Υπ. Μεταφορών: Βάζει στόχο τις πιο ασφαλείς μεταφορές
Στην Ολομέλεια σχετικά με το σχέδιο νόμου για το «Θεσμικό πλαίσιο διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων και την ασφάλεια των μεταφορών» μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Καραμανλής
«Επιλύουμε ένα κενό και μια σειρά από προβλήματα του παρελθόντος, ενισχύοντας τους κανόνες διερεύνηση των ατυχημάτων σύμφωνα με τις διεθνείς κι ευρωπαϊκές απαιτήσεις, χωρίς καμία επιβάρυνση του τακτικού προϋπολογισμού» τόνισε ο υπουργός.
Ο υπουργός, κατά την έναρξη της συζήτησης, έδωσε απαντήσεις και διευκρινίσεις
Υπογράμμισε πως «μια προστιθέμενη αξία του νομοσχεδίου» είναι ότι στον νέο εθνικό Οργανισμό που δημιουργείται περιλαμβάνεται και η διερεύνηση ατυχημάτων και συμβάντων μέσων σταθερής τροχιάς. Απέρριψε την κριτική ότι ο νέος φορέας δημιουργείται για να γίνουν κάποιες προεκλογικές προσλήψεις και τοποθετήσεις λέγοντας πώς «μην μας μπερδεύετε με τον ΣΥΡΙΖΑ» που το 2019 «πιέζατε προεκλογικά ο τότε διοικητής ΥΠΑ να γίνει διοικητής ΑΠΑ!»
Σχετικά με την αυτοτέλεια και λειτουργική αυτοτέλεια του νέου Οργανισμού είπε πως αυτή διασφαλίζεται ρητά, ενώ παράλληλα προβλέπεται και η ύπαρξη Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας. Επισήμανε, ότι και οι αντίστοιχες Επιτροπές Διερεύνησης του εξωτερικού ακολουθούν την ίδια λογική και λειτουργούν ως τμήματα του αντίστοιχου Υπουργείου Μεταφορών των χωρών τους. Επισήμανε, μάλιστα, την απόφαση της Υπόθεσης C 530 του 2016, του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου όπου έχει διευκρινίσει ότι η «ανεξαρτησία» της Επιτροπής θα πρέπει να νοείται ως η δυνατότητα του φορέα διερευνήσεως των ατυχημάτων, να αποφασίζει για την εσωτερική του δομή, στο να διαθέτει δικά του όργανα και να έχει εσωτερικό κανονισμό διαδικασίας, δηλαδή όσα που προβλέπονται στο νομοσχέδιο.
Υπογράμμισε πως και η έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, που εκδόθηκε χθες το απόγευμα, επιβεβαιώνει πλήρως τη νομιμότητα των προβλέψεων του νομοσχεδίου και δεν θίγεται η ανεξαρτησία του νέου φορέα. Πράγμα, όπως είπε, που συμφωνεί και η ΡΑΣ.
Ο υπουργός ζήτησε να γίνει ξεκάθαρο πως το προσωπικό, τρία άτομα, που σήμερα ασχολούνται στην Επιτροπή είναι διοικητικοί και δεν έχουν σχέση με την έκδοση των πορισμάτων για τα οποία είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι οι διερευνητές. Η αποστολή του νέου φορέα είναι να διερευνά και να καταθέτει το πόρισμά του για ένα ατύχημα και όχι να επιβάλει πρόστιμα και κυρώσεις. Το πόρισμα των αεροπορικών ατυχημάτων θα αποστέλλεται στην αρμόδια Εισαγγελία που ερευνά το ατύχημα κι αυτή είναι που θα κρίνει. Για, δε, τα σιδηροδρομικά ατυχήματα ή συμβάντα θα αποστέλλεται το πόρισμα για ενέργειες στην ΡΑΣ. Διότι άλλο πράγμα η ΡΑΣ κι άλλο η Διερεύνηση Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων. Η ΡΑΣ θα κρίνει αν θα επιβάλει πρόστιμα και ποιο θα είναι το ύψος τους. Ως εκ τούτου δεν θίγεται καμία απολύτως ανεξαρτησία της ΡΑΣ. Αντιθέτως, ενισχύουμε το ρόλο της. Οι όποιες μετατάξεις θα είναι δυνητικές. Ο νέος φορέας, διευκρίνισε πως θα είναι αρμόδια και θα ασχολείται και με τα Drones.
Για την χρηματοδότηση του νέου Οργανισμού τόνισε πως δεν επιβαρύνει τον τακτικό προϋπολογισμό. Σχετικά με τις αμοιβές των διερευνητών, σημείωσε πως αυτοί έχουν ενταχθεί στο ενιαίο μισθολόγιο. Τα ποσά από το Eurocontrol που προβλέπουμε αποτελούν επίδομα. Χαρακτήρισε παραπειστικό το επιχείρημα ότι αφού οι διερευνητές θα λαμβάνουν αμοιβές από το Eurocontrol είναι σαν αν πληρώνονται από τις αεροπορικές εταιρείες που ελέγχουν, επισημαίνοντας πως και οι αερολιμενικοί της ΥΠΑ που μέχρι έκαναν τους ελέγχους, ελάμβαναν χρήματα από το Eurocontrol και τότε δεν είχε τεθεί θέμα σχετικά με ποιος ήταν ο «ελέγχων και ποιος ο ελεγχόμενος» που σήμερα επικαλούνται κάποιοι.
