Απαντούν στις κατηγορίες περί παιχνιδιών που «εθίζουν» οι δημιουργοί του World of Warcraft.


Κάποτε τα online games αποτελούσαν ενασχόληση ατόμων που ανήκαν σε μία σχετικά μικρή κοινότητα ατόμων νεαρότερης κυρίως ηλικίας.

Ωστόσο, πολλά άλλαξαν στο χώρο την τελευταία δεκαετία, και πλέον σχεδόν όλοι (ή τουλάχιστον, οι περισσότεροι) γνωρίζουν τίτλους όπως World of Warcraft, Lineage, Star

Wars: The Old Republic κλπ, καθώς τα online games (MMOGs- Massively Multiplayer Online Games, και ειδικότερα ΜΜΟRPGs, Massively Multiplayer Online Role Playing Games, δηλαδή παιχνίδια όπου ο κάθε παίκτης ενσαρκώνει έναν ρόλο/ χαρακτήρα) έχουν εισέλθει στη σφαίρα της mainstream διασκέδασης.

Ωστόσο, τα συγκεκριμένα παιχνίδια θεωρούνται- και είναι, σε αρκετές περιπτώσεις- εξαιρετικά εθιστικά, με πολλούς παίκτες να περνούν άπειρες ώρες παίζοντας τους χαρακτήρες τους, με δυσάρεστα επακόλουθα σε τομείς της πραγματικής τους ζωής, όπως την επαγγελματική, την οικογενειακή και την κοινωνική τους ζωή. Σε χώρες όπως η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα έχουν αναφερθεί περιστατικά ατόμων που πέθαναν κυριολεκτικά πάνω στον υπολογιστή τους, από αίτια που προέκυψαν λόγω της αδιάκοπης ενασχόλησης για πάρα πολλές ώρες (αφυδάτωση, δραματική επιδείνωση της υγείας λόγω κακής διατροφής και καθιστικής ζωής σε βάθος χρόνου, καρδιακές προσβολές κ.α), με αποτέλεσμα να λειτουργούν πλέον κέντρα απεξάρτησης από τα παιχνίδια. Ακόμη και στην ελληνική κοινωνία πλέον είναι πάρα πολλοί αυτοί που γνωρίζουν άτομα που έχουν παραμελήσει/ εγκαταλείψει πάρα πολλά στην καθημερινή τους ζωή χάριν της φανατικής ενασχόλησης με ένα παιχνίδι όπως το World of Warcraft ή το Lineage 2.

Περίοπτη θέση στον κόσμο των online games κατέχει η Blizzard Entertainment, η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από το World of Warctaft (το πιο επιτυχημένο MMORPG μέχρι σήμερα), τα Starcraft 1&2 (από τους ιστορικότερους τίτλους στο χώρο των παιχνιδιών στρατηγικής πραγματικού χρόνου, με έντονη παρουσία στο online gaming) και τη σειρά Diablo (με το τρίτο μέρος να έχει κυκλοφορήσει πριν μερικούς μήνες). Όπως ήταν αναμενόμενο, πολλοί την έχουν κατηγορήσει ότι τα παιχνίδια της αποτελούν ένα εξαιρετικά εθιστικό «ναρκωτικό» , το οποίο έχει τη δυνατότητα να καταστρέψει ζωές- και επί της παρούσης η «μάχη» μαίνεται στο χώρο της Ιατρικής σχετικά με το εάν τα online games πρέπει να θεωρηθούν ως μία μορφή εν δυνάμει εθισμού, όπως τα ναρκωτικά και το αλκοόλ.

Ωστόσο, η εταιρεία, σε μία πρόσφατη «αντεπίθεσή» της μέσω ανακοίνωσής της στο CNN, σε όσους κατηγορούν τα παιχνίδια της πως «καταστρέφουν ζωές» απαντά στους επικριτές της. Η ανακοίνωσή της έχει ως εξής:

«Τα παιχνίδια αποτελούν έναν τρόπο διασκέδασης, και όπως στις ταινίες, τα βιβλία, τον αθλητισμό και τη μουσική, κατανοούμε πως διαφορετικοί άνθρωποι επιδίδονται σε αυτά για διαφορετικές χρονικές διάρκειες. Σε κάθε μορφή διασκέδασης, πιστεύουμε πως είναι σημαντικό να υπάρχει υπεύθυνη στάση και προσοχή στις εκτός παιχνιδιού υποχρεώσεις. Δεν αποτελεί στόχο μας να κάνουμε τους παίκτες να παίζουν τα παιχνίδια μας σε βάρος άλλων δραστηριοτήτων.

Keywords
Τυχαία Θέματα