Ζητάει πίσω τη μικρή Μαρία η βιολογική της μητέρα

Σύμφωνα με όσα δήλωσε η Σάσα Ρούσεβα, μετέβη για δουλειά στην Ελλάδα το 2008 μαζί με τον άνδρα της και χωρίς να ξέρει ότι ήταν έγγυος «μέχρι που είδα την κοιλιά μου να φουσκώνει σιγά – σιγά», όπως είπε. Στην περιοχή της Λαμίας «δουλεύαμε στα χωράφια, λίγο πορτοκάλια, λίγο πατάτα, λίγο πιπεριές, ότι προκύψει», κατά τα λεγόμενά της.

Την φροντίδα των υπόλοιπων παιδιών της στο «μαχαλά» των Ρομά στην ιδιαίτερη πατρίδα της, Νικολάεβο, είχε αναλάβει η μία από τις δύο μεγαλύτερες κόρες της οικογένειας. Έτσι συνεχίστηκαν τα πράγματα

επί επτά μήνες, στη διάρκεια των οποίων η Σάσα Ρούσεβα είχε μαζί της τη νεογέννητη κόρη της, όπως είπε. Τότε, όμως, «η κόρη μου έφυγε με άνδρα, τα παιδία είχαν μείνει μόνα ενώ εγώ ήμουν άνεργη και δεν είχα καθόλου λεφτά να τους στείλω», όπως είπε.

«Τότε ήρθε μια ξανθιά γυναίκα, μου είπε να αφήσω το παιδί και υποσχέθηκε να το φροντίζει σαν εμένα μέχρι να μαζέψω χρήμα και να έρθω να το πάρω. Εγώ τη εμπιστεύτηκα επειδή φαινόταν πολύ καλή και της άφησα το μωρό», ισχυρίστηκε η Σάσα Ρούσεβα.

Σε ερώτηση αν έχει τα στοιχεία αυτής της γυναίκας, η Ρούσεβα απάντησε, ότι δεν τα θυμάται, επειδή έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε. Στην ερώτηση του δημοσιογράφου γιατί δεν επικοινώνησε μαζί της στη συνέχεια, η Σ. Ρούσεβα είπε, ότι η μυστηριώδης ξανθιά δεν απαντούσε στο κινητό τηλέφωνο της. Ενώ η ίδια η Σάσα δεν μπόρεσε να επιστρέψει στην Ελλάδα επειδή γέννησε στη συνέχεια άλλα δύο παιδιά αλλά ούτε είχε τα λεφτά για να το κάνει, όπως είπε.

«Πώς να του αρνηθώ; Αφού είναι άνδρας μου! Κι΄γω δεν έχω λεφτά να κάνω έκτρωση!». Με αυτόν τον τρόπο απάντησε η γυναίκα στον προβληματισμό «γιατί οι Ρομά κάνουν τόσα πολλά παιδιά, αφού δεν έχουν μέσα να τα συντηρούν;».

Στην ερώτηση γιατί δεν κατήγγειλε την υπόθεση στην αστυνομία, υποστήριξε ότι δεν το έκανε, επειδή δεν είχε ούτε ληξιαρχική πράξη, ούτε άλλα έγγραφα που να τεκμηριώνουν τη σχέση της με το παιδί.

Στην αναφορά του παρουσιαστή Καρμπόφσκι για τις αποκαλύψεις στην Ελλάδα, που παρουσιάζουν την προαναφερόμενη «ξανθιά γυναίκα» ως μεσάζοντας κυκλώματος εμπορίας βρεφών που πλήρωσε για τη Μαρία 400 ευρώ στην μάνα της και προσπάθησε, μετά, να δώσει το παιδί για υιοθεσία σε επιχειρηματία της Λάρισας, αλλά εκείνος το επέστρεψε, όταν φάνηκε πως έχει πρόβλημα όρασης (το ίδιο πρόβλημα έχουν και τα υπόλοιπα παιδιά της οικογένειας όπως πρόσθεσε σ’ αυτό το σημείο ο Βούλγαρος συντάκτης, επικαλούμενος την εξέταση των τριών μικρότερων παιδιών τη οικογένειας Ρούσεφ από Βούλγαρο οφθαλμίατρο το περασμένο Σάββατο, 26 Οκτωβρίου), η Σάσα Ρούσεβα αρνήθηκε και πάλι επίμονα, ότι πληρώθηκε για το παιδί της.

«Αν είχα πάρει λεφτά, θα ζούσαμε έτσι όπως ζούμε τώρα; Αν είχα λεφτά, θα είχα κρεβάτι, θα είχα σεντόνια, θα είχα πάπλωμα, θα είχα κουζίνα… Δεν θα πεινάγαμε, όπως πεινάμε τώρα» είπε η γυναίκα.

