Θύελλα αντιδράσεων μετά την αποκάλυψη του matrix24.gr

Στη σελίδα της ΓΣΕΒΕΕ αναφέρεται για το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές «Η ΓΣΕΒΕΕ επαναλαμβάνει την πλήρη αντίθεσή της σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, ενώ έχει καταθέσει αναλυτικά και τεκμηριωμένα τις θέσεις και τα επιχειρήματα που τις στηρίζουν σε προηγούμενα διαβήματα προς το Υπουργείο (επισυνάπτονται για την ολοκληρωμένη ενημέρωση). Εξακολουθούμε να μην κατανοούμε την εμμονή του Υπουργείου σε ένα μέτρο που οδηγεί σε μεγαλύτερη δυσκαμψία την αγορά και

τις επιχειρήσεις, αυξάνει το κόστος λειτουργίας και επιβαρύνει τους αυτοαπασχολούμενους. Τονίζεται ότι σε έρευνες που έχουν γίνει σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες δεν έχει προκύψει θετικό αποτέλεσμα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις από το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές, ενώ η πλειοψηφία των εμπόρων τους οποίους αφορά το μέτρο αντιτίθενται συντριπτικά (78,4% στην έρευνα Ιανουαρίου 2013, ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ).»

Αναφορικά με την «μελέτη-παρουσίαση» του ΟΟΣΑ που έδωσε μερικώς στη δημοσιότητα το Υπουργείο σχετικά με τις θετικές επιπτώσεις που θα είχε το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές, η ΓΣΕΒΕΕ κάνει τις εξής παρατηρήσεις:

Το άνοιγμα των καταστημάτων δεν είναι βέβαιο ότι θα αυξήσει την πραγματική δαπάνη, σύμφωνα και με παραδοχή της μελέτης. Υπάρχει η σοβαρή πιθανότητα η δαπάνη να παραμείνει αμετάβλητη. Το ενδεχόμενο αυτό ενισχύεται αν εφαρμόσουμε στο μοντέλο του ΟΟΣΑ την πραγματική απώλεια διαθέσιμου εισοδήματος που έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια (σωρευτικά -20%), αντί του λεγόμενου πλεονάσματος καταναλωτή.

Υποστηρίζεται ότι ο καταναλωτής σήμερα με την υφιστάμενη ρύθμιση έχει απώλεια οφέλους ύψους 309 εκ. Αν το σημερινό μέγεθος της αγοράς είναι 24,7 δις (στοιχεία παρουσίασης), πόση θα πρέπει να είναι η εκτιμώμενη απώλεια ωφέλειας που έχει συντελεστεί λόγω της μείωσης του εισοδήματος του καταναλωτή (που είναι άμεσα μετρήσιμο μέγεθος;)
Δεδομένης της στρατηγικής εσωτερικής υποτίμησης που υιοθετείται σήμερα, ως επίσημη διακηρυγμένη πολιτική της κυβέρνησης, δεν αναμένεται το προσεχές διάστημα καμιά πολιτική τόνωσης της ζήτησης και των εισοδημάτων. Τούτο έχει διττή ανάγνωση:

Είτε δε θα επέλθουν οι προσδοκώμενες θετικές επιδράσεις που αναφέρονται στη «μελέτη»
Είτε το Υπουργείο Ανάπτυξης αγνοεί τα στατιστικά δεδομένα και την ακολουθούμενη πολιτική του υπουργείου Οικονομικών.

Από τα μέχρι τώρα δεδομένα είναι προφανές, και ιδιαίτερα όσον αφορά την ελληνική οικονομία που βρίσκεται σε ύφεση και ο τζίρος των επιχειρήσεων διαρκώς μειώνεται, ότι καμία θετική προοπτική δεν δημιουργείται από την λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές. Τουναντίον, περισσότερη συρρίκνωση και λουκέτα θα υπάρξουν για τις Μικρές και Πολύ μικρές επιχειρήσεις που με τη σειρά τους θα ανατροφοδοτήσουν τον φαύλο κύκλο της ύφεσης και της ανεργίας. Το «μοντέλο» του ΟΟΣΑ πολύ πιθανό να επαληθεύει τις προβλέψεις της ΓΣΕΒΕΕ αν ληφθούν υπόψη η βαθιά ύφεση και οι επιδεινούμενοι μακροοικονομικοί δείκτες.»

