Ιωάννης Μασούτης στο Emea.gr: «Αν κάποιος ανταγωνιστής θέλει να πουλήσει, είμαστε εδώ!»

08:01 1/10/2023 - Πηγή: Emea.gr

Με σημαντικές ειδήσεις αλλά και το ξετύλιγμα μικρών και μεγάλων ιστοριών που κάνουν την διαφορά μεταξύ επιτυχίας και αποτυχίας στην επιχειρηματικότητα είχαμε την ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή περνώντας 48 ώρες με τους ανθρώπους των σούπερ μάρκετ Μασούτης.

Μιας οικογενειακής επιχείρησης που παρά το γεγονός ότι γιγαντώθηκε, παραμένει σταθερή στις αξίες και τη φιλοσοφία της, βάζοντας στο επίκεντρο τον άνθρωπο, είτε αυτός είναι ο πελάτης ενός καταστήματος, είτε ένας από τους 10.730 εργαζόμενούς της.

lang="el-GR">Άλλωστε, όπως μας είπαν οι άνθρωποι της διοίκησης από την πρώτη στιγμή του διήμερου ταξιδιού μας στη Θεσσαλονίκη: «Η Διαμαντής Μασούτης είναι οι άνθρωποί της. Μια εταιρεία ανθρώπων για τους ανθρώπους. Μια οικογενειακή εταιρεία για την οικογένεια».

Κι η αλήθεια είναι ότι αυτό μπορεί να το αντιληφθεί κάποιος πολύ εύκολα. Παντού συναντήσαμε ανθρώπους αυθόρμητα χαμογελαστούς, που όλοι έχουν να μοιραστούν μαζί σου μια προσωπική εμπειρία που τους έφερε πιο κοντά με το εργασιακό τους περιβάλλον, τους «έδεσε» με την μακρόχρονη παράδοση που κουβαλά το όνομα Μασούτης και τους έδωσε ακόμα μεγαλύτερο κίνητρο να προσφέρουν κι εκείνοι ένα λιθαράκι στο όραμα του Διαμαντή Μασούτη που άνοιξε το πρώτο κατάστημα Μασούτης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, το 1976 διαβλέποντας ότι αυτό είναι το μέλλον της αγοράς.

Ιωάννης Μασούτης: Τζίρος άνω του 1 δισ. το 2023 – Καμία περίπτωση εξαγοράς μας από την CVC

Πλέον, τα ηνία της εταιρείας έχουν περάσει στα χέρια του Ιωάννη Μασούτη. Ενός ανθρώπου πιστού στον τρόπο διοίκησης του πατέρα του που συνεχίζει ακόμα πιο δυναμικά, οδηγώντας την εταιρεία σε μεγάλη ανάπτυξη, τόσο σε οικονομικά μεγέθη, όσο και στο δίκτυο καταστημάτων.

Ο ίδιος, στάθηκε ακριβώς σε αυτήν την φιλοσοφία που έχει παραμείνει ζωντανή μέχρι σήμερα. «Στις αρχές του Διαμαντή Μασούτη είναι το ενδιαφέρον για τον άνθρωπο. Ήταν δίπλα στους εργαζομένους σε ό,τι χρειαστούν, τους μιλούσε με το μικρό τους όνομα, τους χτυπούσε στην πλάτη φιλικά. Σήμερα φτάσαμε στις 10.000 άτομα κι ακόμα προσπαθούμε να το κρατήσουμε στον βαθμό που γίνεται. Προσπαθούμε να περάσουμε στους ανθρώπους που εργάζονται για εμάς την φιλοσοφία ότι κάθε μέρα χρειάζεται μία δράση προς την κοινωνία. Σταθήκαμε πριν μας ζητηθεί δίπλα στους ανθρώπους της Θεσσαλίας ενώ κάθε μήνα προσφέρουμε 1040 γεύματα σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη».

