Έκλεισε η LucasArts…το κακό που είναι;

11:40 5/4/2013 - Πηγή: GameSide

Άλλο η νοσταλγία και άλλο η τωρινή (μέχρι χθες) LucasArts…

Ας είμαι σαφής από την αρχή, κανένας δε χαίρεται που σχεδόν 150 εργαζόμενοι χάσανε τη δουλειά τους. Ας ελπίσουμε να βρούνε εύκολα δουλειά στο κλάδο τους, που όσο να ναι έχει πολλές ευκαιρίες εργασίας και ανθεί. Από εκεί και πέρα ας δούμε λίγο ποιο ψύχραιμα το όλο θέμα.

Με το άκουσμα της είδησης χτες, ξέσπασε ένα κύμα οργής κατά της Disney και ταυτόχρονα ένα κύμα νοσταλγίας για του τίτλους και τη χρυσή εποχή της LucasArts.

Το σίγουρα είναι πως το κλείσιμο του

studio αποτελεί το τέλος μιας εποχής, αλλά το πραγματικό τέλος είχε έρθει εδώ και χρόνια. Η LucasArts (πρώην Lucasfilm Games, όπως επιμένει να τη λέει ακόμα ο Ron Gilbert) αποτελούσε διαμάντι της βιομηχανίας gaming, με ονόματα όπως ο Ron Gilbert και Tim Schaffer στο ενεργητικό της, κατάφερε να φτάσει στο απόγειο της κατά τη δεκαετία του 90, κυριαρχώντας στο χώρο των adventures (μαζί με τη Sierra online), κυκλοφορώντας τίτλους όπως:

Maniac MansionZak McKracken and the Alien MindbendersLOOMThe Secret of Monkey IslandMonkey Island 2: LeChuck’s RevengeIndiana Jones and the Fate of AtlantisDay of the TentacleSam & Max Hit the RoadFull ThrottleThe DigThe Curse of Monkey IslandGrim Fandango

Bye Mr Calavera, εσύ μας λείπεις, τα υπόλοιπα όχι..

Ταυτόχρονα έχοντας το χρυσωρυχείο που λέγεται Star Wars (που δε τρελαίνομαι κιόλας..), κατάφερε να δημιουργήσει τίτλους για όλα τα γούστα και πλατφόρμες όπως:

Star Wars: X-Wing
Star Wars: TIE FighterStar Wars: Dark ForcesStar Wars Jedi Knight: Dark Forces IIStar Wars: X-wing Vs. Tie FighterStar Wars Jedi Knight II: Jedi OutcastStar Wars Republic CommandoStar Wars Roque Squadron

και απεριόριστοι άλλοι Star Wars τίτλοι, από strategy μέχρι MMO, άλλοι με επιτυχία και άλλοι όχι.

Μετά από τη σύντομη αυτή αναδρομή, ας δούμε τη πρόσφατη δημιουργική ιστορία της εταιρίας μετά το 2006 παραδείγματος χάρη (αφαιρούνται τίτλοι που έχουν άλλη εταιρεία ανάπτυξης και απλώς η LucasArts έκανε licencing, όπως πχ οι Lego Star Wars και Lego Indiana Jones τίτλοι):

Εν συντομία 3-4 αδιάφοροι Star Wars τίτλοι εκ των οποίων ίσως κάπως ξεχώρισε το πρώτο Star Wars Force Unleashed και εξέδωσε τα Thrillville (;), Fracture (;), Star Wars Old Republic (MMO που δε πήγε καλά) και Star Wars Kinect (…)

Ποιος και πόσοι gamers ασχολήθηκαν με τους ανωτέρω τίτλους και ακούμπησαν με χαρά τα λεφτά τους; Ποιο πολλοί παίξανε το Angry Birds Star Wars που ανέπτυξε η Rovio παρά όλα τα παραπάνω μαζί..

Ας μη γελιόμαστε, όλα τα ταλέντα της εταιρείας είχαν φύγει μέχρι το 2000 και από κει και πέρα η εταιρεία παραπαίει με ένα καλό τίτλο από δω και από κει, ενώ τα σίγουρα λεφτά έρχονται από τις άδειες που πουλούσε για τα Star Wars ή άλλα franchises της (πχ η Telltale που ανέπτυξε adventures Sam & Max και Monkey Island).