Ο υπουργός από τη μεριά του υποστήριξε πως σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης από τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές θα προκύψει οικονομικό όφελος 309 εκατ. ευρώ τον χρόνο για τους καταναλωτές, ενώ θα δημιουργηθούν και 30.000 νέες θέσεις εργασίας.

«Αυτά τα στοιχεία δεν τα λέμε εμείς, τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, αλλά αναφέρονται σε πρόσφατη μελέτη του ΟΟΣΑ, που δημοσιεύεται στον Τύπο».

Επισημαίνεται ότι οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις έχουν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στην αγορά καθώς οι εκπρόσωποι όλων των φορέων και των καταστηματαρχών εκφράζουν αντιρρήσεις.

Τα στοιχεία της συγκεκριμένης μελέτης όμως που ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι «δεν τα λέμε εμείς, αλλά δημοσιεύονται στον Τύπο», περιλαμβάνονται σε ανακοίνωση του υπουργείου μετά από συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο ίδιος. Η ανακοίνωση του υπουργείου διανεμήθηκε χθες, 11 Ιουλίου, με πληρωμένη καταχώριση από το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Επειδή τα στοιχεία της έρευνας προκαλούν ερωτηματικά, υπήρξε επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, ζητώντας να δοθούν τα αναλυτικά στοιχεία της έρευνας, χωρίς όμως να υπάρξει ικανοποίηση του αιτήματος.

Στη συνέχεια υπήρξε επικοινωνία με τη ΓΣΒΕΕ και η απάντησή των αρμοδίων ήταν ότι έχουν ζητήσει εγγράφως τη μελέτη του ΟΟΣΑ που επικαλείται ο κ. Χατζηδάκης, αλλά δεν τους είχε δοθεί.

Ο πλέον αρμόδιος όμως να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα που γεννώνται ήταν το γραφείο του ΟΟΣΑ στο Παρίσι.

Σε επικοινωνία με email με την υπεύθυνη Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων του Οργανισμού κα Λουίζα Φιτς, ζητήθηκαν εξηγήσεις από τον συντάκτη της μελέτης που παρουσίασε ο υπουργός Ανάπτυξης, για να δώσει εξηγήσεις σχετικά με τα στοιχεία της έρευνας, όπως και από πού έχει αντλήσει τα στοιχεία αυτά ώστε να γίνουν καλύτερα κατανοητά τα αποτελέσματα.

Η απάντηση της αρμοδίας υπαλλήλου ήταν ότι στη βάση δεδομένων του Οργανισμού δεν υπάρχει καμία μελέτη με τίτλο «Τhe Regulation of Sunday opening», όπως είναι ο τίτλος της έρευνας που διένειμε το υπουργείο, παρά μόνο μία μελέτη 134 σελίδων για την ανάπτυξη της οικονομίας στην Ελλάδα στην οποία όμως δεν υπάρχουν τα στοιχεία για τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.

Στην πρώτη σελίδα της μελέτης που διανεμήθηκε συνημμένη με τη ανακοίνωση Τύπου του υπουργείου, εκτός από τον τίτλο «Τhe Regulation of Sunday opening» υπάρχει και το σήμα του ΟΟΣΑ, ενώ οι υπόλοιποι πίνακες και κείμενα στις υπόλοιπες σελίδες είναι στα ελληνικά.

Από τον ΟΟΣΑ επισημαίνεται ότι ο Οργανισμός χρησιμοποιεί μόνο την αγγλική γλώσσα καθώς δεν διαθέτει γραφείο στην Ελλάδα για να τα μεταφράζει στα ελληνικά.

Επειδή τα στοιχεία που επικαλείται η μελέτη που δημοσιοποίησε ο υπουργός Ανάπτυξης αμφισβητούνται από εκπροσώπους της αγοράς και οι αρμόδιοι του ΟΟΣΑ διατείνονται ότι δεν υπάρχει τέτοια μελέτη, προκειμένου να αποκατασταθεί η ηρεμία στην αγορά και ενόψει της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου, το υπουργείο πρέπει να δώσει άμεσα απαντήσεις στα ερωτήματα που εγείρονται:

1. Την πρωτότυπη μελέτη του ΟΟΣΑ με τον πλήρη τίτλο και τους πίνακες.

2. Πώς αντιμετωπίζει το υπουργείο την απάντηση του ΟΟΣΑ ότι δεν υπάρχει τέτοια μελέτη, γεγονός που εγείρει ερωτηματικά ως προς τη χρήση του λογοτύπου το Οργανισμού στην πρώτη σελίδα της μελέτης.



Keywords
Τυχαία Θέματα