Αρμόδιος Γιαννίδης: Η Vitex στην ηγετική θέση της αγοράς χρωμάτων με καινοτομία, ομαδικότητα και κέφι

11:23 8/4/2024 - Πηγή: Emea.gr

Η συνάντηση με τον Αρμόδιο Γιαννίδη έγινε στο εργοστάσιο της Vitex, όπου διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι την άρτια οργάνωση, το εξειδικευμένο προσωπικό, το καλό κλίμα και φυσικά την τεχνολογία που κάνει τα προϊόντα να ξεχωρίζουν. 

>> Πως ξεκίνησε η εταιρεία και που βρίσκεται σήμερα;

Πρόσφατα διαπίστωσα ότι έκλεισα 30 χρόνια στην vitex. Ήμασταν στο Μοσχάτο όταν ξεκίνησα

και η Vitex τότε και γενικότερα όλη η εταιρεία δεν ήταν ακόμη δομημένη σύμφωνα με το σύγχρονο management που βλέπουμε τώρα στις επιχειρήσεις.
Στα μέσα της δεκαετίας του 1990 ήταν ουσιαστικά μια υπερδιογκωμένη βιοτεχνία. Υπήρχαν 2-3 άνθρωποι κλειδιά, οι οποίοι αποφάσιζαν για τα πάντα. Αυτό ήθελε μια ανανέωση. Αυτό ήταν που με «τράβηξε», το ότι δηλαδή έπρεπε να ανανεώσουμε και να εξελίξουμε αυτό το ιστορικό brand, το οποίο είχε ήδη πολύ καλά συστατικά και αρχές, απλά έπρεπε να προσαρμοστεί σε μια σύγχρονη επιχείρηση.
Την δεκαετία του ‘80 ακούγαμε «Κασσάνδρες», έπειτα στα ‘90s ότι θα έρθουν οι ξένοι να εξαγοράσουν τις ελληνικές επιχειρήσεις κτλ. Υπήρχε μια τρομοκρατική ατμόσφαιρα… οι περισσότεροι τότε ήθελαν να πάνε σε μεγάλες πολυεθνικές. Υπήρχε λοιπόν το ερώτημα, δεν μπορεί εν τέλει μια αμιγώς οικογενειακή επιχείρηση να διαπρέψει και με τις αρχές της να πάει μπροστά και να υπερκεράσει όλα αυτά τα προβλήματα;
Αναδρομικά κοιτώντας πίσω, προφανώς και μπορεί, βασιζόμενος σε κάποιες αριστείες, αρχές, ακεραιότητα.
Εντείναμε την έμφαση μας στον εκμοντερνισμό κάποιων πραγμάτων και προφανώς για να είμαστε εδώ σε ηγετική θέση της αγοράς αποδεικνύει ότι καλά κάναμε. Προφανώς υπήρχαν προκλήσεις, αλλά τα καταφέραμε.

>> Τι άλλαξε δηλαδή στην εταιρεία;

Η εταιρεία επανασυστήθηκε. Κρατάμε τις αρχές μας και τα brand names, αλλά αλλάξαμε πάρα πολλά πράγματα. Έχουν αλλάξει τα βιομηχανοστάσια, έχουν μεταστεγαστεί, έχει αλλάξει η κουλτούρα του κόσμου, έχει αλλάξει η εργασιακή πραγματικότητα των ανθρώπων, έχουν αλλάξει τόσα πολλά πράγματα που αν τα αναλογιστούμε, είναι τεράστιες αλλαγές για μια «παραδοσιακή» εταιρεία με 90 χρόνια ζωής.
Είμαστε χαρούμενοι, γιατί όλο αυτό το κάναμε ομαδικά. Ιδιαίτερα μετά την οικονομική κρίση, αφού κλείσαμε τις πρώτες μεγάλες πληγές που μας είχε δημιουργήσει, το κάναμε με ομαδικότητα και με κέφι.

