ΣΑΒΒΑΣ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

08:00 6/6/2012 - Πηγή: Matrix24

Οπή στη ναυτιλία από τον … ΕΟΠΥΥ και τα χαμένα δισ!

Τα στοιχεία που παρουσίασε στα εγκαίνια της διεθνούς έκθεσης «Ποσειδώνια 2012» ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Ιωάννης Στουρνάρας,  από μια αδημοσίευτη έρευνα του ΙΟΒΕ, είναι πράγματι εντυπωσιακά, όσον αφορά τις δυνατότητες της ελληνικής ναυτιλίας. Ο υπουργός μίλησε για τις «ευεργετικές

επιπτώσεις» που μπορεί να έχει «η προσέλκυση κεφαλαίων από το εξωτερικό μέσω μετεγκατάστασης ελληνόκτητης ναυτιλιακής δραστηριότητας στη χώρα και η περαιτέρω ανάπτυξη της εγχώριας ναυτιλιακής δραστηριότητας».

Μάλιστα, αποκάλυψε ότι τα  «αποτελέσματα αδημοσίευτης μελέτης του ΙΟΒΕ» αναφέρει ότι «η προσέλκυση όλων των δραστηριοτήτων των Ελλήνων εφοπλιστών στη Ελλάδα θα μπορούσε να δημιουργήσει εγχώρια προστιθέμενη αξία 26 δισ. ευρώ (έναντι του περίπου 10 δισ. ευρώ σήμερα), ενώ με τις άμεσες και έμμεσες δραστηριότητες που θα αναπτύσσονταν ως συνέπεια γύρω από τον κόμβο της ναυτιλίας η ανεργία στον τόπο μας θα μπορούσε να μειωθεί κατά 35%!!!».

Πράγματι η ελληνική ναυτιλία συνεισέφερε στην εθνική οικονομία κατά την περσινή χρονιά με το ποσό των 14 δις ευρώ. Πριν μερικά χρόνια πίσω, το 2008, η ναυτιλία έφερε 19 δισ. ευρώ προερχόμενα από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες. Μόνο που πρέπει να διευκρινίσουμε ότι οι υπεραξίες αυτές προϋποθέτουν ότι στα ελληνόκτητα πλοία θα εργάζεται ένας ικανός αριθμός Ελλήνων ναυτικών. Τώρα, εργάζονται στα διάφορα πλοία περίπου 20.000 Έλληνες ναυτικοί, από τους οποίους, πάνω από τους μισούς είναι αξιωματικοί. Δηλαδή πλοίαρχοι και μηχανικοί.  Στη δεκαετία του ‘70 υπήρχαν 120.000 Έλληνες, ενώ τώρα υπάρχουν 72.000 συνταξιούχοι ναυτικοί.

Επειδή γίνεται τελευταία  λόγος για αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, αλλά και προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα, θα επιχειρήσω να περιγράψω την κατάσταση που παρατηρείται τους τελευταίους μήνες στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των ναυτικών. Το ζητούμενο είναι αν διαμορφώνονται συνθήκες που καθιστούν ελκυστικό το ναυτικό επάγγελμα.

Πολλοί λίγοι γνωρίζουν ότι ένας πλοίαρχος εμπορικού ναυτικού πληρώνει ασφαλιστικές εισφορές προς το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο 2.480 ευρώ το μήνα. Ωστόσο, προσφάτως με το νόμο του Α. Λοβέρδου για την δημιουργία του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας ( ΕΟΠΥΥ) ο πλοίαρχος και οι άλλες ειδικότητες – που πληρώνουν υψηλές εισφορές στο ασφαλιστικό τους ταμείο –  υποχρεωτικά εντάχθηκαν στον ΕΟΠΥΥ και εξομοιώθηκαν με τους ασφαλισμένους του ΟΓΑ, που πληρώνουν 600 ευρώ το χρόνο και αυτά την τελευταία δεκαετία. Στους Έλληνες ναυτικούς επιβλήθηκε συμμετοχή σε όλες τις εξετάσεις και τα φάρμακα 25%, εξαιρουμένων των αντικαρκινικών φαρμάκων και άλλων εξαιρέσεων που η συμμετοχή είναι 10%.

Επίσης, δεν αποζημιώνει την επίσκεψη των 5 ευρώ στα Νοσοκομεία. Ο ΕΟΠΥΥ δεν αποζημιώνει επίσης  καμία επίσκεψη σε γιατρό συμβεβλημένο ή  μη. Δεν αποζημιώνει ακριβές εξετάσεις που γίνονται στα Νοσοκομεία  με το πρόσχημα ότι δεν συμπεριλαμβάνονται στο κρατικό τιμολόγιο, π.χ, OC

Keywords
Τυχαία Θέματα