινόμενα είναι μεταξύ άλλων και η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) που αποδεσμεύονται στην ατμόσφαιρα συντελώντας στην υπερθέρμανση του πλανήτη και δημιουργώντας το φαινόμενο του θερμοκηπίου που ευθύνεται για αυτά τα ξεσπάσματα της φύσης. Ο ευρύτερος κλάδος της κινητικότητας και των μεταφορών εκπέμπουν στην ατμόσφαιρα διοξείδιο του άνθρακα το οποίο είναι μόνο ένα από τα πολλά αέρια θερμοκηπίου. Η ηλεκτροκίνηση που διατίθεται ως λύση, είναι ένας από τους δραστικούς τρόπους μείωσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, γεγονός που ευελπιστούμε να φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι μεταφορές αντιπροσωπεύουν περίπου το 22,5% του συνόλου των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG), επομένως είναι κρίσιμο να επιτύχουμε πρόοδο.

Όπως ακούστηκε από τον Πρόεδρο της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών, που διεξήχθη στη Νέα Υόρκη τον περασμένο Σεπτέμβριο 2023, χρειαζόμαστε «ενότητα, παγκόσμια αλληλεγγύη για το κλίμα και άμεση δράση για τη βιωσιμότητα του πλανήτη». 

Ως Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, με ηγετική θέση στον κλάδο της αυτοκίνησης και της κινητικότητας πάνω από έναν αιώνα, προσφέρουμε μέσα από το χαρτοφυλάκιό μας, μερικές από τις μεγαλύτερες και τις πιο αξιόπιστες κατασκευάστριες εταιρείες επιβατικών οχημάτων, επαγγελματικών οχημάτων και μηχανημάτων έργου που έχουν υπάρξει πρωτοπόρες στην ηλεκτροκίνηση. Συνεπώς, τασσόμαστε υπέρ της υιοθέτησης και εφαρμογής σύγχρονων και καινοτόμων τεχνολογιών ικανών να καθιερώσουν κυρίαρχη την ηλεκτροκίνηση όπως και τους εναλλακτικούς τύπους καυσίμων με στόχο την περιβαλλοντική ουδετερότητα. 

Στο πλαίσιο αυτό, συνεργαζόμαστε και με την re-Battery την Εταιρεία Πανελλαδικής Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσσωρευτών για την ορθή διαχείριση των αποβλήτων και την ανακύκλωση των μπαταριών των οχημάτων. 

Παραμένουμε αισιόδοξοι και αναμένουμε τις απαραίτητες θεσμικές παρεμβάσεις που θα καταστήσουν την ηλεκτροκίνηση τον βασικό τρόπο μετακίνησης των ανθρώπων και μεταφοράς εμπορευμάτων για έναν πιο πράσινο πλανήτη.

Ποια είναι η γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων που προσφέρει η εταιρεία σας;

Ξεκινώ από τη Honda, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή μονάδων ισχύος παγκοσμίως και παγκόσμιο ηγέτη στην ανάπτυξη λύσεων κινητικότητας που κάνουν τη ζωή των ανθρώπων ευκολότερη, ασφαλέστερη και πιο βιώσιμη εδώ και 75 χρόνια. Η Honda πιστεύει ότι η καλύτερη προσέγγιση για τη μείωση των παγκόσμιων επιπέδων CO2 είναι η ανάπτυξη μιας σειράς τεχνολογιών και προϊόντων που θα βοηθήσουν στη μετάβαση ενώ έχει δεσμευτεί να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή ως κορυφαία προτεραιότητα.