«Γιατί το θέλεις τώρα το παιδί; Αφού το παράτησες για τέσσερα χρόνια;» Στη δημοσιογραφική αυτή «πρόκληση», η μητέρα ξέσπασε:

«Με ξεγέλασε μια κακιά γυναίκα και την άφησα να μου το πάρει το παιδί. Το μετανιώνω πικρά αυτό το λάθος μου και πονάει η ψυχή μου τέσσερα χρόνια τώρα. Το θέλω πίσω το παιδί μου! Εγώ το γέννησα, κανένας άλλος! Ξέρεις πως ράγισε η καρδιά μου, όταν το είδα στην τηλεόραση να χορεύει τσιφτετέλι, να ζητιανεύει με τα χεράκια του κατάμαυρα από τη βρωμιά! Πήγα να τρελαθώ, τέσσερις μέρες τώρα ούτε μπουκιά ψωμί δεν μπορώ να βάλω στο στόμα μου! Μπορεί να είμαι πάμφτωχη, να μην έχω ρούχο να φορέσω, αλλά ποτέ δεν άφησα κανένα παιδί μου να ζητιανεύει στη Βουλγαρία! Ούτε να κλαίει από την πείνα, επειδή δεν έχει ψωμί να φάει!»

Το ψωμί, το οποίο ζυμώνει η ίδια η Ρούσεβα από αλεύρι, μαγιά και αλάτι, αποτελεί, εξάλλου, κεντρικό στοιχείο της καθημερινής διατροφής της οικογένειας. Όπως προέκυψε στη διάρκεια της εκπομπής, η μητέρα ταΐζει επίσης τα παιδιά της με φασολάδα και με διάφορα φαγητά από πατάτες. Κρέας βλέπουν πολύ σπάνια, επειδή οι οικογένεια ζει, κατά κύριο λόγο, από «τα διακόσια με τριακόσια λέβα (100-150 ευρώ, περίπου) που μου δίνουν το μήνα», όπως είπε η Σάσα Ρούσεβα , αναφερόμενη στο συνολικό παιδικό επίδομα της οικογένειας.

Η μητέρα απέρριψε εξίσου ενεργά και έντονα την υποθετική ερώτηση του Βούλγαρου δημοσιογράφου, ότι «ίσως για τη Μαρία να είναι καλύτερα να μείνει στην Ελλάδα και να δοθεί για υιοθεσία εκεί επειδή θα ζει πολύ καλύτερα σε κάποια πλούσια οικογένεια».

«Δεν με νοιάζει αν είναι πλούσιοι ή φτωχοί! Δικό μου παιδί είναι και το θέλω κοντά μου! Το έχω στην καρδιά μου και θα το έχω όσο ζω!», φώναξε η Σάσα Ρούσεβα.

Τριτοκοσμικές συνθήκες στο Νικολάεβο

Την κατάσταση που επικρατεί στον «μαχαλά» των Τσιγγάνων στο χωριό Νικολάεβο στους πρόποδες του Αίμου, στην κεντρική Βουλγαρία, τόπο κατοικίας της Σάσα και του Ατανάς Ρούσεφ, περιγράφει σε ρεπορτάζ του το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Τα περισσότερα σπίτια είναι μονώροφα, κατασκευασμένα από ξεραμένα λασπότουβλα κι έχουν ένα μόνο δωμάτιο. Εκεί κοιμούνται οι φαμίλιες: οι πατεράδες, στο κρεβάτι (αν υφίσταται), τα παιδιά στο πήλινο πάτωμα. Η ετοιμόρροπη, φαινομενικά, κατοικία των Ρούσεφ δεν αποτελεί εξαίρεση, παρόλο που, για την ακρίβεια, αντί για κρεβάτι διαθέτει την «πολυτέλεια» ενός παμπάλαιου ντιβανιού. Ούτε ίχνος άλλων «πολυτελειών», όπως νερό και τουαλέτα μέσα στο σπίτι, ούτε ψυγείο, κουζίνα κλπ.

Εξάλλου, μοναδική πηγή παροχής πόσιμου νερού στη γειτονιά είναι ο πλαστικός σωλήνας από τον οποίο το (φυσικά, απλήρωτο) νερό τρέχει συνεχώς. Η καλή είδηση είναι, ότι υπάρχει μπόλικη λάσπη για κατασκευή νέων κατοικιών. Ίσως παραπάνω, πολύ παραπάνω από μπόλικη, όπως είπε ντόπιος Ρομά, κατά τα λόγια του οποίου οι (χωματο)δρόμοι της γειτονιάς γίνονται ..βάλτος με κάθε ισχυρή βροχή. Τα ενδύματα και τα υποδήματα είναι ανεπαρκή έως ελάχιστα, ιδιαίτερα όσον αφορά τα μικρότερα μέλη της κοινότητας. Μπάνιο; Παραμένει «επτασφράγιστο μυστήριο». Πνευματική ζωή: Μόνο δορυφορική τηλεόραση, με συνδρομή 9 έως 15 λέβα το μήνα. Και, φυσικά, αρκετό τσίπουρο.

Πολλά από τα παιδιά είτε πάνε στο τοπικό σχολειό μόνο για να πάρουν το δωρεάν πρωινό, είτε δεν πάνε καθόλου. Κατά συνέπεια, ένα από τα πλέον πικρά παράπονα των Ρομά είναι η ακύρωση του μηνιαίου παιδικού επιδόματος για τα τέκνα τους, (από το οποίο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό η επιβίωση της εκάστοτε οικογένειας), στην περίπτωση που το παιδί απουσιάζει πέντε μέρες ή περισσότερο από τα μαθήματα.

Keywords
Τυχαία Θέματα