«Σπάζοντας το φράγμα» του 1 δισ. ευρώ

Στη συνέχεια, η κουβέντα πέρασε στα οικονομικά στοιχεία, με τα αποτελέσματα να είναι εντυπωσιακά. «Το 2023, θα είναι η πρώτη φορά που θα σπάσουμε το φράγμα του 1 δισ. (σ.σ. οι πληροφορίες λένε ότι ο τζίρος του 2023 θα είναι κοντά στο 1,1 δισ. ευρώ) με τη βοήθεια νέων σημείων πώλησης όπως στις Κυκλάδες και στην Κέρκυρα. Το ποσό αυτό αφορά μόνο την «Μασούτης» κι όχι τα καταστήματα ΣΥΝΚΑ στην Κρήτη. Εκεί έχει ιδρυθεί ξεχωριστή εταιρεία στην οποία η Δ. Μασούτης συμμετέχει με ποσοστό 50%», αποκάλυψε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε.

Μάλιστα, χαρακτήρισε το συγκεκριμένο επίτευγμα ως ένα σημείο απαραίτητο για να θεωρείται κάποιος ότι έχει τον όγκο και την δυναμική να είναι πολύ ανταγωνιστικός. «Πάμε πάρα πολύ καλά έχουμε τα καλύτερα μηνύματα από τους πελάτες», συμπλήρωσε.

Σχολιάζοντας την συνεργασία με τα καταστήματα ΣΥΝΚΑ παραδέχτηκε πως: «Μας έδωσε μεγάλο πάτημα στα νησιά. Γενικά έχουμε την μεγαλύτερη παρουσία σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Θα μεγαλώσει η παρουσία μας αυτή αν τα πράγματα μείνουν καλά».

«Μας ενδιαφέρουν πάντα οι εξαγορές – Δεν πωλούμαστε»

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έκρυβαν και οι απαντήσεις του Δ. Μασούτη σε δύο «καυτά» ερωτήματα του τελευταίου διαστήματος. Αν η εταιρεία του ενδιαφέρεται να εξαγοράσει την ΑΒ Βασιλόπουλος κι αν υπάρχει πιθανότητα να πουληθεί η ίδια στο fund CVC.

Απαντώντας σε ερώτηση του Emea.gr, σχετικά με τη στάση της «Δ. Μασούτης» απέναντι στις εξαγορές και το τι εννοούσε όταν έλεγε ότι υπάρχει ξεχωριστό μπάτζετ,  ήταν ξεκάθαρος: «Εμείς κάθε χρόνο βγάζουμε ένα μπάτζετ 20 εκατ. ευρώ, τα οποία αφορούν το υφιστάμενο δίκτυο. Τις περισσότερες φορές αυτά τα χρήματα καταλήγουν κατά βάση σε ανακαινίσεις, όχι απαραίτητα μεγάλες. Μπορεί πχ να χρειαστεί αλλαγή ένα ψυγείο ή ένα κλιματιστικό σε κάποιο κατάστημα. Καμιά φορά δημιουργείται σύγχυση, όταν λέμε ότι κάνουμε πχ επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ. Αυτά είναι χρήματα που θα διατεθούν ακόμα κι αν δεν ανοίξουμε κανένα καινούργιο κατάστημα, για να αναβαθμιστεί το υφιστάμενο δίκτυο. Μερικές φορές όμως κάποιοι μπορεί να μπερδευτούν και να αναρωτηθούν πώς θα κάνουμε μια εξαγορά με 20 εκατ. ευρώ, όταν ένα μέγεθος είναι από μόνο του πάνω από αυτό το ποσό, όπως πχ η Προμηθευτική. Τα χρήματα αυτά αφορούν το υπάρχον δίκτυο και την οργανική ανάπτυξη. Όσον αφορά τις εξαγορές, κάθε εξαγορά έχει μια μοναδικότητα. Καμία εξαγορά δεν είναι ίδια. Ούτε στο πόσο σημαντική είναι για εμάς, ούτε στο τι οικονομική ανάγκη υπάρχει για να ολοκληρωθεί. Άρα λοιπόν δε μπορούμε να πούμε κάποιο νούμερο. Αυτό προκύπτει να είναι από μόνο του μία… άσκηση κάθε φορά. Τώρα κάποια περίπτωση που να μας ενδιαφέρει σήμερα δεν υπάρχει. Με την ΑΒ δεν υπάρχει καμία σχέση, εγώ θα πω δυστυχώς ή και ευτυχώς, επειδή δεν είναι κακό να παραμένουν οι ανταγωνιστές στην αγορά. Θέλουμε να υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός ανταγωνιστών. Αν όμως κάποιοι από αυτούς αποφασίσουν ότι θέλουν να πουλήσουν για τους δικούς τους λόγους, εμείς θα είμαστε σίγουρα ενεργά ενδιαφερόμενοι σε αυτό. Αυτό ισχύει για διάφορα μεγέθη. Μπορεί να είναι πχ και μόνο ένα κατάστημα σε μια επαρχιακή πόλη. Δεν είναι ανάγκη να πρόκειται για μια αλυσίδα».

