Temu: Η viral εφαρμογή, ο ανταγωνισμός με τη Shein και οι ανησυχίες για την ασφάλεια των δεδομένων των χρηστών

Στον συνεχώς εξελισσόμενο κόσμο των online αγορών μόδας, η Temu έχει αναδειχθεί σε εξέχοντα παίκτη, προσφέροντας μια μοναδική και εξατομικευμένη εμπειρία στους πελάτες. Δημιουργήθηκε με στόχο να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ψωνίζουν ρούχα στο διαδίκτυο, παρέχοντας στους πελάτες μια απρόσκοπτη και εξατομικευμένη εμπειρία αγορών και τις τελευταίες τάσεις της μόδας.

Η νέα εφαρμογή πώλησης προϊόντων ανταγωνίζεται μερικές από

τις μεγαλύτερες διαδικτυακές πλατφόρμες αγορών, όπως η Amazon και βρίσκεται σε διαμάχη με το αντίπαλον δέος, την Shein. Η πορεία της φαίνεται ασταμάτητη αφού έχει κατακτήσει πολλές χώρες παγκοσμίως, μέσα σε αυτές και η χώρα μας, και ακόμα και οι ανησυχίες για τη ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των χρηστών δεν μπορεί, επί του παρόντος, να ανακόψει την επιτυχία της.

Ποια είναι η Temu

Temu σημαίνει Team Up, Price Down και λειτουργεί από την κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου PDD Holdings, που αποτελεί μία από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα. Η Temu με έδρα τη Βοστώνη της Μασαχουσέτης προσφέρει απίστευτα χαμηλές τιμές, με εκπτώσεις, δωρεάν έξοδα αποστολής και πληθώρα διαφημίσεων σε κάθε ηλεκτρονικό μέσο, καθιστώντας την έτσι μια από τις εταιρείες με το πιο επιθετικό μάρκετινγκ.

Ο Colin Huang είναι ο ιδρυτής της PDD Holdings που άλλαξε το όνομά της από Pinduoduo τον Φεβρουάριο του 2023 και εισήχθη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τον Ιούλιο του 2018. Ο Colin Huang παραιτήθηκε από πρόεδρος της εταιρείας τον Μάρτιο του 2021, ωστόσο εξακολουθεί να είναι βασικός μέτοχος.

Η PDD εγκαινίασε τον Σεπτέμβριο του 2022 τον ιστότοπο διαδικτυακών αγορών με την ονομασία Temu με σκοπό να σπάσει το μονοπώλιο της πλατφόρμας Shein, της οποίας ηγείται ο επίσης Κινέζος δισεκατομμυριούχος, Sky Xu. Η εφαρμογή όμως έγινε ευρέως γνωστή όταν διαφημίστηκε κατά τη διάρκεια του Super Bowl τον Φεβρουάριο.

Ανταγωνισμός με Shein και ταχεία ανάπτυξη στην Ευρώπη

Στο κόκκινο ο ανταγωνισμός μεταξύ Temu και Shein, με τις δύο εταιρείες να έχουν εμπλακεί εμπλακεί σε νομικές διαμάχες. Η Shein τον περασμένο Δεκέμβριο κατέθεσε αγωγή στο περιφερειακό δικαστήριο των ΗΠΑ για τη βόρεια περιφέρεια του Ιλινόις ισχυριζόμενη ότι η Temu εφάρμοσε αθέμιτες πρακτικές μάρκετινγκ. Η Temu αρνήθηκε τους ισχυρισμούς και τον Ιούλιο κατέθεσε αγωγή κατά της Shein, κατηγορώντας την ότι τιμώρησε τους εμπόρους για τη συνεργασία τους με την Temu, με τις δύο αγωγές ωστόσο να έχουν έκτοτε τεθεί στο αρχείο.

Η Temu έχει συγκεντρώσει πάνω από 50 εκατομμύρια λήψεις και έχει αυξήσει την εκτιμώμενη αποτίμηση της σε πάνω από 100 δισεκατομμύρια δολάρια από το λανσάρισμα της, ενώ η Shein πέτυχε κέρδη ρεκόρ το πρώτο εξάμηνο του 23 εν μέσω του σκληρού ανταγωνισμού τους.

