Σημαντικές αλλαγές στο WRC

Σε προηγούμενο άρθρο σας παρουσιάσαμε το καλεντάρι του 2013 στο οποίο βρίσκεται ξανά το Ράλι Ακρόπολις. Ωστόσο, στη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, προέκυψαν και πολλά άλλα ενδιαφέροντα σχετικά με το WRC.

Η σημαντικότερη αφορά στη προσπάθεια να «αναστηθεί» επικοινωνιακά ο θεσμός, με το Media House της Red Bull

να αναλαμβάνει από κοινού με την εταιρεία Sportsman Media Group τη προώθηση του. Τομέας στον οποίο το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, από τον Ιανουάριο έχει… ορφανέψει μετά τη διακοπή της συνεργασίας με τη North One Sport.

Πέραν αυτών, κατά τη συνεδρίαση πάρθηκαν σημαντικές αποφάσεις με γνώμονα τη μείωση του κόστους συμμετοχής στο θεσμό, αλλά και την εδραίωση ορισμένων θέσεων. Έτσι, σε μια προσπάθεια προσέλκυσης περισσότερων συμμετοχών, αποφασίστηκε ότι οι ομάδες WRC που ακολουθούν το πρωτάθλημα, όπως είναι σήμερα οι Adapta World Rally Team και Qatar World Rally Team, θα είναι υποχρεωμένες να συμμετάσχουν μόνο σε έναν αγώνα εκτός Ευρώπης, ενώ συνολικά θα πρέπει να συμμετάσχουν κατ’ ελάχιστον σε επτά αγώνες.

Παράλληλα, η δομή των υποστηρικτικών πρωταθλημάτων αναδιαμορφώνεται σύμφωνα με το ενδιαφέρον και τις ανάγκες των αγωνιζομένων. Έτσι, το πρωτάθλημα Super 2000 δίνει τη θέση του στο WRC-2, όπου θα συμμετάσχουν τετρακίνητα αυτοκίνητα (R5, R4 and S2000). Ειδικότερα για τα αυτοκίνητα του Group N, θεσπίζεται έπαθλο εντός του WRC-2, όπου οι τίτλοι θα απονεμηθούν σ’ αυτούς με την υψηλότερη βαθμολογία στους έξι από τους επτά αγώνες που θα προσμετρήσουν στη σχετική βαθμολογία. Στο ίδιο μήκος κύματος, επιστρέφει ο τίτλος Junior WRC στη θέση του WRC Academy.

Αναφορικά με την ασφάλεια, και με άμεση ισχύ, η FIA αποφάσισε ότι κάθε πλήρωμα που συμμετέχει σε ασφάλτινο αγώνα με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC, νομιμοποιείται να διαθέτει προπορευόμενο αυτοκίνητο αναγνωρίσεων της κατάστασης του οδοστρώματος για λογαριασμό του.

Τέλος, σε ακόμα μια προσπάθεια μείωσης του κόστους, αποφασίστηκε ότι τα μη εργοστασιακά πληρώματα που συμμετέχουν στο θεσμό με αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC, δεν είναι υποχρεωμένα να χρησιμοποιούν ανταλλακτικά τελευταίας γενιάς πιστοποίησης. Το ίδιο ισχύει και για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας S2000 με υπέρ-τροφοδοτούμενο κινητήρα 1.6 λίτρων.











Επιμέλεια: Πάνος Σεϊτανίδης (twitter.com/SeitanF1)

Keywords
Τυχαία Θέματα