O υπουργός ζήτησε από τα κόμματα «να μην παρασύρονται από όσα λένε κάποιοι συνδικαλιστές για ίδιο όφελος». Σημείωσε το πολύ καλό κλίμα και τη συνεργασία που υπάρχει και όλα κύλησαν καλά στη λειτουργία των αεροδρομίων το καλοκαίρι.
Ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε ότι θα καταθέσει δύο βελτιώσεις στο νομοσχέδιο σχετικά με το να συμπεριληφθούν δύο αιτήματα που ζήτησαν κατά την ακρόαση φορέων στην Επιτροπή η πρόεδρος της ΡΑΣ και ο διοικητής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).
Η συζήτηση συνεχίστηκε με τις τοποθετήσεις των εισηγητών και ειδικών αγορητών των κομμάτων.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- ΣΥΡΙΖΑ: Η ώρα της αλήθειας για το σκάνδαλο των υποκλοπών έφτασε
- Ρουμπινί: Μεγα-απειλές θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον μας και κοιμόμαστε τον ύπνο του δικαίου
- Τσαβούσογλου: Γύρισε από το παζάρι χωρίς F-16
- ΕΟΦ: Ανακαλεί παρτίδα σιροπιού για το βήχα
- Υπάρχουν πολλές καλές οικονομικές ειδήσεις, αλλά οι CEO στο Νταβός δεν έχουν νιώσει ποτέ χειρότερα
- Μάτι: Ράγισαν καρδιές με όσα κατέθεσαν οι γονείς των δίδυμων κοριτσιών
- Εκτακτη συνέντευξη Μητσοτάκη τη Δευτέρα – Τι θα ανακοινώσει
- Τιμές εξαγωγικής αγοράς για το γαλλικό κρέας χήνας
- Κρούσματα εξαπάτησης στον ΔΕΔΔΗΕ- Μεγάλη προσοχή από τους πολίτες
- Ποια χώρα κατασκευάζει κλιματιζόμενο δρόμο δύο χιλιομέτρων;
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Emea.gr
- Κρούσματα εξαπάτησης στον ΔΕΔΔΗΕ- Μεγάλη προσοχή από τους πολίτες
- Απειλές Μεντβέντεφ: «Ενδεχόμενη ήττα της Ρωσίας θα οδηγήσει σε πυρηνικό πόλεμο»
- Optima bank και Cepal επενδύουν στο ελληνικό επιχειρείν
- Υπ. Μεταφορών: Βάζει στόχο τις πιο ασφαλείς μεταφορές
- Στην Κιμ Καρντάσιαν το διαμαντένιο μενταγιόν της πριγκίπισσας Νταϊάνα
- Τελευταία Νέα Emea.gr
- Υπ. Μεταφορών: Βάζει στόχο τις πιο ασφαλείς μεταφορές
- Κρούσματα εξαπάτησης στον ΔΕΔΔΗΕ- Μεγάλη προσοχή από τους πολίτες
- Απειλές Μεντβέντεφ: «Ενδεχόμενη ήττα της Ρωσίας θα οδηγήσει σε πυρηνικό πόλεμο»
- Optima bank και Cepal επενδύουν στο ελληνικό επιχειρείν
- Στην Κιμ Καρντάσιαν το διαμαντένιο μενταγιόν της πριγκίπισσας Νταϊάνα
- Το νερό… νεράκι- Ο πληθωρισμός χτυπά τον κλάδο των εμφιαλωμένων
- Αργεντινή: Τι είναι το «Blackout Challenge» που οδήγησε στον φρικτό θάνατο της 12χρονης
- Frigoglass: Επιτυχής συμφωνία κάλυψης ομολογιών 10 εκατ. ευρώ για το 2023
- ΕΟΤ: Ελλάδα και Μελβούρνη πιο κοντά από ποτέ
- Το μέλλον των τηλεπικοινωνιών ανήκει στην Ελλάδα
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Σήμα Λαγκάρντ από το Νταβός για διατήρηση υψηλών επιτοκίων
- Αμετάβλητα τα επιτόκια στην Τουρκία
- Εκτακτη συνέντευξη Μητσοτάκη τη Δευτέρα – Τι θα ανακοινώσει
- Η Πολωνία υπαινίσσεται ότι μπορεί να στείλει τα Leopard στην Ουκρανία χωρίς την άδεια της Γερμανίας
- Εξαιρετικά καλή χρονιά αποδείχτηκε το 2022 για τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης
- Μακρόν - Σάντσεθ: Υπογράφουν συνθήκη φιλίας και συνεργασίας
- Δεύτερη πληρωμή 3,6 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης
- Λαγκάρντ στο Νταβός: Εξαιρετικά υψηλός ο πληθωρισμός – Η ΕΚΤ θα συνεχίσει τις αυξήσεις επιτοκίων
- Λαγκάρντ, και Sewing βλέπουν τον πληθωρισμό ως βασική ανησυχία
- Dimon: Πάνω από το 5% θα αυξηθούν τα επιτόκια της Fed - Επιμένει ο πληθωρισμός