>>Ποιο είναι το προϊόν με τις μεγαλύτερες πωλήσεις; Η ναυαρχίδα σας. Και που πιστεύετε ότι οφείλεται η επιτυχία του;

Το ιστορικό προϊόν είναι το Vitex Classic. Ήταν η απαρχή των δραστηριοτήτων της Vitex, όταν ακόμα λεγόταν Ερμηχρωμ, αδελφάκι του Ερμή με τα ασφαλτόπανα. Ήταν καινοτόμο προϊόν για την εποχή, ριζοσπαστικό θα έλεγα, γιατί ουσιαστικά κάλυπτε με δύο χέρια και ήταν βάσεως νερού με χαμηλή οσμή. Την δεκαετία του ‘60 που υπήρχε έντονη ανοικοδόμηση οι ελαιοχρωματιστές έκαναν πάρα πολύ εύκολα και γρήγορα την δουλειά τους σε σχέση τις υπάρχουσες τεχνολογίες.
Αυτό το προϊόν με τους αναγκαίους μετασχηματισμούς του είναι ακόμα η ναυαρχίδα μας. Αυτό είναι το νούμερο 1. Η επιτυχία του είναι τέτοια που έδωσε και το όνομα του στην εταιρεία.
Σε αυτό το σημείο να αναφέρω ότι όλα τα προϊόντα της Vitex ενσωματώνουν τις τελευταίες τεχνολογίες τόσο ως προς την ανάπτυξη τους, αλλά και ως προς την παραγωγή τους. Άρα όλα τα προϊόντα είναι τεχνολογικά προηγμένα. Η Vitex αναπτύσσει και ειδικές τεχνολογίες που είναι ιδιαίτερα περήφανη γι’ αυτές.

>> Πριν περάσουμε στις ειδικές τεχνολογίες να ρωτήσω για το κόστος του Vitex Classic.

Το πιο συναρπαστικό -και είναι η πρώτη φορά που το λέμε- είναι ότι το Vitex Classic κοστίζει τώρα, όσο κόστιζε επί δραχμής. Κάναμε μια αναδρομή για την τιμή πώλησης των χρωμάτων πριν το ευρώ και αποφασίσαμε να κρατήσουμε την τιμή ίδια και τώρα.

>> Πως το καταφέρατε αυτό;

Ουδέποτε υπήρξε διάθεση αισχροκέρδειας. Ήταν και είναι πάντα στρατηγική μας να φέρνουμε σε προσιτή τιμή, την υψηλή ποιότητα και την τεχνολογία στον Έλληνα ελαιοχρωματιστή και στο ελληνικό νοικοκυριό.
Στο εξωτερικό δεν συμβαίνει αυτό. Δεν μπορείς να βρεις προϊόντα αυτού του επιπέδου σε αυτές τις τιμές.

>> Τα υλικά που χρησιμοποιείτε είναι όλα ελληνικά;

Έχουμε σημαντικές βιομηχανίες πρώτων υλών στην Ελλάδα, αλλά προμηθευόμαστε και από το εξωτερικό. Το νούμερο ένα υλικό που είναι το διοξείδιο τιτανίου είναι η λευκότερη, λευκή σκόνη που υπάρχει σε βιομηχανικό scale και την χρησιμοποιούμε κατά κόρον… δεν παράγεται στην Ελλάδα.. Υπάρχουν και εναλλακτικά, αλλά επειδή η Ελληνίδα μάνα θέλει το λευκότερο λευκό, να πλένεται ακόμη και με ισχυρά απορρυπαντικά και να αντέχει τα πάντα χρησιμοποιούμε αυτό.
Χρησιμοποιούμε όμως παράλληλα και πολλές ελληνικές πρώτες ύλες. Έχουμε στην χώρα μας εξαιρετικά ορυκτά, ανθρακικά ασβέστια κλπ., καθώς και εξαιρετικές συνθετικές και αλκυδικές ρητίνες. Επίσης, τα δοχεία μας είναι όλα ελληνικά.

