ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ Η ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΦΟΡΤΟΕΚΦΟΡΤΩΤΩΝ;

Στην Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, παραπέμπεται η οριστική απόφαση για το αν είναι αντισυνταγματική η προνομιακή μεταχείριση του φορτοεκφορτωτή ξηράς, μιας που ο τρόπος εργασίας του έχει αλλάξει.

Επίσης, το Δ’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας αξιολόγησε ότι μετά το 1980 το επάγγελμα του φορτοεκφορτωτή ξηράς έπαυσε ουσιαστικά να είναι κλειστό. Ειδικότερα, οι σύμβουλοι Επικρατείας του Δ’ Τμήματος επισημαίνουν ότι και αν ακόμη δεχθούμε ότι και μετά τις μεταβολές που επέφερε ο Ν. 1082/1980 στο νομοθετικό πλαίσιο (Ν.Δ. 1254/1949) για τους φορτοεκφορτωτές, «το επάγγελμα

του φορτοεκφορτωτή για τις εργασίες φορτοεκφορτώσεων ξηράς έπαυσε να είναι, κατά το νόμο, κλειστό και «κατοχυρωμένο». Επιπλέον, οι ίδιοι κρίνουν ότι ως επακόλουθο είναι η ανοικτή αγορά εργασίας, που καθιστά την ρύθμιση του Ν.Δ 1254/1949 αντισυνταγματική».

Και είναι αντισυνταγματική για τους εξής λόγους, σύμφωνα με τους δικαστές:

1) Γιατί αποκλείει στις επιχειρήσεις εμπορίας τη δυνατότητα διενέργειας σε χώρους κοινής χρήσεως (όπως είναι η Κεντρική Αγορά Αθηνών) φορτοεκφορτωτικών εργασιών για διακινούμενα αγαθά που αποτελούν αντικείμενο της εμπορίας τους με δικό τους εργατικό προσωπικό (μισθωτούς τους), που πληρούν κατά το νόμο τα ουσιαστικά προσόντα.

2) Γιατί αποκλείει τη δυνατότητα συστάσεως επιχειρήσεων με αντικείμενο δραστηριότητας την παροχή φορτοεκφορτωτικών υπηρεσιών σε επιχειρήσεις.

3) Γιατί για τους εργάτες που επιθυμούν ατομικά να δραστηριοποιηθούν και να προσφέρουν φορτοεκφορτωτικές υπηρεσίες σε επιχειρήσεις εμπορίας διακινουμένων αγαθών, αξιώνει τον προηγούμενο εφοδιασμό τους με διοικητική άδεια (επαγγελματικό βιβλιάριο) για την άσκηση του επαγγέλματος του φορτοεκφορτωτή.

4) Γιατί προβλέπει τον καθορισμό της αμοιβής των φορτοεκφορτωτών κατά τρόπο δεσμευτικό για αυτούς τους ίδιους και για τις επιχειρήσεις εμπορίας.

Keywords
Τυχαία Θέματα