Στην Ευρωπαϊκή Περιβαλλοντική Έκθεση 2022 της Honda, είναι ξεκάθαρη η δέσμευσή της για περιβαλλοντικές πολιτικές που αφορούν αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες, μονάδες ισχύος και εξαρτήματα καθώς και για πρωτοβουλίες που λαμβάνουν χώρα στα εργοστάσια, τα σημεία πωλήσεων, τα κέντρα logistics, τα περιφερειακά γραφεία R&D και τις αντιπροσωπείες τη. Η εταιρεία έχει μειώσει σημαντικά τις εκπομπές CO2 και τη χρήση ενέργειας στις ευρωπαϊκές δραστηριότητές της, μέσω επενδύσεων σε περισσότερα βιώσιμα υλικά και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Πιο συγκεκριμένα, η Honda έχει ανακοινώσει ότι κατά τα επόμενα 10 χρόνια, θα διαθέσει περίπου 36 δισεκατομμύρια ευρώ στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και των τεχνολογιών software για την περαιτέρω επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού της, συμπεριλαμβανομένων τόσο των δαπανών Έρευνας & Ανάπτυξης (R&D) όσο και των ανεξάρτητων επενδύσεων. Οι συνολικές R&D δαπάνες της Honda προϋπολογίζονται για την περίοδο αυτή σε περίπου 58 δισεκατομμύρια ευρώ.  

Απόδειξη των παραπάνω είναι τα ολοκαίνουργια SUVs ZR-V και CR-V, που και τα δύο  προσφέρουν ένα πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης και, στην περίπτωση του δεύτερου, ένα plug-in υβριδικό που η Honda παρουσιάζει στην Ευρώπη για πρώτη φορά. Μαζί με το αμιγώς ηλεκτρικό e:Ny1, τη δεύτερη αμιγώς ηλεκτρική πρόταση της μάρκας για την Ευρώπη που προσφέρει αυτονομία 412 χιλιομέτρων χωρίς εκπομπές ρύπων, πρόκειται για την ευρύτερη γκάμα αυτοκινήτων που θα παρουσιάσει η μάρκα στην Ευρώπη και κατ’ επέκταση στην Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια.

Από το 2025 και μετά η Honda θα λανσάρει στην αγορά μια νέα σειρά ηλεκτρικών μοντέλων που θα βασίζονται στη νέα e:Architecture πλατφόρμα, τη νέα ηλεκτρική σειρά “e:N Series”. Το «e:» προέρχεται από το «e: Technology», το εμπορικό σήμα για τις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης.  Το γράμμα «Ν» σημαίνει «Νέο» αντιπροσωπεύοντας τη δημιουργία μιας νέας αξίας που συμβαδίζει με τη νέα εποχή της κινητικότητας.

Όσον αφορά τους δύο τροχούς, αναμένουμε σύντομα από τη Honda το EM1e:, το πρώτο ηλεκτροκίνητο δίτροχο της εταιρείας για την Ευρώπη. Αντιπροσωπεύοντας μία πιο βιώσιμη λύση για την είσοδο στον κόσμο των δύο τροχών, είναι ιδανικό για όσους διανύουν καθημερινά κοντινές αποστάσεις. Το EM1 e: αποτελεί το πρώτο από τα τουλάχιστον 10 νέα δίτροχα μοντέλα EV που σκοπεύει να παρουσιάσει η Honda παγκοσμίως τα επόμενα χρόνια.

Επίσης, έχουμε ξεκινήσει συνεργασία με την εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών δίτροχων Horwin. Πρόκειται για επαναστατικά ηλεκτρικά scooter που υπερέχουν τεχνολογικά σε σημαντικό βαθμό από τον ανταγωνισμό. Είναι άκρως φιλικά προς το περιβάλλον και αποτελούν τον ιδανικό τρόπο μετακίνησης στην καθημερινότητα.  

