Οι αναβαθμίσεις στον ΟΛΠ ως μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας

15:20 6/2/2024 - Πηγή: Emea.gr

Ο υπουργός Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, κατά τον χαιρετισμό του στα εγκαίνια της Επέκτασης του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων, υπογράμμισε πως το Λιμάνι του Πειραιά είναι στην 4η θέση πανευρωπαϊκά στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, στην 3η θέση ως προς τις κρουαζιέρες και στην 1η θέση ως προς τη διακίνηση επιβατών. Ενώ η οικονομική προστιθέμενη αξία της ΟΛΠ

Α.Ε. εκτιμάται σε 1,56% του εθνικού ΑΕΠ.

«Η επέκταση αυτή είναι ένα ακόμη σημείο αναφοράς στην πορεία βιώσιμης ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά. Ένα ακόμη βήμα στην προσπάθεια η Ελλάδα να γίνει κυρίαρχο διαμετακομιστικό κέντρο στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια.

Η πραγματικότητα εκδικήθηκε όσους πριν από 16 χρόνια -όταν η τότε κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έκανε τα πρώτα βήματα να γίνει το Λιμάνι του Πειραιά, αυτό που είναι σήμερα, με την επένδυση της Cosco- έκαναν λόγο για ξεπούλημα του Λιμένα Πειραιώς. Σήμερα ένα λιμάνι με πολύ περισσότερα διακινούμενα εμπορεύματα, πολύ περισσότερους επιβάτες, πολλές περισσότερες -και καλύτερα πληρωμένες- θέσεις εργασίας.

Την επέκταση του car terminal του Λιμένα Ηρακλέους θα ακολουθήσουν πολύ περισσότερα έργα αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών της χώρας τους επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια. Όπως έγινε με τον Λιμένα Πειραιά… Όπως έγινε με τον Λιμένα Θεσσαλονίκης. Το ίδιο πιστεύω θα συμβεί και μετά τις συμβάσεις παραχώρησης στην Ηγουμενίτσα, στο Ηράκλειο, στην Καβάλα, αλλά και στον Βόλο που ακολουθεί».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, υπογράμμισε πως η επέκταση του τερματικού σταθμού αυτοκινήτων του Ομίλου Λιμένως Πειραιώς (ΟΛΠ) συμβάλλει στην περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της ελκυστικότητας του λιμένα ως κόμβου μεταφόρτωσης οχημάτων στη Μεσόγειο.

Ολόκληρη η τοποθέτηση του Χ. Σταϊκούρα:

«Ο Πειραιάς είναι σήμερα ένα από τα πιο ταχέως αναπτυσσόμενα λιμάνια στον κόσμο. Βρίσκεται στο σταυροδρόμι Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής και αποτελεί το φυσικό λιμάνι της Αθήνας και την κύρια εμπορευματική πύλη της Ελλάδας.

Η γεωγραφική θέση του το καθιστά ζωτικό διαμετακομιστικό, εμπορικό, εφοδιαστικό, τουριστικό και επικοινωνιακό κόμβο.

Με τον ΟΛΠ να προσθέτει οικονομική αξία στη χώρα ίση με το 1,56% του ΑΕΠ της.

Έχοντας αυτή την αξία ως δεδομένη, αλλά και:

-Αξιοποιώντας την εμπειρία της εξέλιξης της συμβατικής σχέσης των μερών (Ελληνικό Δημόσιο, COSCO, ΤΑΙΠΕΔ) τα προηγούμενα χρόνια,

-Επιδιώκοντας την πλήρη εκτέλεση των υποχρεωτικών επενδύσεων

-Προτεραιοποιώντας την αναβάθμιση και τη βιώσιμη ανάπτυξη του Λιμένα Πειραιά, προχωρήσαμε, το 2021, στην τροποποίηση της συμφωνίας Δημοσίου και ιδιώτη, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή εκτέλεσή της.

