ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ F1 ΜΕ ΤΟ ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ ΒΕΛΓΙΟΥ

Μετά από ένα καλοκαιρινό διάλειμμα διάρκειας ενός μήνα, η δράση επιστρέφει στη Formula 1 στην πίστα του Spa, που ως γνωστόν έχει πολλές ιδιαιτερότητες.

Οι συνθήκες στο θρυλικό Spa-Francorchamps πάντα προβληματίζουν. Η πίστα των 7 χλμ. είναι η μεγαλύτερη της σεζόν και με διαφορά από τις υπόλοιπες,

ενώ η βροχή αποτελεί μόνιμη απειλή. Η θέση του Spa ανάμεσα στους λόφους των Αρδεννών διαμορφώνει τις δικές του συνθήκες μικροκλίματος, που σημαίνει ότι μπορεί συχνά να βρέχει σε ένα τμήμα της πίστας ενώ κάποιο άλλο να είναι τελείως στεγνό.

Η πίστα φημίζεται για τις υψηλές ταχύτητες και τις γρήγορες στροφές της. Επίσης δημιουργεί προκλήσεις στα ελαστικά, τα οποία έχουν να αντιμετωπίσουν πολύ υψηλά πλευρικά και διαμήκη φορτία, εξ αιτίας απαιτητικών στροφών όπως η Eau Rouge: μία στροφή που θυμίζει διαδρομή για … τρενάκι του λούνα παρκ. Γι αυτό έχουν επιλεγεί οι δύο σκληρότερες γόμες Pirelli, κάτι που επιβεβαιώνει τη σκληρή δουλειά που περιμένει τα ελαστικά κατά τη διάρκεια των 44 γύρων του αγώνα.

Λόγω του μήκους και της μεταβλητότητας του Spa, υπάρχουν άφθονα περιθώρια για την ανάπτυξη στρατηγικών, αλλά η τακτική θα πρέπει να είναι εξαιρετικά ευέλικτη ώστε να αντιμετωπιστούν όλα τα ενδεχόμενα.

Η πρώτη φορά που διοργανώθηκε το GP του Βελγίου ήταν το 1950, φέτος θα είναι η 45η. Οι Σουμάχερ και Ράικονεν έχουν κερδίσει τους 6 από τους 9 αγώνες που έγιναν στη θρυλική διαδρομή τα τελευταία χρόνια. Δεν έχουν κερδίσει όμως ακόμη αγώνα φέτος, ίσως ήρθε η ώρα να γίνει αυτό. Ο Αλόνσο που προηγείται στη βαθμολογία με 164 βαθμούς θέλει να διατηρήσει το προβάδισμα που έχει από τους Γουέμπερ (- 40), Φέτελ (- 42) και Χάμιλτον (-47). 

Τεχνικές πληροφορίες:

Τα μονοθέσια τρέχουν με τέρμα γκάζι στο Spa στο 75% σχεδόν της πίστας που σημαίνει ότι είναι από τις ταχύτερες του ημερολογίου μαζί με τη Monza – η οποία ακολουθεί το ερχόμενο Σαββατοκύριακο. Οι  υψηλές ταχύτητες αυξάνουν τη θερμοκρασία των ελαστικών, κυρίως εάν οι οδηγοί επιλέγουν μεγάλες γωνίες κάμπερ για μεγιστοποίηση της πρόσφυσης.Λόγω των υψομετρικών διαφορών του Spa, το σωστό ύψος και η διαδρομή της ανάρτησης είναι ζωτικής σημασίας διαφορετικά τα μονοθέσια ενδέχεται να τερματίζουν σε μερικά σημεία της πίστας. Το ελαστικό αποτελεί σημαντικό εξάρτημα της ανάρτησης με την παραμόρφωση του ελαστικού υπό φορτίο να αποτελεί σχεδόν το μισό της συνολικής διαδρομής ανάρτησης ενός μονοθεσίου της F1.Παρά τις εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες στην ευθεία στο Spa, τα μονοθέσια τρέχουν με σετάρισμα μέτριας αεροδυναμικής πίεσης για βελτιστοποίηση της πρόσφυσης στις πολλές γρήγορες στροφές. Η ελκτική πρόσφυση είναι ιδιαίτερα κρίσιμη σε σημεία όπως η φουρκέτα La Source, όπου η μηχανική πρόσφυση από τα ελαστικά είναι το μυστικό για μία ‘καθαρή’ έξοδο.Στη διάσημη Eau Rouge, κάθε εμπρός ελαστικό υφίσταται τον υψηλότερο βαθμό κάθετου φορτίου που ξεπερνά τα 1000kg.
Keywords
Τυχαία Θέματα