>>Σε ποιες κατηγορίες χωρίζονται οι δραστηριότητες της εταιρείας;

Το παραδοσιακό μας business unit ήταν ο ΕΡΜΗΣ ασφαλτόπανα, πισσόχαρτα που χρησιμοποιούνται ακόμα για στεγανώσεις και κεραμοσκεπές. Αυτό παραμένει μια παραδοσιακή επιχειρηματική δραστηριότητα για εμάς και παρόλο που έχει συρρικνωθεί από άλλες τεχνολογίες το διατηρούμε.
Ένα σημαντικό και αναπτυσσόμενο κομμάτι στην επιχείρηση είναι τα υλικά θερμοπροσόψεων. Είναι σημαντικό, διότι οι στόχοι του green deal για εξοικονόμηση ενέργειας περιλαμβάνουν ένα μεγάλο κομμάτι που είναι η αναβάθμιση του κτιριακού δυναμικού, στο οποίο παίζουμε πρωταγωνιστικό ρόλο.
Τέλος, το μεγαλύτερο κομμάτι είναι τα οικοδομικά χρώματα. Έχουμε μεγάλο μερίδιο στην αγορά και είμαστε περήφανοι γι’ αυτό.

>> Στο ερευνητικό κομμάτι… πως ακριβώς λειτουργείτε; Πως ξεκινάει η έρευνα για ένα προϊόν;

Η καινοτομία είναι περισσότερο φιλοσοφία και κουλτούρα. Η ομάδα μας είναι ελεύθερη να πειραματίζεται στις ιδέες της.
Το να φτιάξεις μια κουλτούρα που να υποθάλπει την καινοτομία είναι κάτι που χτίζεται διαχρονικά και μπορεί να μην αποδώσει αμέσως.
Πρέπει να είσαι προετοιμασμένος να χειροκροτήσεις και την αποτυχία γιατί μαθαίνεις μέσα από αυτή. Προφανώς μαθαίνεις μέσα από αυτό, προφανώς στην διαδικασία υπάρχει το trial error και ας μην ξεχνάμε ότι οι μεγαλύτεροι εφευρέτες έκαναν χιλιάδες απόπειρες για να φτάσουν στην επιτυχία.

>> Εσείς δίνετε την απόλυτη ελευθερία στους ανθρώπους σας για να ερευνήσουν…

Φυσικά, και αυτό ισχύει για όλες τις ομάδες της εταιρείας, όχι μόνο για το τμήμα καινοτομίας και ανάπτυξης.

>> Πώς είναι η οργάνωση στο RND

Στο τμήμα υπάρχει οργανωμένο πρόγραμμα και χρονικά διαγράμματα που τηρούν οι επιστήμονές μας. Μπορούν να αφιερώνουν χρόνο με τους πόρους και με τα όργανα του εργαστηρίου σε ότι project θέλουν.
Υπάρχει ακόμη μια δεξαμενή με δυνητικά project εάν κάποιος δεν έχει δική του ιδέα.
Υπάρχουν επίσης ομάδες εργασίας που κάνουν συχνά συσκέψεις.

>> Τι ομάδες εργασίας έχετε;

Διαθέτουμε ομάδα Foresight. Είναι η ομάδα μακροπρόθεσμου σχεδιασμού που κοιτάει 20-30 χρόνια μπροστά. Είναι μια ομάδα συμμετοχική από όλα τα τμήματα.
Επίσης, υπάρχει 12μελή ομάδα ESG, που είναι υπεύθυνη για τις εκθέσεις βιώσιμης ανάπτυξης. Φροντίζουν όλα να είναι σε καθεστώς διαφάνειας, αγαπούν το αντικείμενο και θέλουν να συνεισφέρουν τα μέγιστα. Είμαστε περήφανοι γι’ αυτό.
Στον κλάδο μας είμαστε οι μόνοι που εκδίδουμε μόνοι μας εκθέσεις βιώσιμης ανάπτυξης εθελοντικά εδώ και επτά χρόνια. Δεν είναι υποχρεωτικό, αλλά εμείς θέλουμε να το κάνουμε και έχουμε βραβευτεί και για τις ESG επιδόσεις μας.

