Χριστούγεννα στις αίθουσες

Ραλφ – Η Επόμενη Πίστα (Wreck-It Ralph )

Του Ριτς Μουρ . Κινούμενα σχέδια με τις φωνές των Τζον Σ. Ράιλι, Τζέιν Λιντς, Σάρα Σίλβερμαν, Στέφανι Σκοτ, Τζέιμι Έλμαν, Τζακ Μακμπράγιερ. Προβάλλεται και 3D μεταγλωττισμένο. Διάρκεια 101′.

Ο Ραλφ γνωστός ως Καταστροφέας είναι κακός ή τουλάχιστον έτσι του επιβάλλει ο άχαρος ρόλος που παίζει εδώ και τρεις δεκαετίες σ’ ένα κλασικό πια video game. Απέναντί του έχει τον καλό

της υπόθεσης, τον Μαστρο-Φέλιξ που τον επισκιάζει σε εκνευριστικό βαθμό. Όταν ο Ραλφ αποφασίζει ότι βαρέθηκε να παίζει τον κακό, παίρνει την κατάσταση στα στιβαρά του χέρια και ξεκινάει μια περιήγηση σε διάφορα ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Σκοπός του είναι να αποδείξει ότι έχει όλα τα φόντα για να είναι κι αυτός ήρωας. Από τους καλούς. Στη διαδρομή του από γενιά σε γενιά video games θα γίνει η αιτία να απελευθερωθεί ένας θανάσιμος ιός που απειλεί όλα τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, ενώ θα συναντήσει την απροσάρμοστη κι εριστική νεαρή Βανέλοπη Φον Σβιτς. Θα προλάβει ο Ραλφ να αποδείξει ότι είναι ήρωας πριν ανάψει το Game Over;

Μια από τις καλύτερες ταινίες κινουμένων σχεδίων της χρονιάς. Παρότι πληθωρική και καταιγιστική , η ιστορία, η δεξιοτεχνία και η ευφυΐα της ταινίας ποτέ δεν επισκιάζουν τη γνήσια ψυχή της που μπορεί μεν να φτιάχτηκε στον υπολογιστή, αλλά διαθέτει πραγματική χαρά, ευαισθησία , τρυφερότητα και ανθρωπιά. Το σενάριο αξιοποιεί μια πολύ έξυπνη ιδέα και βάζει πλώρη ως φαβορί για το φετινό Όσκαρ Κινουμένων Σχεδίων.

Εντιμότατοι Απατεώνες (Gambit)

Του Μάικλ Χόφμαν. Με τους Κάμερον Ντιάζ, Κόλιν Φερθ, Άλαν Ρίκμαν, Τομ Κόρτνεϊ, Στάνλεϊ Τούτσι. Διάρκεια: 89′.

Ο Χάρι Ντιν είναι ένας Λονδρέζος, που εργάζεται σε μουσείο και οργανώνει ένα πολύπλοκο σχέδιο, προκειμένου να πείσει έναν πλούσιο συλλέκτη να αγοράσει έναν ψεύτικο πίνακα του Μονέ. Για να ξεγελάσει τον αγοραστή, επινοεί μια ιστορία, με τη βοήθεια μιας κοπέλας από το Τέξας, της οποίας ο παππούς δήθεν διέσωσε τον πίνακα στα τέλη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Όταν το περίπλοκο αυτό σχέδιο «τσακίζει», θα ξεκινήσει μια μάχη ανάμεσα σε όλους τους εμπλεκόμενους. Ποιος θα πάρει τελικά τα λεφτά, ποιος τον πίνακα και ποιος την κορίτσι;

Την κοσμοπολίτικη πλευρά του απατηλού κόσμου του εμπορίου τέχνης περιγράφει με γλαφυρή αφήγηση αυτή η πανέξυπνη ιστορία κομπίνας και αισθήματος. Σε σενάριο του πολυβραβευμένου διδύμου Τζόελ και Ίθαν Κοέν , η ταινία συνδυάζει το Βρετανικό φλέγμα του απολαυστικού Κόλιν Φερθ με την καταγραφή του απόλυτου επαρχιωτισμού του Τέξας που ερμηνεύει η απογοητευτική για μία ακόμα φορά Κάμερον Ντιάζ

Ο Κυνηγός (The Hunter)

Του Ντάνιελ Νετχάιμ. Με τους Γουίλεμ Νταφόε, Σαμ Νιλ, Φράνσις Ο’ Κόνορ, Μοργκάνα Ντέιβις. Διάρκεια: 101′.