 Επίσης, διέψευσε κατηγορηματικά οποιαδήποτε σκέψη πώλησης. «Δεν γνωρίζω του ανθρώπους του CVC. Μάλιστα, θα απέφευγα και κάποια συνάντησή μαζί τους, αν μου την ζητούσαν, προκειμένου να μη δημιουργηθούν λάθος εντυπώσεις. Είμαστε μια οικογενειακή, ελληνική επιχείρηση και δεν μας ενδιαφέρει το ενδεχόμενο εξαγοράς από κάποιον άλλο».

Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην αγορά, εκτίμησε ότι θα συμβεί ό,τι και στις τράπεζες, με τις διάφορες συγχωνεύσεις να φέρνουν και το κλείσιμο κάποιων καταστημάτων. 

«Τρέχοντας» με διπλάσιο ρυθμό από την αγορά

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2023 η αλυσίδα εμφανίζει ρυθμό ανάπτυξης κοντά στο 18%, διπλάσιο δηλαδή από αυτού της αγοράς, με τις εκτιμήσεις να θέλουν ο ρυθμός αυτός να μειωθεί ελαφρώς μέχρι το τέλος της χρονιάς, που θα έχουν ενσωματωθεί τα καταστήματα του ΣΥΝ.ΚΑ.

Ιδιαίτερο βάρος «πέφτει» και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με τα σήματα «Mr Grand» και «Από τον τόπο μας», που σημειώνουν διψήφια ποσοστά ανάπτυξης. Προϊόντα που σε ποσοστό άνω του 85% παράγονται στην Ελλάδα από Έλληνες παραγωγούς.

Ακόμα, η κερδοφορία, το 2022 υποχώρησε κάτω από το 1% λόγω του ενεργειακού κόστους, της απορρόφησης μεγάλου μέρους των αυξήσεων στις τιμές και της γενικότερης αύξησης των εξόδων, ενώ το 2023 αναμένεται να βρεθεί ξανά πάνω από το 1% του τζίρου.

Τέλος, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών το 2022 διαμορφώθηκε στα 940 εκατ. ευρώ, με αύξηση 6,5% σε σχέση με το 2021, ενώ η κερδοφορία σε επίπεδο ΕΒΙΤ διαμορφώθηκε σε 8,5 εκατ. ευρώ.


