Σκέρτσος: Παρέμβαση για 39 έργα τουριστικής ανάπτυξης και βραχυχρόνια μίσθωση

Κυβερνητικές παρεμβάσεις για την υλοποίηση 39 έργων υποδομής σε 26 προορισμούς με στόχο την τουριστική ανάπτυξη και τη θεσμοθέτηση κανόνων στη βραχυχρόνια μίσθωση, προανήγγειλε σήμερα (15/12) ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος.

Μιλώντας στο συνέδριο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) έκανε λόγο για «κεντρικό όργανο ωρίμανσης 39 έργων υποδομών κρίσιμων για την τουριστική ανάπτυξη, με πρόσημο βιωσιμότητας».

Ακόμα, μίλησε για τους κανόνες που πρέπει να μπουν στη βραχυχρόνια μίσθωση, ώστε να μη δημιουργεί «πρόβλημα αθέμιτου ανταγωνισμού σε οργανωμένες

τουριστικές επιχειρήσεις». Αλλά και να ελαχιστοποιηθεί ο «κίνδυνος αλλοίωσης του αστικού χαρακτήρα πόλεων».  

Δρομολογούνται οι διαδικασίες να “τρέξουν” οι διαγωνισμοί

Αναφορικά με τα έργα υποδομής, ο υπουργός Επικρατείας, ανέφερε: «Έχουμε μελετήσει αναλυτικά την πρόταση του ΣΕΤΕ με το υπουργείο Τουρισμού. Πριν περίπου έναν μήνα κάναμε αναλυτική παρουσίαση στον πρωθυπουργό.

Συμφωνήσαμε ότι όντως θα συσταθεί αυτό το κεντρικό όργανο ωρίμανσης 39 έργων υποδομών κρίσιμων για την τουριστική ανάπτυξη, με πρόσημο βιωσιμότητας. Ώστε, να κάνουμε καλύτερη και την εμπειρία των επισκεπτών αλλά και τη ζωή των ίδιων των κατοίκων στις τουριστικές περιοχές. 

Τα 39 αυτά έργα αφορούν σε 26 τουριστικούς προορισμούς. Έχουμε βάλει ως στόχο να εξασφαλίσουμε χρηματοδότηση για όσα από αυτά δεν έχουν. Όσα έχουν και τεχνική και χρηματοδοτική ωριμότητα να μπουν στον μηχανισμό υλοποίησης στρατηγικών επενδύσεων στη χώρα. Ώστε, να “τρέξει ” αυτή η πολύ σημαντική προτεραιότητα για την τουριστική μας οικονομία.

Βρισκόμαστε στη διαδικασία ταυτοποίησης της δυνατότητας χρηματοδότησης σε καθένα από αυτά τα 39 έργα στους 26 προορισμούς. Για κάποια από αυτά υπάρχουν ήδη προσδιορισμένοι πόροι και θα προωθηθούν στον μηχανισμό στρατηγικών επενδύσεων για να “τρέξουν” οι διαγωνισμοί.  

Για κάποια δεν υπάρχουν προσδιορισμένοι πόροι. Υπάρχει, όμως, πέρα από το Ταμείο Ανάκαμψης, ένα συνολικό Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που αγγίζει τα 80 δισ. ευρώ. Είναι το Ταμείο Ανάκαμψης, το νέο ΕΣΠΑ, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης που υποστηρίζει και την αγροτική οικονομία μας.

Όλα αυτά αποτελούν έναν κουμπαρά που μπορεί ν’ αξιοποιηθεί για να χρηματοδοτήσει και τον μετασχηματισμό κάθε μεγέθους επιχείρησης στην τουριστική οικονομία αλλά και να δημιουργήσει τις κρίσιμες εκείνες υποδομές που θα υποστηρίξουν το άλμα της τουριστικής οικονομίας προς ένα πιο βιώσιμο υπόδειγμα λειτουργίας σε όλους τους βασικούς τουριστικούς προορισμούς».