Σύμφωνα με πολλούς Αυστραλούς, ο τελευταίος τίγρης της Τασμανίας δεν πέθανε το 1936 αλλά εξακολουθεί να ζει. Ένας κυνηγός, μετά από αρκετά περιστατικά που μαρτυρούν την ύπαρξή του εξαφανισμένου τίγρη της Τασμανίας, ξεκινά για λογαριασμό μιας εταιρείας βιολογίας να τον βρει και να πάρει ένα δείγμα από το DNA του ώστε να μπορέσουν να γίνουν κλώνοι και να σωθεί τελικά το είδος. Παράλληλα όμως ξεκινά ένα «κυνήγι» που φέρνει στην επιφάνεια τους δεσμούς των ανθρώπινων σχέσεων αλλά και της σχέσης του ανθρώπου με τη φύση.

Βασισμένη στο βραβευμένο ομώνυμο μυθιστόρημα της Αυστραλέζας Τζούλια Λη η ταινία, επικεντρώνεται στις διαπροσωπικές σχέσεις των ανθρώπων αλλά και στη σχέση του ανθρώπου με τη φύση η οποία αναδεικνύεται σε αυτόνομο και απειλητικό χαρακτήρα κατά την εξέλιξη της ιστορίας. Λυρισμός της άγριας ζούγκλας σε μια περιπέτεια εσωτερικών διαλόγων που κινείται σε υπαρξιακό επίπεδο και δίνει την ευκαιρία στον ικανότατο Νταφόε να πλάσει μια εξαιρετική ερμηνεία.

Η Ωραία Κοιμωμένη (Bella Addormentata)

Του Μάρκο Μπελόκιο. Με τους Ιζαμπέλ Ιπέρ, Τόνι Σερβίλο, Άλμπα Ρορβάχερ, Μάγια Σάνσα, Φαμπρίτσιο Φάλκο. Διάρκεια: 115′.

Πότε επιτρέπεται ν’ αφήσεις κάποιον να πεθάνει; Ποια είναι η σωστή απόφαση; Ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Ιταλούς σκηνοθέτες αποφασίζει να μεταφέρει στην οθόνη μια εξαιρετικά ευαίσθητη ιστορία, που ξεσήκωσε έντονες πολιτικές και συνταγματικές αντιπαραθέσεις στη γείτονα χώρα και δυναμίτισε τη συζήτηση γύρω από τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Πρόκειται για την υπόθεση της Ελουάνα Ενγκλάρο, μιας νεαρής κοπέλας, η οποία μετά από ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα έπεσε σε κώμα το 1992 ενώ ο πατέρας της για περισσότερο από μια δεκαετία ζητούσε την ευθανασία της κόρης του ως το δικαίωμα της σε έναν αξιοπρεπή θάνατο. Η τραγωδία της Ελουάνα, η οποία έφυγε από τη ζωή το 2009, μετατράπηκε σε ένα μείζον εθνικό ζήτημα με το δικαστικό σύστημα να βρίσκεται αντιμέτωπο με την υποκριτική ηθικολογία του Σίλβιο Μπερλουσκόνι και το Βατικανό να εναντιώνεται απέναντι σε μη κυβερνητικές οργανώσεις.

Ο βιρτουόζος ο σκηνοθέτης παρουσιάζει με μια εξαιρετικά αισθητική ματιά και ποιητικά χαρακτηριστικά ,τρεις παράλληλες ιστορίες με κοινή θεματική πάνω στο θέμα της ευθανασίας. Ένα θέμα όπου ο δημιουργός καταγράφει απόψεις και οπτικές , αποφεύγοντας να τοποθετηθεί εμφανώς υπέρ ή κατά της ευθανασίας αφήνοντας την τελική κρίση στον θεατή. Η ταινία αναζωπύρωσε τις συζητήσεις γύρω από τ’ανθρώπινα δικαιώματα και τον ρόλο της εκκλησίας θέτοντας το βασανιστικό αλλά καίριο ερώτημα: «Ποιος θέτει τελικά τα όρια μεταξύ ζωής και θανάτου;»

Keywords
Τυχαία Θέματα