Goody’s: Σπάζουν κι άλλοι κρίκοι της αλυσίδας

Η κρίση συνεχίζει να καταφέρνει πλήγματα στο δίκτυο της Goody’s, με αποτέλεσμα να σπάζουν κι άλλοι κρίκοι της αλυσίδας στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή, ενώ ταχυφαγεία της μεγαλύτερης ελληνικής μπράντας burger κλείνουν και σε άλλες πόλεις κάτω από το βάρος του μειωμένου τζίρου και των υψηλών υποχρεώσεων.

Στη Θεσσαλονίκη,

εκτός από το Goody’s στη γωνία Μπότσαρη με Κωνσταντινουπόλεως, έκλεισε το κατάστημα στην Τριανδρία, ενώ πληροφορίες θέλουν να κλείνει και το κατάστημα στο Ρετζίκι, του οποίου διεύθυνση και προσωπικό δεν απαντούν στις τηλεφωνικές κλήσεις.

Για τη Goody’s, που έχει τις ρίζες της στη Θεσσαλονίκη, οι παραπάνω εξελίξεις έχουν ιδιαίτερη σημασία, ακόμη και σημειολογική. Το πλήγμα, δε, θα είναι ακόμη μεγαλύτερο εάν στο επόμενο διάστημα επαληθευτεί η πληροφορία που έχει η Voria.gr, για κλείσιμο ίσως και μέχρι το τέλος Αυγούστου, μεγάλου καταστήματος στο κέντρο της πόλης.

Βεβαίως, πλήγμα για την αλυσίδα ήταν και το κλείσιμο επτά καταστημάτων, μετά την κατάληξη της διαφοράς που είχε μεγάλος franchisee με την εταιρεία. Η απόφαση του Δικαστηρίου δικαίωσε την Goody’s και έτσι κατέβηκαν οι επιγραφές από δύο καταστήματα επί της Αγίου Δημητρίου, από το κατάστημα Κολόμβου ( Εγνατίας 24), από το κατάστημα Λάουρα ( βασ. Γεωργίου) και από τα καταστήματα Νεάπολης, Σταυρούπολης και Ωραιοκάστρου.

Σύμφωνα με τα όσα ισχυρίζονται franchisees, η εταιρεία δεν δείχνει ευελιξία στα θέματα αφενός των τιμών και αφετέρου των royalties που καταβάλουν. Πιο συγκεκριμένα, υποστηρίζουν ότι αυτοί σηκώνουν το κόστος των προσφορών ( Good Deals) , ενώ το 6% επί του τζίρου ( ήταν 7,5%), που είναι τα royalties, θα έπρεπε να μειωθεί πολύ δραστικότερα, ίσως στο 2%-3%, καθώς ο τζίρος των καταστημάτων έχει στην τελευταία τριετία μειωθεί κατά 50% ή και περισσότερο.

Επίσης, θέτουν και ζήτημα μείωσης των τιμών στα προϊόντα που προμηθεύονται από τη Hellenic Catering, υποστηρίζοντας ότι είναι απαράδεκτα υψηλές σε σχέση με αυτές του ανταγωνισμού στην αγορά.

Από την άλλη πλευρά, στελέχη της Hellenic Catering, μιλούν για μεγάλες μειώσεις στις τιμές που για τους franchisees κυμαίνονται από 5% έως και 30%, με αποτέλεσμα τα μεικτά περιθώρια κέρδους της εταιρείας (ανήκει στον όμιλο Goody’s) να βγαίνουν στο κόκκινο.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις για το 2012 αλλά και πρόσφατα δημοσιεύματα, η Goody’s είχε σημαντικά μειωμένο κύκλο εργασιών πέρυσι, κατά 24%, ενώ οι ζημίες αυξήθηκαν στα προ φόρων αποτελέσματα, στα 64, 2 εκατ. ευρώ.
Ο όμιλος, δεν έχει φυσικά μείνει με σταυρωμένα τα χέρια. Επιχειρεί, στο εσωτερικό, αναδιάρθρωση του δικτύου με κλείσιμο των μη βιώσιμων καταστημάτων (ούτως ή άλλως οι …κουρασμένοι franchisees βγαίνουν από την αγορά, όταν δεν μπορούν να κρατήσουν τα καταστήματά τους ανοικτά), ενώ στο εξωτερικό κάνει ανοίγματα, με επιτυχία, σε Αλβανία, Λιβύη, όπως και σε άλλες χώρες των δυτικών Βαλκανίων μα και της Μέσης Ανατολής.

Θα πρέπει να σημειωθεί, όπως δείχνουν και έρευνες της αγοράς γρήγορης εστίασης, ότι τα μπεργκεράδικα, αντιμετωπίζουν μία υποχώρηση της ζήτησης, ενώ οι καταναλωτές στο κομμάτι του fast food, δείχνουν να στρέφονται στην εκσυγχρονισμένη συνταγή του σουβλατζίδικου, ενώ και άλλες αλυσίδες fast food έχουν μπει στην αγορά.
Keywords
Τυχαία Θέματα