>> Το εργοστάσιο αποτελεί ορόσημο της βιομηχανίας χρώματος ως ένα από τα λίγα σε ολόκληρο τον κόσμο που λειτουργούν με βάση πρακτικές ZERO WASTE και NET ZERO ENERGY, διαθέτοντας φωτοβολταϊκό πάρκο οροφής.

Τo έχουμε κάνει εδώ και 13 χρόνια. Όταν κάναμε την εγκατάσταση ήταν το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο οροφής επιφάνειας 10.000 τ.μ. ισχύος 1ΜW. Για τα τώρα δεδομένα είναι μικρό, αλλά τότε ήταν μακράν το μεγαλύτερο. Καλύπτει αρκετές από τις ανάγκες μας σε ενέργεια, αλλά να σημειώσω, πως ούτως ή άλλως ότι αγοράζουμε από το δίκτυο είναι 100% από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με green certificates από ανεμογεννήτριες.

>> Πόσα άτομα απασχολεί συνολικά η εταιρεία;

Η εταιρεία στο σύνολό της με τις θυγατρικές σε Σερβία και Βουλγαρία απασχολεί 445 άτομα.

>> Αναφορικά με την καινοτομία πάλι, συνεργάζεστε με startups ή κάποιο πανεπιστήμιο;

Συνεργαζόμαστε με οποιονδήποτε έχει να μας προτείνει κάτι ενδιαφέρον.
Προφανώς και είμαστε περήφανοι που έχουμε ένα προϊόν στην αγορά που έχει προκύψει από πανεπιστημιακή έρευνα. Πρόκειται για ένα φωτοκαταλυτικό προϊόν, εσωτερικής χρήσης. Αυτό προήλθε από μια τεχνολογία που «γεννήθηκε» στο ίδρυμα τεχνολογίας και έρευνας στην Κρήτη, στο ΙΤΕ. Έγινε spin off και δημιουργήθηκε εταιρεία, τεχνοβλαστός του ΙΤΕ που έχει πάρει και χρηματοδότηση από funds, η PCN nanomaterials.
Το προϊόν λοιπόν που προέκυψε μέσα από αυτό, είναι ένα πολύ αποτελεσματικό προϊόν φωτοκατάλυσης, που αποδομεί τους ρύπους. Έχει πρακτική εφαρμογή σε χώρους που δεν μπορείς να συντηρήσεις ή να επαναβάψεις εύκολα και έχουν αυξημένη ρύπανση. Έχουμε κάνει διάφορα πιλοτικά έργα, αυτό που μπορούμε να αναφέρουμε είναι μία σήραγγα στην Κρήτη, στην Σταλίδα. Μετά από πολλά χρόνια παραμένει λευκό το τούνελ.
Με την PCN nanomaterials έχουμε μια σύμβαση συνεργασίας και είμαστε ο στρατηγικός τους παρτενέρ σε ότι έχει να κάνει με χρώμα. Σύντομα θα ανακοινωθεί ένα μεγάλο εμβληματικό έργο!

>> Τα μελλοντικά σας σχέδια ποια είναι; Υπάρχει κάποιο πλάνο στρατηγικής ανάπτυξης;

Έχουμε απαιτητικό επενδυτικό πλάνο. Θέλουμε να δυναμώσουμε την παραγωγική μας δύναμη, κυρίως στα συστήματα θερμοπροσόψεων, για να ικανοποιήσουμε την αυξανόμενη ζήτηση. Θεωρούμε ότι οι εθνικοί στόχοι για εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια δεν είναι εφικτό να πιαστούν από πλευράς βιομηχανικής παραγωγής, οπότε επενδύουμε διαρκώς στην αύξηση του παραγωγικού μας capacity.
Να σας πούμε και κάτι που ανακοινώνουμε για πρώτη φορά δημοσίως, ότι είμαστε σε φάση επέκτασης των αποθηκών μας. Θα επεκταθούμε πάνω από τις εγκαταστάσεις του εργοστασίου σε επιπλέον 3.000τ.μ.
Έτσι, θα αποδεσμεύσουμε χώρο από τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις και θα έχουμε την δυνατότητα μεγαλύτερης παραγωγής.

