Ο Σταϊκούρας χαρακτηρίζει «σημείο αναφοράς» τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου

18:41 25/4/2024 - Πηγή: Emea.gr

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, χαρακτήρισε τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, τονίζοντας πως αποτελεί σημείο αναφοράς για τη σύγχρονη Ελλάδα.

Κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε για τα 20 χρόνια λειτουργίας του έργου και με αφορμή το πέρασμα της Ολυμπιακής Φλόγας, στο ταξίδι της για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι, ο Χ. Σταϊκούρας

δήλωσε στάθηκε στο ότι κατά τη διάρκεια 20 χρόνων λειτουργείας της γέφυρας, έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατομμύρια διελεύσεις οχημάτων από τη Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης, η οποία εκπληρώνει τον πολλαπλό της ρόλο:

Εξασφαλίζει τη συνδεσιμότητα της Δυτικής Πελοποννήσου με τη Δυτική Στερεά Ελλάδα, που ήταν αποκομμένες στο παρελθόν, όταν επικρατούσαν κακές καιρικές συνθήκες.Παρέχει ευκολότερη και ταχύτερη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών.Υποστηρίζει την περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη.Συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αφενός μειώνοντας τον χρόνο ταξιδίου, και αφετέρου καλύπτοντας τις ανάγκες λειτουργίας της από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.Ισχυροποιεί την εικόνα της χώρας, αποτελώντας ένα σημαντικό επίτευγμα της Μηχανικής, ως μια από τις μεγαλύτερες καλωδιωτές γέφυρες στον κόσμο. Αυτή είναι, άλλωστε, η εικόνα που θα ταξιδέψει σήμερα, από εδώ, σε όλο τον κόσμο.

Υπογράμμισε πως το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με σκληρή δουλειά, σχέδιο και μεθοδικότητα, συνεχίζει να επιτελεί τον στρατηγικό του ρόλο, υλοποιώντας εμβληματικά, μεγάλα και μικρά έργα σε όλη την επικράτεια. Έργα που βελτιώνουν την καθημερινότητα του πολίτη και ενισχύουν την ευημερία των πολιτών.

Αναλυτικά η τοποθέτηση του:

«Είναι μεγάλη η τιμή και η χαρά που βρίσκομαι σήμερα εδώ, για μια διπλή γιορτή. Τη συμπλήρωση 20 ετών από την παράδοση ενός από τα πιο εμβληματικά έργα υποδομής και ανάπτυξης που έχουν κατασκευαστεί στη χώρα μας, τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.

Και ταυτόχρονα το πέρασμα της Ολυμπιακής Φλόγας, στο ταξίδι της για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι. Η ιστορία της Γέφυρας, άλλωστε, είναι συνυφασμένη με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, καθώς εγκαινιάστηκε λίγες ημέρες προτού διεξαχθούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004, στην Αθήνα.

Όμως, το όραμα για την κατασκευή της χρονολογείται από τον 19ο αιώνα, όταν ένας από τους πιο σημαντικούς πολιτικούς στην ιστορία του σύγχρονου ελληνικού κράτους, διατύπωσε δημοσίως αυτή την ιδέα.

Ορμώμενος, βέβαια, και από τα δικά του βιώματα. Όπως αναφέρεται σε μια από τις εγκυρότερες βιογραφίες του, το 1873, σε μια επιστολή προς την οικογένειά του, όπου προανήγγειλε την επιστροφή του από την Αθήνα στο Μεσολόγγι, ο Χαρίλαος Τρικούπης σημείωνε ότι το ταξίδι του θα διαρκούσε 54 ώρες και μάλιστα, ακτοπλοϊκώς.

Σήμερα, η ίδια διαδρομή καλύπτεται οδικώς σε περίπου 2 ώρες και 40 λεπτά. Γιατί υπάρχει η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, αλλά και γιατί υπάρχουν η Ολυμπία Οδός και η Ιόνια Οδός. Και αυτό δεν ήταν κάτι αυτονόητο. Θυμίζω ότι ο διαγωνισμός για το έργο ξεκίνησε το 1993. Και όταν λειτούργησε η Γέφυρα, πριν από 20 χρόνια, συνέδεε τις δύο εθνικές οδούς που είχαν κατασκευαστεί τις προηγούμενες δεκαετίες.

Χρειάστηκαν αρκετά χρόνια, πολλές θυσίες και μεγάλη προσπάθεια διαδοχικών Κυβερνήσεων για να φτάσουμε στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα. Το σημείο στο οποίο να αποτελεί η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου τη φυσική συνέχεια ενός σύγχρονου δικτύου αυτοκινητοδρόμων που ενώνει τη Δυτική Ελλάδα και κοσμεί τον δομικό πλούτο της χώρας μας, με τα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά της, αλλά και την εντυπωσιακή της εικόνα.

Σε αυτά τα 20 χρόνια λειτουργίας, έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων από τη Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης, η οποία εκπληρώνει τον πολλαπλό της ρόλο.

Εξασφαλίζει τη συνδεσιμότητα της Δυτικής Πελοποννήσου με τη Δυτική Στερεά Ελλάδα, που ήταν αποκομμένες στο παρελθόν, όταν επικρατούσαν κακές καιρικές συνθήκες.Παρέχει ευκολότερη και ταχύτερη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών.Υποστηρίζει την περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη.Συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αφενός μειώνοντας τον χρόνο ταξιδίου, και αφετέρου καλύπτοντας τις ανάγκες λειτουργίας της από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.Ισχυροποιεί την εικόνα της χώρας, αποτελώντας ένα σημαντικό επίτευγμα της Μηχανικής, ως μια από τις μεγαλύτερες καλωδιωτές γέφυρες στον κόσμο. Αυτή είναι, άλλωστε, η εικόνα που θα ταξιδέψει σήμερα, από εδώ, σε όλο τον κόσμο.

Η διαδρομή της Ολυμπιακής Φλόγας από τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο που αποτελεί, πλέον, σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας. Της Ελλάδας που μπορεί να φτάσει ψηλότερα, να μεγεθύνεται ισχυρότερα, να αναπτύσσεται ισχυρότερα, να ισχυροποιείται πολύπλευρα.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με σκληρή δουλειά, σχέδιο και μεθοδικότητα, συνεχίζει να επιτελεί τον στρατηγικό του ρόλο, υλοποιώντας εμβληματικά, μεγάλα και μικρά έργα σε όλη την επικράτεια. Έργα που βελτιώνουν την καθημερινότητα του πολίτη και ενισχύουν την ευημερία των πολιτών»

Keywords
Αναζητήσεις
o-staikouras-charaktirizei-simeio-anaforas-ti-gefyra-riou--antirriou.htm
Τυχαία Θέματα