Μια ενδεκάδα… στο θέατρο Ακροπόλ

«Αυτός που αγωνίζεται μπορεί να χάσει, όμως αυτός που δεν αγωνίζεται ήδη έχει χάσει». Τα λόγια του Μπρεχτ, αν και σε ένα πεδίο διαφορετικό από αυτό που προορίζονταν, μας ήλθαν στον νου όταν ο Φάνης Κιρκινέζος, ο θεατρικός επιχειρηματίας του «Ακροπόλ», παρουσίασε το πρόγραμμα της χειμερινής θεατρικής περιόδου: μαξιμαλιστικό, τολμηρό, με ρεπερτόριο ποιοτικό και συντελεστές που θα ζήλευε ο κάθε θεατρικός οργανισμός. Σε καιρούς οικονομικά δύσκολους και στενάχωρους, ο παραγωγός ρίσκαρε με τόλμη κινδυνεύοντας να «χάσει».

Το

αποτέλεσμα, αυτό αποτυπώθηκε, πέρυσι, στο ταμείο με θετικό πρόσημο. Ετσι φέτος το «Ακροπόλ» μεγαλώνει και αυξάνεται. Η μεγάλη σκηνή του θεάτρου εξακολουθεί να αποτελεί τη «ναυαρχίδα», ενώ δύο νέοι χώροι προστίθενται, το «Βασιλάκου» και οι «Ροές». Με πέντε σκηνές -Κεντρική, Νεανική, Παιδική και Μεταμεσονύχτια που λειτουργούν στο «Ακροπόλ» και «Νέα» στα «Βασιλάκου» και «Ροές»- κι έντεκα παραγωγές «πιστεύω ότι θα καταλάβουμε δυναμικά, ένα σημαντικό κομμάτι του αθηναϊκού χάρτη», υποστηρίζει ο Φάνης Κιρκινέζος.
«Η περσινή μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία του υπό τη νέα διεύθυνση, ανακαινισμένου και τεχνικά εξοπλισμένου θεάτρου Ακροπόλ, μας έδωσε την αίσθηση ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο, ότι το στοίχημα έχει κερδηθεί» λέει ο ίδιος, προσθέτοντας ότι η πληρότητα των παραγωγών ξεπέρασε το 75%. «Φέτος έχουμε καλύτερο βηματισμό από πέρυσι» τονίζει, «οπότε μπορούμε να αισιοδοξούμε περισσότερο». Αρα είναι καλή επένδυση του θέατρο; «Ναι, όταν έχεις σπουδαίους συνεργάτες».
«Σπαραχτικό χιούμορ», με στιγμές «νοσταλγίας και μελαγχολίας» ο «Επιθεωρητής» του Νικολάι Γκόγκολ μας μεταφέρει σε μια -χαμένη στο «πουθενά»- επαρχιακή πόλη της τσαρικής Ρωσίας όπου τις Αρχές κατέχουν φαύλοι κι απατεώνες, αναφέρει ο σκηνοθέτης της παράστασης Σπύρος Ευαγγελάτος («Ακροπόλ», από 6/3).Η «ωραιότερη παρωδία ιστορίας τρόμου» αλλά κι ένα έργο για τον «έρωτα, την αγάπη και την υπέρβαση» αποτελεί το «Φρανκενστάιν Τζούνιορ», για τον Γρηγόρη Καραντινάκη. Ο τελευταίος μεταφέρει στη σκηνή ένα κινηματογραφικό που τον «ρούφηξε» και τον επηρέασε στην εμπλοκή του στο σινεμά («Ακροπόλ», από 30/11). «Επιστροφή στην αθωότητα» μας προτείνει η Σοφία Σπυράτου, διά μέσου του «Τρελαντώνη» της Πηνελόπης Δέλτα («Ακροπόλ», από 13/10). «Η μικρή μας πόλη» του Θόρντον Ουάιλντερ λειτουργεί «ως παραβολή για τη ‘γλύκα’ της ζωής» και ως «αντίδοτο ελπίδας και τρυφερότητας στη σύγχυση και βαρβαρότητα που μας δημιούργησε η κρίση» αναφέρει ο Τάκης Τζαμαργιάς («Ακροπόλ», από 20/11).
Οι παραγωγές της «Νέας Σκηνής» στις «Ροές» περιλαμβάνουν: τη «Ρώσικη Ρουλέτα», τρία μονόπρακτα του Αντον Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ (από 29/10), τις «Καρέκλες», μια «μεταφυσική φάρσα» του Ευγένιου Ιονέσκο, σε σκηνοθεσία Ευριπίδη Λασκαρίδη (από 9/12) και το «Με δύναμη από την Κηφισιά» των Δημήτρη Κεχαϊδη-Ελένης Χαβιαρά,σε σκηνοθεσία Ερσης Βασιλικιώτη (από 30/12). Στο θέατρο «Βασιλάκου» θα παρουσιαστεί το «Μ΄αγαπάς δε μ΄αγαπάς» της Φωτεινής Τσαλίκογλου, σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια (από
Keywords
Τυχαία Θέματα