KAFEA TERRA: Αύξηση τζίρου 22%, επενδυτική συνέπεια, περιβαλλοντική ευαισθησία

Το 2021 ήταν μια χρονιά-ορόσημο για την KAFEA TERRA, καθώς κατέγραψε εξαιρετικές επιδόσεις.

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών -ξεπερνώντας και αυτόν του 2019 (72,9 εκατ. ευρώ)- αυξήθηκε στα 84,8 εκ. ευρώ (+ 22% έναντι των 69,4 εκ. ευρώ της προηγούμενης χρονιάς). Από αυτά το 83% προέρχεται από τις πωλήσεις Ho.Re.Ca. και το 14% από το λιανεμπόριο, όπως ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής στην εταιρεία, Νίκος Κουγιουμτζής.

Στο θετικό πρόσημο για την κερδοφορία της αναμφισβήτητα συνέβαλλε

η αύξηση κατά 10% του παραγόμενου όγκου καφέ, σε συνδυασμό με την εισαγωγή 23 νέων κωδικών παραγωγής και 68 νέων κωδικών εισαγωγής και εμπορίας στους τομείς αγοράς Ho.Re.Ca. και Retail. Οι εκτιμήσεις για το 2022 είναι πως ο τζίρος θ’ αυξηθεί κατά περίπου 15%.

Η εταιρεία -με την 35χρονη πορεία- έχει την αποκλειστική εισαγωγή του καφέ illy, την αποκλειστική εισαγωγή και διανομή ευρωπαϊκών εμπορικών σημάτων υψηλής ποιότητας καθώς και την ολοκληρωμένη παραγωγή και διανομή των καφέδων Dimello, AREA 51 και distillo.

Σημαντική προσθήκη στο προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο αποτελεί και η πρόσφατη εισαγωγή στην αγορά του πρώτου πιστοποιημένου καφέ Rainforest Alliance, παραγωγής της ίδιας της εταιρείας.

Η KAFEA TERRA απασχολεί αυτή τη στιγμή 181 εργαζόμενους/ες -130 άνδρες και 51 γυναίκες, εκ των οποίων οι 179 έχουν σύμβαση πλήρους απασχόλησης και 2 μερικής- και στο «αντίο» της τρέχουσας χρονιάς θα έχει 188 εργαζόμενους.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας δεν υπήρξαν απολύσεις ή μειώσεις παροχών επισήμανε η υπεύθυνη Ανθρώπινου Δυναμικού, Ράνια Νομικού.

Προσθέτοντας πως η εταιρεία τη διετία 2020-2021 ανταπέδωσε, μέσω διαφόρων δράσεων, στην κοινωνία 250.000 ευρώ.

Διαθέτει εγκαταστάσεις σε Αττική και Θεσσαλονίκη, συνολικής επιφάνειας 13.680 τ.μ., με δυνατότητα παραγωγής 20 τόνων στη βάρδια. Το δίκτυο διανομής της -με περίπου 8.000 σημεία- καλύπτει το 96% της ελληνικής επικράτειας.

«Είμαστε η εταιρεία με το μεγαλύτερο δίκτυο εμπορικών συνεργατών στην Ελλάδα» επισήμανε η αντιπρόεδρος και CMO, Νιόβη Καλλέργη, και πρόσθεσε: «Στην KAFEA TERRA είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που το όραμά μας έχει μετουσιωθεί σε ένα συναρπαστικό ταξίδι της ιστορίας μας, μιας 100% ελληνικής βιομηχανικής εταιρείας που μέσα από τις δράσεις της αποτελεί ένα στιβαρό κοινωνικό εταίρο, τόσο για την ελληνική οικονομία όσο για την κοινωνία και το περιβάλλον».

Το 2021 οι πωλήσεις καφέ έφτασαν τους 4.394 τόνους έναντι 3.549 το 2020. Η παραγωγή της εταιρείας είναι 2,5 εκατ. τόνοι τον χρόνο για τα δικά της προϊόντα και 700 χιλιάδες για τις ιδιωτικές ετικέτες, όπως είπε ο οικονομικός διευθυντής, Κώστας Μιάμης. Από τις αυξήσεις στις πρώτες ύλες, την ενέργεια και τα μεταφορικά το κόστος ανέβηκε κατά 3,5 ευρώ στο κιλό. Το γεγονός αυτό προκάλεσε ανατιμήσεις αλλά αυτές καλύπτονται από τις προσφορές/προωθητικές ενέργειες που κάνουν όλες οι εταιρείες.

Η KAFEA TERRA εξάγει προϊόντα σε 14 χώρες στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και την Ασία, με τις πωλήσεις να είναι περίπου το 2,5% του τζίρου. Το τετραετές (2018-2022) αναπτυξιακό πλάνο, μ’ επενδύσεις της τάξης των 27 εκατομμυρίων ευρώ, ολοκληρώθηκε. Σ’ εξέλιξη είναι μέρος (6 εκατ. ευρώ) του επόμενου -πενταετούς διάρκειας- πλάνου. Συγκεκριμένα, 2 εκατ. για τις εγκαταστάσεις στην Παιανία, 2,5 εκατ. για αυτές στο Μαρκόπουλο και 1,5 εκατ. ευρώ για τις υποδομές στη Θεσσαλονίκη.

Η Sustainability & Corporate Affairs manager, Φιλιώ Χατζηδάκη, επισήμανε πως η Βιώσιμη Ανάπτυξη αποτελεί εξάλλου αναπόσπαστο μέρος της κουλτούρας και φιλοσοφίας της KAFEA TERRA και στηρίζεται σε 5 πυλώνες: την Υπεύθυνη Εταιρική Διακυβέρνηση, την Υπεύθυνη Λειτουργία, τη Φροντίδα για τους Ανθρώπους, την Προσφορά στην Κοινωνία και τον Σεβασμό στο Περιβάλλον. Κάθε πυλώνας ξεχωριστά περιλαμβάνει επιμέρους θέματα που συνδέονται με τη δραστηριότητα της εταιρείας και τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του Ο.Η.Ε.

Ο διευθυντής του εργοστασίου και μέλος του ΔΣ, Γιάννης Καρυοφύλλης, αναφέρθηκε στις 10 παραμέτρους (καρπός, συγκομιδή, επεξεργασία, διαλογή, καβούρδισμα χαρμάνι, συσκευασία, μέθοδοι παρασκευής, baristi, τόπος και τρόπος σερβιρίσματος) που καθορίζουν την αριστεία στην ποιότητα του καφέ.

Μίλησε για τους στρατηγικούς στόχους της εταιρείας δίνοντας έμφαση στην κυκλική οικονομία. Όπως είπε το 2021 ανακυκλώθηκαν 21.330 κιλά χαρτιού και stretch film, 440 κιλά μετάλλων, 32.620 κιλά υπολειμμάτων καφέ παραγωγής, καθώς και μικρές ποσότητες φωτιστικών, λιπαντικών, μπαταριών και μελανιών. Το 2022 ξεκίνησε και η συμπίεση και ανακύκλωση υπολειμμάτων αλουμινίου. Ακόμα, επισήμανε τη συνεχή βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας, με στόχο την εξοικονόμηση πόρων και κόστους. Ώστε και να ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα και αποδοτικότητα της εταιρείας.

Keywords
Τυχαία Θέματα