Πρέπει να μπουν κανόνες στη βραχυχρόνια μίσθωση, δεν θα θιγούν οι μικρές ιδιοκτησίες

Για το ζήτημα της βραχυχρόνιας μίσθωσης, ο κύριος Σκέρτσος, ανέφερε: «Η βραχυχρόνια μίσθωση έχει προσφέρει σημαντική εισοδηματική στήριξη στη μικροϊδιοκτησία κατά τα δύσκολα χρόνια της κρίσης και συνεχίσει να το κάνει. Χρειάζεται, ωστόσο, να μπουν κάποιοι κανόνες. Εμάς μας ενδιαφέρει να έχουμε ένα διαφοροποιημένο τουριστικό προϊόν με μικρές, μεσαίες, μεγάλες τουριστικές επιχειρήσεις, την εξοχική κατοικία και τη βραχυχρόνια μίσθωση.

Η οποία, πρέπει να λειτουργεί, με κανόνες. Ώστε, να μη δημιουργεί πρόβλημα αθέμιτου ανταγωνισμού σε οργανωμένες τουριστικές επιχειρήσεις. Επεξεργαζόμαστε λύσεις που αν και όταν εφαρμοστούν -θα ληφθεί απόφαση από το υπουργείο Οικονομικών που έχει και τη νομοθετική πρωτοβουλία- θα βάζουν “φρένο” στον αθέμιτο ανταγωνισμό από άτυπες μεγάλης κλίμακας επιχειρηματικές βραχυχρόνιες μισθώσεις απέναντι στις τουριστικές επιχειρήσεις. Αυτό είναι πρόβλημα και πρέπει να μπουν κανόνες.

Δεν θα θιγούν σε καμιά περίπτωση οι μικρές ιδιοκτησίες, οι ατομικές ιδιοκτησίας μιας οικογένειας, ενός πολίτη που έχει 1-2 διαμερίσματα που μισθώνει σε βραχυχρόνια βάση. Άρα, όντως επεξεργαζόμαστε λύσεις και σύντομα θα έχουμε ανακοινώσεις από την πλευρά της κυβέρνησης.

Να πούμε ότι υπάρχει ένας κίνδυνος αλλοίωσης του αστικού χαρακτήρα πόλεων, μέσα από την αλόγιστη επέκταση της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Αυτό είναι κάτι που λειτουργεί σε βάρος των μόνιμων κατοίκων. Ή των δημοσίων υπαλλήλων που πρέπει να πάνε για να στελεχώσουν κρίσιμες δημόσιες υπηρεσίες υγείας, παιδείας, ασφάλειας σε τουριστικούς προορισμούς.

Σήμερα δεν υπάρχει κάποια πρόνοια για να προστατεύσουμε τον χαρακτήρα των πόλεων ή την απρόσκοπτη λειτουργία σχολείων, νοσοκομείων, αστυνομίας στις τουριστικές περιοχές. Χρειάζεται να δούμε πολύ προσεκτικά το ζήτημα. Να βάλουμε κανόνες που θα προστατεύουν, αναδεικνύουν, ενδυναμώνουν το τουριστικό μας προϊόν αλλά και τη λειτουργία των πόλεων».

«Εφαρμόσαμε λύσεις που ήταν εθνικές και ευρωπαϊκές ταυτόχρονα στην αιχμή της τεχνολογίας»

Ο υπουργός Επικρατείας αναφέρθηκε, στην τοποθέτησή του, σε όσα έπραξε η κυβέρνηση για να μειωθούν οι συνέπειες της πανδημικής κρίσης. Έκανε λόγο για δικαίωση των επιλογών, τονίζοντας ότι τα θετικά αποτελέσματα προέκυψαν γιατί «εφαρμόσαμε λύσεις που ήταν εθνικές και ευρωπαϊκές ταυτόχρονα στην αιχμή της τεχνολογίας».