>> Η εξαγωγική σας δραστηριότητα ποια είναι;

Εξάγουμε σε 20 χώρες και σε δύο χώρες έχουμε θυγατρικές. Κάναμε επενδύσεις στην Βουλγαρία και μπορώ να πω ότι αναπτυσσόμαστε και εκεί, καθώς είμαστε στις περισσότερες μεγάλες αλυσίδες πολυκαταστημάτων. Και για τις δύο χώρες, είμαστε το νο1 premium brand.

>> Μιλήστε μας λίγο για την «Τράπεζα χρώματος».

Η τράπεζα χρώματος είναι σε πλήρη εξέλιξη, θα συνεχίσει και θα παραμείνει. Έχουμε κάνει δύο μεγάλες ενέργειες και ως προς τα νοσοκομεία την περίοδο της πανδημίας με το αντιικο – αντιβακτηριδιακό χρώμα που μόνο η Vitex έχει, το Vitex with VAIRO.

>> Τι είναι αυτό;

Μέσα στην πανδημία σκεφτήκαμε τι μπορούμε να κάνουμε εμείς στο δικό μας κομμάτι. Φτιάξαμε λοιπόν ένα χρώμα που καθαρίζει τους ιούς… το πρώτο στην Ευρώπη!
Φυσικά πήραμε έγκριση από τον ΕΟΦ. Είναι η πρώτη φορά που μια εταιρεία χρωμάτων το κατάφερε και ελέγχθηκε το χρώμα για πληθώρα μικροβίων, βακτηρίων, λοιμώξεων και του SARS-CoV2.
Ο μηχανισμός που έχουμε φτιάξει εξουδετερώνει μετά βεβαιότητας όλα τα παραπάνω. Εξαιρετικό προϊόν για τα ενδονοσοκομιακά μικρόβια και χρήσιμο και στα σχολεία.

>> Οπότε βάψατε με αυτό το καινοτόμο προϊόν νοσοκομεία.

Βάψαμε περίπου 80 νοσοκομεία σε όλη την Ελλάδα. Η 2η μεγάλη ενέργεια της τράπεζας χρώματος, έλαβε χώρα όταν πλημμύρισε η Θεσσαλία που σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας βάψαμε περισσότερα από 60 σχολεία, με το ίδιο προϊόν, γιατί υπήρχε ο κίνδυνος εξάπλωσης μικροβίων.

>> Δεν θα μπορούσαμε να μην ρωτήσουμε πως σας φάνηκε το πρόγραμμα Opap forward όπου σαρώσατε στα βραβεία.

Το Opap forward είναι ένα πολύ αξιόλογο πρόγραμμα. Απευθύνεται κυρίως σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εμείς είχαμε την ευτυχία να μπούμε μικρομεσαία και να βγούμε μεγάλη, οπότε ήρθε να δυναμώσει την κεκτημένη φόρα μας για την ανάπτυξη μας. Ο λόγος που πήραμε τα βραβεία είναι ότι εκτίμησαν την δουλειά μας.
Το πρόγραμμα είναι καλό γιατί φέρνει τεχνογνωσία και ιδέες από άλλους τομείς.

>> Πως βλέπετε την εταιρεία σε μερικά χρόνια;

Το πλάνο είναι να παραμείνουμε ανήσυχοι, νεανικοί, και όπως λέμε ο σκοπός μας είναι να δημιουργούμε καθημερινά θαύματα με επιστήμη, κέφι και φροντίδα.

>> Τέλος, θα ήθελα να σας ρωτήσω εάν πιστεύετε ότι η κλιματική αλλαγή επηρεάζει τον τομέα σας.