Το εντυπωσιακό project στις Τρεις Γέφυρες και η… απόβαση στην Αθήνα 

Η εταιρεία πάντως δεν επαναπαύεται στα κατορθώματά της και σχεδιάζει τα επόμενα βήματά της (το δίκτυό της ήδη προσεγγίζει τα 400 καταστήματα). Μέσα στον Νοέμβριο αναμένεται να λειτουργήσει το Grand Μασούτης στη Γλυφάδα, ενώ εντός του 2023 θα ανοίξουν καταστήματα σε Λαμία και Πάτρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι με γοργούς ρυθμούς προχωρούν οι διαδικασίες για το κατάστημα στις Τρεις Γέφυρες, το οποίο υπολογίζεται πάνω από 2-2,5 χιλ. τ.μ..

Πρόκειται για μια επένδυση, που σύμφωνα με τον κ. Μασούτη, πρόκειται να φτάσει τα 40 εκατ. ευρώ, ενώ, θα κατασκευαστούν και διαμερίσματα τα οποία θα τεθούν προς πώληση. Αναλύοντας τα σχέδια της εταιρείας του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Δ. Μασούτης», τόνισε ότι: «Κάποια οικόπεδα από αυτά που αγοράζουμε είναι αρκετά μεγάλα και χτίζουν αρκετά τετραγωνικά περισσότερα από αυτά που χρειάζονται τα καταστήματα. Δεν είναι λοιπόν δυνατόν αυτά τα τετραγωνικά να μένουν ανεκμετάλλευτα. Αυτό συμβαίνει και στα καταστήματά μας στη Μηχανιώνα ή την Χρυσούπολη. Αφού φτιάξαμε τα καταστήματά μας, την υπόλοιπη δόμηση την αξιοποιήσαμε σε κατοικίες. Στις Τρεις Γέφυρες είναι ένα πολύ μεγάλο οικόπεδο, περίπου 5 στρέμματα, και βγάζει αρκετές χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα. Αν τα σπίτια είναι μονόχωρα «βγαίνουν» 240, αν είναι δίχωρα, παραπάνω από 100. Εμάς το ενδιαφέρον μας ξεκινά από το κατάστημα. Αν δεν το φτιάχναμε, δε θα μας ενδιέφεραν τα σπίτια. Στην περίπτωση αυτή πρόκειται για ένα μεγάλο οικοδομικό τετράγωνο.  Εμείς αρχικά ξεκινάμε, χτίζουμε το κατάστημα, και εφόσον εξασφαλίσουμε ότι είναι πολλά τα διαμερίσματα και υπάρχει ενδιαφέρον για αγορά θα συνεχίσουμε τις δύο πολυόροφες πολυκατοικίες. Θα είναι πολύ εντυπωσιακό το αποτέλεσμα και θα φαίνεται από τον Κηφισό. Εμείς θα κρατήσουμε το κατάστημα και ένα πρατήριο καυσίμων που υπάρχει ήδη στην περιοχή».

Στην ερώτηση αν αυτό το έργο θα χρηματοδοτηθεί αποκλειστικά από την Μασούτης ή θα υπάρξει «συμπαίκτης», ο κ. Μασούτης απάντησε: «Είναι μια επένδυση που θα κοστίσει πολλά εκατομμύρια, ίσως και 40. Εμείς ξεκινήσαμε από μόνοι μας και φτιάξαμε το σούπερ μάρκετ. Τώρα είμαστε στην αναζήτηση κάποιοι συνεργάτη για τα υπόλοιπα ακίνητα».

Άλλωστε, όπως παραδέχτηκε, η Αθήνα πρωταγωνιστεί στον χάρτη των ενδιαφερόντων της εταιρείας, αφού υπάρχουν μεγάλες προοπτικές προκειμένου να πολλαπλασιάσει το μερίδιο αγοράς που διαθέτει κι αυτή τη στιγμή περιορίζεται στο 2,2%. Ενδιαφέρον το οποίο επεκτείνεται γενικότερα στη νότια Ελλάδα, όχι όμως και στο εξωτερικό, με τον Ιωάννη Μασούτη να ξεκαθαρίζει ότι δεν υπάρχει καμία σκέψη για το άνοιγμα κάποιου καταστήματος σε άλλη χώρα. 