Συγκεκριμένα, είπε: «Η ιστορικά πρωτοφανής κρίση ουσιαστικά έκανε shutdown στη χώρα, και κυρίως στον κλάδο των υπηρεσιών που έχουν έντονο το στοιχείο της διαπροσωπικής επαφής. Δηλαδή, στον τουρισμό, τις μεταφορές, στο εμπόριο. Δεχτήκατε όλοι ένα πολύ ισχυρό πλήγμα. Αλλά είχατε δίπλα μια κυβέρνηση, η οποία άκουγε. Νομίζω τ’ αποτελέσματα της συνεργασίας μας δικαιώνουν όλους και χωρίς να θριαμβολογούμε πρέπει να τα θυμίζουμε.

Μετά από σχεδόν τρία χρόνια πανδημίας η Ελλάδα έχει καταφέρει να έχει τον διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης από την υπόλοιπη ευρωζώνη. Να έχει την ταχύτερη μείωση δημοσίου χρέους, ένα εθνικό διαρθρωτικό πρόβλημα, κατά 40 μονάδες. Να έχει πετύχει τη μεγαλύτερη στην  Ευρώπη μείωση ανεργίας και να έχει προσθέσει 250.000 νέες θέσεις εργασίας στην ελληνική οικονομία. Πολλές από αυτές είναι στον κλάδο του τουρισμού και των συναφών δραστηριοτήτων.

Να έχουμε υψηλό ιστορικό ρεκόρ δημόσιων αλλά και ιδιωτικών επενδύσεων, εθνικών και ξένων, από μεγάλους ξένους επενδυτές. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό γιατί ενισχύει την ανθεκτικότητα της ελληνικής οικονομίας σε μια περίοδο που είναι πάρα πολύ δύσκολη, λόγω της ενεργειακής και πληθωριστικής κρίσης. Και φέρνει υφεσιακές τάσεις στην υπόλοιπη της Ευρώπης, όχι στην Ελλάδα.

Και να έχουμε έναν προϋπολογισμό που θα ψηφιστεί το Σάββατο, ο οποίος προβλέπει -όχι μόνο σ’ εθνικό επίπεδο αλλά με την ευρωπαϊκή επικύρωση- ότι το 2023, παρ’ ότι θα πιεστούμε όλοι, θα έχουμε τριπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης. Χαμηλότερο από φέτος αλλά ρυθμό ανάπτυξης θετικό στην ελληνική οικονομία.

Η ελληνική οικονομία αυτά τα χρόνια και ειδικά ο τουρισμός έδειξαν ανθεκτικότητα. Θυμίζω ότι το 2020 πετύχαμε 25% των εσόδων του 2019, το 2021 το 50% των εσόδων του 2019 και το 2022 το 100% των εσόδων του 2019, βρεθήκαμε δηλαδή στην προπανδημική κατάσταση. Νομίζω πως είμαστε η μόνη ευρωπαϊκή τουριστική οικονομία που το πέτυχε αυτό.

Αυτά συνέβησαν γιατί εφαρμόσαμε λύσεις που ήταν εθνικές και ευρωπαϊκές ταυτόχρονα στην αιχμή της τεχνολογίας. Να θυμίσω ότι το ευρωπαϊκό πιστοποιητικό νόσησης και εμβολιασμού ήταν ιδέα του πρωθυπουργού, του υπουργού Ψηφιακής διακυβέρνησης της Προεδρίας της Κυβέρνησης. Τo υποστηρίξαμε από την αρχή και τo κάναμε ευρωπαϊκή πολιτική που πέρυσι συνέβαλε καθοριστικά ν’ ανοίξει ο ελληνικός τουρισμός και να φέρει το 50% των εσόδων.

Μια λελογισμένη αυτοπεποίθηση πρέπει να υπάρχει σε όλους μας. Μπορούμε να διαχειριστούμε ιστορικά πρωτοφανής κρίσεις. Η ελληνική οικονομία -παρά τα διαρθρωτικά της προβλήματα, παρά τις διαχρονικές αδυναμίες της- έχει αποδείξει ότι με αυτή τη διακυβέρνηση και με την πολύ στενή συνεργασία που έχουμε με τον επιχειρηματικό κόσμο, μπορούμε να προχωρήσουμε στην «επόμενη μέρα» και να κατακτήσουμε και τους επόμενους στόχους».

Keywords
Τυχαία Θέματα