Το 2023 ήταν μια χρονιά ορόσημο, καθώς είδαμε την κλιματική αλλαγή πιο έντονα από ποτέ. Η θερμοκρασία και η υγρασία παίζει καθοριστικό ρόλο στο βάψιμο, οπότε η κλιματική αλλαγή αλλάζει τα χρονικά πλαίσια και επηρεάζει τον τομέα.
Καλούνται όλοι να μάθουν τα υλικά, σπρώχνονται από την νομοθεσία και από την κλιματική αλλαγή για να μπορέσουν να ακολουθήσουν τα καινούρια δεδομένα. Είναι μια κατάσταση πολυπαραγοντική, όπου όλοι οι παράγοντες βάζουν καινούριες προκλήσεις.
Εμείς αποκωδικοποιήσαμε όλο αυτό το πράγμα και καταλήξαμε σε τρεις βασικούς πυλώνες.

Ξεχάστε το just in time, κρατήστε αποθέματα just in case.
Να γίνει κατανοητό από όλους ότι πρέπει να δίνεται η σωστή πληροφόρηση, έχοντας υπόψη τις κλιματικές συνθήκες.
Προϊόντα ειδικά για πιο απαιτητικές κλιματικές συνθήκες. Πάνω σε αυτό έχουμε κάνει ένα καινούργιο προϊόν με την τεχνολογία meteo works, που είναι προϊόντα που εφαρμόζονται ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών. Για παράδειγμα έχουμε φτιάξει ακρυλικό χρώμα εξωτερικής χρήσης που δεν χρειάζεται να φοβάσαι μην βρέξει. Ακόμη και σε 30 λεπτά να βρέξει είναι ασφαλές το έργο.

Keywords
vitex, vitex, υπουργείο παιδείας, in time, εταιρεία, αμιγώς, names, οφείλεται, classic, ρωτήσω, δραχμη, ελλαδα, scale, business, green, deal, project, net, energy, κρητη, ιτε, funds, τραπεζες, εοφ, σχολεια, opap, forward, επηρεάζει, time, meteo.gr, εθνικη τραπεζα, κινηση στους δρομους, σταση εργασιας, www.meteo.gr, meteo, Καλή Χρονιά, οφειλετες δημοσιου, θεμα εκθεσης 2012, αλλαγη ωρας 2012, τελος του κοσμου, opap, in time, οικονομικη κριση, χωρες, βουλγαρια, δουλεια, εοφ, θαυματα, ιτε, οροσημο, προγραμμα, υπουργείο παιδείας, χρωματα, net, time, αγορα, αυξηση, αμιγώς, απλα, βρισκεται, γινει, δυναμη, δυνατοτητα, δικη, δοχεια, δικτυο, εγινε, ευκολα, ευρω, ευτυχια, υπαρχει, εκθεσεις, ελευθερια, ενεργεια, εργα, εξελιξη, επενδυσεις, επηρεάζει, εποχη, επρεπε, επτα, επιτυχια, ερευνα, εταιρεία, τεχνολογια, ζωης, υγρασια, ιδεα, ιδεες, ιδια, ιδιο, υπηρχαν, ισχυει, θεσσαλια, ιδρυμα, ιστορικο, κλιμα, κτιρια, λευκη, μικρο, μοσχατο, μπορεις, νοικοκυριο, νοσοκομεια, ομαδα, παντα, ονομα, ορυκτα, ουσιαστικα, οφείλεται, πηγες ενεργειας, ποιοτητα, ρυπανση, ρολο, ρωτήσω, σερβια, συντομα, σηραγγα, συγχρονο, σχεδια, τιμη, τι ειναι, τμημα, υψηλη, φυσικα, φοβασαι, φορα, χρονικα, χρωμα, οσμη, green, βαψιμο, business, classic, deal, εφαρμογη, ελληνικα, εμφαση, energy, forward, χωρα, ιδιαιτερα, project, υπουργειο, κομματι, λευκο, μπροστα, names, ομαδες, οργανα, πηγες, πληγες, scale, funds, τραπεζα, θερμοκρασια, υλικα, υλικο, ξεκινησε, χερια
Αναζητήσεις
armodios-giannidis-i-vitex-stin-igetiki-thesi-tis-agoras-chromaton-me-kainotomia-omadikotita-kai-kefi.htm
Τυχαία Θέματα