Το dark store στη Θεσσαλονίκη

Όπως αποκάλυψε ο κ. Μασούτης, η εταιρεία του εξετάζει το άνοιγμα dark store στη Θεσσαλονίκη. «Έχει βρεθεί ο χώρος, είναι στον Εύοσμο και μπορεί να εξυπηρετήσει όλη την πόλη. Πρόκειται για 2000 τμ έτοιμο κατάστημα. Αν πάρει κι άλλο μερίδιο το eShop θα λειτουργεί αυτόνομα».

Πάντως, όπως ξεκαθάρισε, η τυχόν άνοδος του eshop δε θα σημαίνει κλείσιμο φυσικών καταστημάτων. «Πρώτη μας προτεραιότητα είναι τα φυσικά μας καταστήματα. Και στον χώρο των eShop που μπαίνουμε το κάνουμε γιατί θέλουμε να κρατήσουμε το μερίδιο μας στην αγορά. Πχ αν έχουμε 11 τοις εκατό στα φυσικά καταστήματα θέλουμε το ίδιο ποσοστό και στο eShop. Ο πελάτης μας θα έχει ίδια κάρτα, ίδια οφέλη ίδιες τιμές . Αν κάποιος ψωνίζει στα eShop θα ψωνίζει οι από το φυσικό κατάστημα».

Σε κάθε περίπτωση, η αίσθηση που αποκομίσαμε από το ταξίδι μας ήταν ότι οι άνθρωποι της Μασούτης δουλεύουν με αφοσίωση προκειμένου μέρα με την ημέρα η εταιρεία να μεγαλώνει, χωρίς όμως να παρεκκλίνει από τις αξίες που την οδήγησαν στη σημερινή της επιτυχία. Άλλωστε, όπως λένε και οι ίδιοι: «Το μόνο όριο της εταιρείας μας, είναι ο ίδιος ο εαυτός της». 

Keywords
emea, μασουτης, ιωαννης, emea, ειδήσεις, θεσσαλονικη, εταιρεία, ηνία, δραση, κερκυρα, κρητη, συγκεκριμένο, fund, cvc, τραπεζες, ελλαδα, λαμια, πατρα, αθηνα, store, eshop, σημαίνει, αφοσίωση, αποτελεσματα δημοτικων εκλογων 2010, εκλογες 2010 αποτελεσματα , σταση εργασιας, τελος ακινητων, αλλαγη ωρας 2012, ξανα, κοινωνια, αποτελεσματα, αβ βασιλοπουλος, ηνία, βασιλοπουλος, κυκλαδες, νησια, ρυθμος, σηματα, σημερινη, ψυγειο, cvc, eshop, αγορα, αυξηση, αξιζει, ανοδος, αφοσίωση, βοηθεια, γεγονος, γινεται, γλυφαδα, δυστυχως, δικτυο, εαυτος, ευκαιρια, ευκολα, ευρω, ειπαν, υπαρχει, ενεργα, επενδυσεις, επιτυχια, εταιρεία, ετοιμο, ευοσμο, ιδια, ιδιο, ισχυει, κυκλος, κι αλλο, λαθος, λιθαρακι, μαζι σου, μηνυματα, μικρο, παντα, οικοπεδα, ονομα, οραμα, περιβαλλον, σιγουρα, συγκεκριμένο, συνεχεια, σουπερ μαρκετ, σπιτια, σουπερ, σχεδια, τετραγωνο, τζιρος, τοις εκατο, φυσικα, φυσικο, φορα, ωρες, αλυσιδα, βηματα, fund, χωρα, ογκο, πληροφοριες, πωληση, σημαίνει, ταξιδι, χερια, store
Αναζητήσεις
ioannis-masoutis-sto-emeagr-an-kapoios-antagonistis-thelei-na-poulisei-eimaste-edo.htm
Τυχαία Θέματα
iNews > Οικονομία > Emea.gr