Γερμανικό ενδιαφέρον για εισαγωγή ελληνικών προϊόντων

Μετά το ραντεβού που πραγματοποιήθηκε στο τέλος Ιουλίου στo γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στο Μόναχο με τον επικεφαλής αγορών τροφίμων της αλυσίδας Netto, πραγματοποιήθηκε συνάντηση και με τον επικεφαλής αγορών τροφίμων της αλυσίδας Norma.

Η Netto ανήκει στον όμιλο Edeka που έχει 4.100 καταστήματα λιανικής πώλησης κατανεμημένα σε 18 περιφερειακές διοικήσεις, με κεντρική διοίκηση στο Maxhutte Haidhof και απασχολεί συνολικά 59.000 εργαζόμενους. Ανήκει στην κατηγορία

καταστημάτων soft discount (διακινεί επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα σε αναλογία 60% – 40% αντίστοιχα), με το 80% του κύκλου πωλήσεων να προέρχεται από τα τρόφιμα, μέσου και χαμηλού επιπέδου τιμών κατά μέσο όρο.

Η Norma διαθέτει 1.450 καταστήματα σούπερ μάρκετ, κατανεμημένα σε 16 περιφερειακές διευθύνσεις με κεντρική διοίκηση στη Νυρεμβέργη. Η Νorma έχει παρουσία πέραν της Γερμανίας στην Αυστρία, τη Γαλλία και την Τσεχία. Οι αγορές των προϊόντων για τη Norma γίνονται κεντρικά από τη Νυρεμβέργη, όπου βρίσκεται η κεντρική αποθήκη και από όπου οργανώνεται η διανομή των προϊόντων στις υπόλοιπες περιφερειακές αποθήκες.

Είναι η μικρότερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη Γερμανία και συγκαταλέγεται μαζί με την Aldi στην κατηγορία hard discount (πώληση προϊόντων κυρίως ιδιωτικής ετικέτας με μόνο 800 κωδικούς τροφίμων στα ράφια της) και ετήσιο κύκλο πωλήσεων περίπου 3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 80% αφορά τα τρόφιμα. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στατιστικά στοιχεία στη Γερμανία, το 54% του κύκλου πωλήσεων των τροφίμων γίνεται μέσω των καταστημάτων discount και από αυτό το 10% ανήκει στη Norma.

Η Νorma προτιμά την αγορά προϊόντων κατευθείαν από τον Έλληνα παραγωγό/εξαγωγέα (για μείωση του κόστους του ενδιάμεσου εισαγωγέα), τα οποία πουλά σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές. Οργανώνει διαφημιστικές δράσεις για την προώθηση ελληνικών προϊόντων τέσσερις φορές το χρόνο. Ενδιαφέρεται να εισάγει νέα ελληνικά προϊόντα στο ράφι, εφόσον συμφωνηθεί η ζητούμενη τιμή και ποιότητα. Έχει τη δυνατότητα να εισάγει άμεσα νέους κωδικούς στην παλέτα των προϊόντων της, στην αρχή με την επωνυμία του προϊόντος και εφόσον αυτό παρουσιάσει καλές πωλήσεις, τότε με ιδιωτική ετικέτα. Ενδιαφέρεται κυρίως για είδη αρτοποιίας, γλυκισμάτων, αλκοολούχων, κονσερβών φρούτων και λαχανικών και λοιπών παραδοσιακών προϊόντων, τα οποία έχει ήδη δοκιμάσει ο Γερμανός καταναλωτής στις διακοπές του στην Ελλάδα. Σε αυτό το πλαίσιο παρακολουθείται το πρόγραμμα πωλήσεων του Lidl στην Ελλάδα, το οποίο εξαιτίας της επιτυχίας που έχει σημειώσει, αποτελεί το δείκτη για την παλέτα των ελληνικών προϊόντων που θα προσφερθούν.

Keywords
Τυχαία Θέματα