Δεν μπορώ να γνωρίζω εάν η εταιρεία έπασχε από δημιουργικό δυναμικό ή έλλειψη φαντασίας αλλά σίγουρα μπορώ να αναγνωρίσω πολλά λάθη. Καταρχάς, έχοντας ένα τέτοιο θησαυρό παλαιών τίτλων και ειδικά στον τομέα των adventures, δεν τον εκμεταλλεύτηκε όπως έπρεπε. Δεν είδαμε ένα νέο τίτλο adventure από την εταιρεία, ξέραμε ότι είχε πεθάνει το είδος γι’αυτούς, γιαυτό και ίσως καλύτερα που δε βάλανε το χεράκι τους! Αλλά κάνε μια επανέκδοση των τίτλων σου τουλάχιστον, μια remastered edition, όπως πολύ καλή δουλειά έγινε με τα πρώτα δύο Monkey Island. Εκμεταλλεύσου τη νοσταλγία των gamers, βλέπεις ότι γίνεται χαμός και τζίρος εκατομμυρίων μέσω Kickstarter με τίτλους που καθαρά πατούν στη νοσταλγία και δίψα των gamers για sequels αγαπημένων τίτλων του παρελθόντος. Πάει, μας πήρε το ποτάμι. Άντε μη κάνεις το παραπάνω, μπορείς να ξαναπουλήσεις το ίδιο σου το προϊόν όπως είναι με σαφές καθαρό κέρδος! Γιατί να μη μπορώ να αγοράσω όλους τους τίτλους σου από το Steam; Γιατί να μην υπάρχει ΚΑΝΕΝΑΣ σου τίτλος στο GoG.com που τα retro adventures μοσχοπουλάνε σαν ζεστό ψωμί; Γιατί όχι επανεκδόσεις για φορητές συσκευές την ώρα που το Mobile gaming υπερανθεί; Ούτε με αυτό το τρόπο θες τα λεφτά μου… Συγκέντρωσε λοιπόν το ενδιαφέρον και ανθρώπινο δυναμικό σου σε ένα ΑΑΑ project και βγάλε ΕΝΑ τίτλο που θα χουμε να θυμόμαστε στη παρούσα γενιά! Δεν έχεις ούτε ένα! Ένα “διαμάντι” σου σε XBOX360 ή PS3 ΔΕΝ παίξαμε, πάει η γενιά αυτή, πέρασε και σε ξεπέρασε.. Με το Star Wars 1313 κάτι πήγες να δείξεις αλλά σε πρόλαβε η μαρμάγκα όπως και το Battlefront 3…

Που καταλήγουμε λοιπόν; Ότι ο όλος χθεσινός ντόρος, το μένος κατά της Disney, τα trending topics στο twitter΄, οι δηλώσεις Gilbert και Schaffer ΚΑΛΩΣ έγινε μεν ΑΛΛΑ βασίστηκε στη νοσταλγία των gamers και στη εταιρεία που θυμούνται ότι ήταν η LucasArts και όχι για το στούντιο που είναι τώρα.

Η Disney,ως expert για το πως εκμεταλλεύεσαι τις δημιουργίες σου και ταυτόχρονα δημιουργείς νέα, ΣΩΣΤΑ έπραξε και έκλεισε το studio που υπολειτουργούσε. Ενδυνάμωσε τη βιβλιοθήκη της με τα χρυσά franchises της εταιρείας και τώρα το μόνο που έχει να κάνει είναι να πουλάει άδειες σε αυτούς που δίνουν τα περισσότερα. Μπορεί αύριο μεθαύριο να δούμε ένα Star Wars από την ΕΑ, ένα Indiana Jones από την Activision! Αυτό σημαίνει ότι θα απολαμβάνουμε μόνο ΑΑΑ τίτλους; όχι φυσικά, σίγουρα θα υπάρξουν αρπαχτές από εταιρείες που θα θέλουν να εκμεταλλευτούν το όνομα και μόνο αλλά αυτό είναι αναπόφευκτο με όλα τα franchises.

Και κάπως έτσι κλείνω το άρθρο μου, θεωρώντας το τέλος εποχής της LucasArts αναμενόμενο, τυχεροί όσοι ζήσαμε τις καλές εποχές της και τις αναμνήσεις που αποκτήσαμε, αλλά για τις νεότερες γενιές…πέρασε και δεν ακούμπησε.

Έκλεισε η LucasArts…το κακό που είναι;

Keywords
Τυχαία Θέματα