Τι θέλει ο … μεσιέ Ολάντ από την Ελλάδα

Του Βαγγέλη Δουράκη

Όπως διέρρεαν πηγές προσκείμενες στο Μέγαρο Μαξίμου, εντύπωση προκάλεσε η αναφορά του Φρανσουά Ολάντ στο ενδεχόμενο ανακήρυξης της ελληνικής ΑΟΖ, καθώς τόνισε ότι είναι μια ευκαιρία για την Ελλάδα και την Ευρώπη η ύπαρξη κοιτασμάτων.
«Είναι ευκαιρία για την Ελλάδα και την Ευρώπη η ύπαρξη υδρογονανθράκων. Εδώ θα επικρατήσει

το διεθνές δίκαιο και το δίκαιο της θάλασσας. Αν η Γαλλία μπορεί να συμβάλει στο να γίνει από κοινού διερεύνηση πλουτοπαραγωγικών πόρων θα το κάνει».
Για το ίδιο θέμα, ο κ. Σαμαράς επισήμανε ότι η Ελλάδα θα μπορέσει να γίνει κόμβος υδρογονανθράκων για ολόκληρη την Ευρώπη και μαζί με την Κύπρο να διαδραματίσει έναν ρόλο. Θα μπορέσουμε, όπως είπε, «να εφοδιάσουμε την Ευρώπη με ευρωπαϊκές πηγές».
Έτσι, εκτός από τους τομείς της ενέργειας, των μεταφορών και των υδάτων, η Ελλάδα μοιάζει να εξασφαλίζει και τη γαλλική συνεργασία στο θέμα της εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων, τα οποία με τις πρώτες εκτιμήσεις υπόσχονται σημαντικά κέρδη.

Στη συνάντηση μεταξύ Αντώνη Σαμαρά και Γάλλου Προέδρου υπεγράφη και μία συμφωνία συνεργασίας για τον τουρισμό, η οποία αποκτά ιδιαίτερα σημειολογική σημασία, δεδομένης και της πληθώρας των αρνητικών δημοσιευμάτων στην Ευρώπη για την ασφάλεια των τουριστών στη χώρα μας.

Εξίσου σημαντική ήταν η παρέμβαση του Γάλλου προέδρου για τη συμμετοχή των γαλλικών εταιριών στους διαγωνισμούς των αποκρατικοποιήσεων, σε μία εποχή μάλιστα που το ενδιαφέρον βρίσκεται σε μέτρια επίπεδα λόγω των αρνητικών ακόμη προοπτικών. Ήδη υπάρχει ενδιαφέρον αλλά και …συμμετοχή όπως για παράδειγμα στην πώληση των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ: Οι γαλλικοί όμιλοι Veolia και Suez που κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά διαχείρισης υδάτων με την τελευταία να έχει ήδη «βάλει πόδι» στην ΕΥΑΘ στην οποία κατέχει περί το 5%.

Πέρα από τα νερά, ο γαλλικός όμιλος Vinci, επικεφαλής της κοινοπραξίας «Γεφυρα» που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου, είναι επικεφαλής και του ομίλου «Ολύμπια Οδός» που έχει αναλάβει το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, ενώ συμμετέχει και στην κοινοπραξία κατασκευής και διαχείρισης του τμήματος Μαλιακός – Κλειδί.

Ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος Vinci, έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για τις αποκρατικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων όσο και το αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος», από το οποίο είχε εκφράσει στο παρελθόν την πρόθεσή της να αποχωρήσει η εταιρεία Hochteif.

Στους σιδηρόδρομους ενδιαφέρεται να μπει η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων (SNCF) και κυρίως για το κομμάτι των εμπορευματικών μεταφορών, ενώ και ο προαστιακός σιδηρόδρομος φαίνεται επίσης να είναι υπό εξέταση. Οι εταιρείες Alstom και Bombardier φέρονται να είναι μεταξύ των ενδιαφερομένων για την επικείμενη αποκρατικοποίηση της Rosco, της εταιρείας που αναλαμβάνει τις συντηρήσεις του τροχαίου υλικού.
Στο στόχαστρο είχε μπει και ο κλάδος των ταχυδρομείων με τα γαλλικά ταχυδρομεία (La Post) να επιχειρούν να μπουν στα Ελληνικά Ταχυδρομεία και τις Ταχυμεταφορές των ΕΛΤΑ σε συνεργασία με την εταιρεία Φτερωτός Ερμής.
Κρίσιμη ήταν και η δέσμευση του Γάλλου προέδρου για τη συμμετοχή του γαλλικού ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων σε επενδυτικό fund για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Το άνοιγμα της «κάνουλας» του δανεισμού στις μικρές και δοκιμαζόμενες επιχειρήσεις θα είναι μία ανάσα σε μία περίοδο που ο ελληνικός τραπεζικός κλάδος αδυνατεί να χρηματοδοτήσει την ελληνική οικονομία και η ΕΤΕπ εκταμιεύει με το σταγονόμετρο τα κεφάλαια.

Πάντως οι γαλλικοί τραπεζικοί όμιλοι όπως η Credit Agricole, Societe Generale) να …πλήρωσαν για να φύγουν από την Ελλάδα, ενώ η Carrefour παραχώρησε την εταιρεία στους ντόπιους συνεταίρους της.

Keywords
Τυχαία Θέματα