Το αποτέλεσμα αυτής της νέας, λειτουργικής και ισορροπημένης σύμβασης είναι η υλοποίηση επενδύσεων, όπως αυτή που εγκαινιάζουμε σήμερα και αφορά την επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων, στον Λιμένα Ηρακλέους.

Το έργο ολοκληρώθηκε στις 22 Ιουλίου 2023.

Η συγκεκριμένη επένδυση, ύψους 20 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβάνεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ, οι οποίες έχουν συμφωνηθεί με το Ελληνικό Δημόσιο.

Η επέκταση του Τερματικού Σταθμού Αυτοκινήτων, κατά περίπου 40.000 m2, προς τη βόρεια πλευρά του λιμανιού, αυξάνει τη συνολική έκταση του Σταθμού, και δημιουργεί επιπλέον χώρο εναπόθεσης, συνολικής χωρητικότητας 5.100 αυτοκινήτων.

Η συγκεκριμένη επένδυση, για την οποία εργάστηκαν πάνω από 250 άτομα, θα λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή και θα βελτιώσει, περαιτέρω, την ανταγωνιστικότητα και την ελκυστικότητα του λιμανιού, ως κόμβου μεταφόρτωσης, διαμετακόμισης και αποθήκευσης οχημάτων και τροχοφόρων εμπορευμάτων στη Μεσόγειο Θάλασσα, τη Μαύρη Θάλασσα και τη Βόρειο Αφρική.

Πρόκειται αναμφίβολα για ένα ακόμη βήμα, εφαλτήριο μαζί με άλλα που πρέπει να ακολουθήσουν από την Εταιρεία, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους φορείς της πόλης, για την τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης, τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής».

«Η πραγματικότητα εκδικήθηκε όσους εχθρεύονταν την Cosco»

Ο υπουργός Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, κατά τον χαιρετισμό του στα εγκαίνια της Επέκτασης του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων, υπογράμμισε πως το Λιμάνι του Πειραιά είναι στην 4η θέση πανευρωπαϊκά στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, στην 3η θέση ως προς τις κρουαζιέρες και στην 1η θέση ως προς τη διακίνηση επιβατών. Ενώ η οικονομική προστιθέμενη αξία της ΟΛΠ Α.Ε. εκτιμάται σε 1,56% του εθνικού ΑΕΠ.

«Η επέκταση αυτή είναι ένα ακόμη σημείο αναφοράς στην πορεία βιώσιμης ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά. Ένα ακόμη βήμα στην προσπάθεια η Ελλάδα να γίνει κυρίαρχο διαμετακομιστικό κέντρο στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια».

Η πραγματικότητα εκδικήθηκε όσους πριν από 16 χρόνια -όταν η τότε κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έκανε τα πρώτα βήματα να γίνει το Λιμάνι του Πειραιά, αυτό που είναι σήμερα, με την επένδυση της Cosco- έκαναν λόγο για ξεπούλημα του Λιμένα Πειραιώς. Σήμερα ένα λιμάνι με πολύ περισσότερα διακινούμενα εμπορεύματα, πολύ περισσότερους επιβάτες, πολλές περισσότερες -και καλύτερα πληρωμένες- θέσεις εργασίας.

Την επέκταση του car terminal του Λιμένα Ηρακλέους θα ακολουθήσουν πολύ περισσότερα έργα αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών της χώρας τους επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια. Όπως έγινε με τον Λιμένα Πειραιά… Όπως έγινε με τον Λιμένα Θεσσαλονίκης. Το ίδιο πιστεύω θα συμβεί και μετά τις συμβάσεις παραχώρησης στην Ηγουμενίτσα, στο Ηράκλειο, στην Καβάλα, αλλά και στον Βόλο που ακολουθεί».

Keywords
Αναζητήσεις
oi-anavathmiseis-ston-olp-os-mochlos-anaptyxis-tis-oikonomias.htm
Τυχαία Θέματα