ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

«Μην το πετάς, έχει αξία», αυτό είναι το σύνθημα της καινοτόμου ιδέας  «Money Back», ελληνικής εμπνεύσεως  και αφορά τα  χρησιμοποιημένα εισιτήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς που μετασχηματίζονται σε ένα νέο ανταλλακτικό νόμισμα που εξαργυρώνονται σε επιχειρήσεις πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών.

Το σύστημα «Money Back», είναι ιδέα του Γιώργου  Βεργάκη ο οποίος την κατοχύρωσε σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και στην Ελλάδα υλοποιείται  από το Κέντρο

Προώθησης Πωλήσεων.

Το σύστημα αυτό συνδέει επιβάτες, εμπορικά καταστήματα και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Συγκεκριμένα οι επιβάτες των μετρό, λεωφορείων, τραμ, προαστιακό,ΗΣΑΠ και υπεραστικών (πλοία, αεροπλάνα, τρένα) μέσων μεταφοράς σε Ελλάδα και εξωτερικό έχουν τη δυνατότητα να εξαργυρώνουν την αξία των χρησιμοποιημένων εισιτηρίων τους, μέσω εκπτώσεων σε συμβεβλημένες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, προϊόντων και υπηρεσιών.

Έτσι ο καταναλωτής πληρώνει μέρος του λογαριασμού του με την αξία των χρησιμοποιημένων εισιτηρίων. Για παράδειγμα, σε κατάστημα που έχει επιλέξει κλίμακα εξαργύρωσης 5 προς 1, σε αγορές του καταναλωτή συνολικής αξίας 5 ευρώ θα αφαιρεθεί από τον λογαριασμό του 1 ευρώ, εφόσον ο ίδιος δώσει στο ταμείο χρησιμοποιημένα εισιτήρια αυτής της αξίας.

«Το “Money Back” διαθέτει έντονα κοινωνικές προεκτάσεις και αποτελεί καινοτομία στο χώρο των εναλλακτικών νομισμάτων. Περιλαμβάνει τις έννοιες “περιβάλλον”, “κυκλοφοριακό”, “οικολογία”, “ποιότητα ζωής”, “συμμετοχή”, “προτροπή στη χρήση μέσων μεταφοράς” και “ενίσχυση επιχειρήσεων”» εξήγησε, σε σχετική συνέντευξη Τύπου, ο δημιουργός του εγχειρήματος, Γιώργος Βεργάκης.

«Η κρίση αποτελεί, πλέον, την καθημερινότητα και η λύση βρίσκεται σε νέες ιδέες. Στην ελληνική οικονομία, όπου κυριαρχεί η έλλειψη ρευστότητας, η αύξηση της ανεργίας και η υπερχρέωση νοικοκυριών και επιχειρήσεων, προτείνουμε ένα ελληνικό σύστημα επιστροφής χρημάτων για κάτι που οι καταναλωτές ήδη έχουν δαπανήσει», επισήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Κέντρου Προώθησης Πωλήσεων, Νίκος Ιμιρζιάδης. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το σύστημα αυτό εξασφαλίζει πολλαπλά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στις επιχειρήσεις λιανικής πώλησης, καθώς ενισχύεται το κοινωνικό και περιβαλλοντικό προφίλ τους, εξασφαλίζουν διαφημιστική προβολή, έμμεση και άμεση και προσελκύουν νέους πελάτες.

«Με το σύστημα αυτό ενισχύεται η χρήση των μέσων μεταφοράς, που στο δήμο Αθηναίων θέλουμε να είναι η βάση της βιώσιμης ανάπτυξης. Επίσης, ενισχύεται η ζωή στην πόλη, ωφελείται η ανακύκλωση και το περιβάλλον, καταπολεμάται η εισιτηριοδαφυγή και, τελικά, ωφελείται ο καταναλωτής», παρατήρησε ο ειδικός σύμβουλος για θέματα συγκοινωνιών του δημάρχου Αθηναίων, Βασίλης Βαβάκος, ο οποίος δήλωσε την υποστήριξη του δήμου στο εγχείρημα.

Το σύστημα «Money Back» ξεκίνησε πιλοτικά πριν από τέσσερα χρόνια, από το Ηράκλειο Κρήτης και επεκτείνεται τώρα σε όλη την Ελλάδα.

Με το σύστημα «Money Back» έχουν συμφωνήσει μέχρι στιγμής να συνεργαστούν περίπου 60 επιχειρήσεις στην Αθήνα. Ωστόσο, η

Keywords
Τυχαία Θέματα