Η πλατφόρμα Shein δίνει βάση σε προϊόντα μόδας και έχει μεγάλους χρόνους αποστολής και δυσκολίες στην επιστροφή προϊόντων. Η Temu έρχεται ως απάντηση σε αυτά τα θέματα, προσφέροντας μεγαλύτερη ευκολία και αμεσότητα στις αγορές των καταναλωτών, με δωρεάν αποστολή και επιστροφή. Στο διαδικτυακό αυτό e-shop υπάρχουν προϊόντα όλων των κατηγοριών από είδη ρουχισμού και τεχνολογίας μέχρι έπιπλα, smartwatches και είδη αυτοκινήτου, σε απίστευτα χαμηλές τιμές που συχνά κάνουν πολλούς να αναρωτιούνται αν ισχύουν αυτές οι τιμές ή αν πρόκειται για κάποια διαδικτυακή απάτη ή αν όσα έχουν παραγγείλει θα φτάσουν τελικά στα χέρια τους.

Εξαλείφοντας τους μεσάζοντες ανάμεσα στον καταναλωτή και τον κατασκευαστή τον Σεπτέμβριο του 2023 κατάφερε να ξεπεράσει την Amazon και τον Οκτώβριο την Shein, ενώ στην Ευρώπη τον Οκτώβριο ξεπέρασε το eBay.

Βρίσκεται παντού με επιθετικό μάρκετινγκ

Η ταχεία άνοδος της Temu μπορεί να αποδοθεί σε διάφορους παράγοντες. Πρώτον, η μάρκα αξιοποιεί τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων και το μάρκετινγκ για να προσεγγίσει ένα ευρύτερο κοινό, αύξησε αποτελεσματικά την προβολή και την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας της στο διαδίκτυο. Δεύτερον, οι ανταγωνιστικές τιμές της μάρκας και οι συχνές προωθητικές προσφορές έχουν προσελκύσει πελάτες που αναζητούν προσιτές επιλογές μόδας.

Η Temu με τις τακτικές επιθετικού μάρκετινγκ έχει οδηγήσει το κοινό να κατεβάσει το app 250 εκατομμύρια φορές για το 2023 και στοχεύει να κερδίσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για πάνω από 18 δισεκατομμύρια δολάρια κέρδος. Ξοδεύει τεράστια ποσά σε διαφημίσεις δίνοντας έως και 10 εκατομμύρια δολάρια καθημερινά στη Meta και την Google σύμφωνα με ανάλυση της Tencent.

Ανησυχία για τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών

Η Ένωση Καταναλωτών της Γερμανίας δημοσίευσε πριν μερικές εβδομάδες μία αναφορά τονίζοντας ότι από ελέγχους που έγιναν σε 20 προϊόντα ορισμένα είχαν καταστραφεί κατά τη μεταφορά ενώ άλλα ηλεκτρονικά προϊόντα δεν είχαν την πιστοποίηση CE. Η επιτροπή ελέγχου οικονομίας και ασφάλειας ΗΠΑ-Κίνας προειδοποίησε επίσης τον Απρίλιο για πιθανούς κινδύνους ασφαλείας δεδομένων για τους χρήστες του app.

Η εφαρμογή Temu έχει γίνει viral και ίσως όχι άδικα αφού οι τιμές είναι εξωπραγματικά χαμηλές, με μάρκετινγκ επιθετικό μεν, που πετυχαίνει το στόχο της δε. Κοιτάζει κατάματα εταιρείες μεγαθήρια όπως η Amazon και κάνει τα θεμέλια που έχει χτίσει η Shein μέχρι τώρα να τρίζουν. Οι δικαστικές αντιδικίες με τη Shein, οι ανησυχίες που εκφράζονται για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των χρηστών και η δυσπιστία ορισμένων για τις τόσο χαμηλές τιμές δεν φαίνεται να μπορούν να βάλουν φρένο στην ξέφρενη πορεία της.

Keywords
Αναζητήσεις
temu-i-viral-efarmogi-o-antagonismos-me-ti-shein-kai-oi-anisychies-gia-tin-asfaleia-ton-dedomenon-ton-christon.htm
Τυχαία Θέματα