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo Cars, κήρυξε το τέλος των diesel στην Κλιματική Εβδομάδα της Νέας Υόρκης τον Σεπτέμβριο 2023. Συγκεκριμένα, ανακοίνωσε ότι ο τελευταίος κινητήρας πετρελαίου θα παραχθεί στις αρχές του 2024 καθιστώντας την μάρκα έναν από τους πρώτους καταξιωμένους κατασκευαστές που κάνει αυτό το βήμα. Έως το 2030 σχεδιάζει να διαθέτει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ως το 2040 έχει θέσει τον στόχο της κλιματικής ουδετερότητας. Αυτός ο ξεκάθαρος οδικός χάρτης προς την αποκλειστική ηλεκτροκίνηση αντιπροσωπεύει ένα από τα πιο φιλόδοξα πλάνα μετασχηματισμού μεταξύ όλων των μεγάλων κατασκευαστών.

Τα διαθέσιμα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της που έχουμε στη Volvo Saracakis είναι το Crossover C40 Recharge καθώς και το SUVs XC40 Recharge ενώ αναμένουμε το επόμενο διάστημα τα ολοκαίνουργια EX30 και EX90.

Στον τομέα των φορτηγών, η Volvo Trucks αυξάνει την παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών και ξεκινά τη μαζική παραγωγή βαρέων ηλεκτρικών φορτηγών για τη μεταφορά αγαθών χωρίς εκπομπές CO2. 

Σε ό,τι αφορά γενικά τα φορτηγά, διαθέτουμε όλα τα μοντέλα και σε ηλεκτρικές εκδόσεις.

Επίσης, στα λεωφορεία προσφέρουμε λύσεις ηλεκτρικών εκδόσεων σε όλα τα μήκη λεωφορείων. Αντίστοιχα, στα μηχανήματα έργου, προσφέρουμε μικρά και ευέλικτα μηχανήματα σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Δημοσιεύθηκε στη Business Voice #38 – The Electrokinetic Issue
Keywords
business, voice, issue, group, group, business, issue, voice, συγκεκριμένο, αμιγώς, ηλεκτρικος, απε, νέα, ελλαδα, λύση, λεωφορεια, δραση, βιωσιμότητα, εταιρεία, honda, logistics, software, σημαίνει, scooter, volvo, cars, diesel, πετρελαιο, πωλησεις αυτοκινητων, σταση εργασιας, πετρελαιο θερμανσης, τελη ταξινομησης, Καλή Χρονιά, αποτελεσματα πανελληνιων 2012, αλλαγη ωρας 2012, τελος του κοσμου, χωρες, ανακυκλωση, αυτοκινητα, αυτοκινητο, βημα, ηνωμενο βασιλειο, οδικος χαρτης, πλαισιο, το βημα, υβριδικο, χρυση ευκαιρια, cars, diesel, honda, volvo, αγορα, αγχος, αυγουστος, αυξηση, αλληλεγγυη, αμιγώς, απε, ασια, ατμοσφαιρα, βιωσιμότητα, γεγονος, γινει, γραφεια, γραμμα, διαστημα, δοθει, δικτυο, εδαφος, ευκαιρια, ευρω, υπαρχει, εκθεση, εβδομαδα, ενημερωση, εργα, εξελιξη, εποχη, επιτυχια, εταιρεία, ευρωπη, τεχνολογια, ζωη, ζωης, μηχανες, ηπιο, εκδοσεις, κλιμα, λύση, μηνες, μειωση, μοντελα, μοτοσυκλετες, νεα υορκη, ομιλος, ορυκτα, ορυκτα καυσιμα, ουσιαστικο, οφελος, οχηματων, οχηματα, περιβαλλον, πηγες ενεργειας, πρασινη, προγραμματα, σαρακακης, σεναριο, συγκεκριμένο, συγκεκριμενα, συντομα, σειρα, συχνοτητα, σχεδια, σχεδιο, φαινομενο του θερμοκηπιου, φορα, φορτηγα, χρυση, εκπομπες, ενωση, εθνικο, χωρα, ιδανικο, logistics, πηγες, scooter, σημαίνει, σημα, software, υλικα
Αναζητήσεις
business-voice-38--the-electrokinetic-issue-saracakis-group-of-companies.htm
Τυχαία Θέματα