Υπερψηφίστηκε το αναπτυξιακό με… fast track αλλαγές

Υπερψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για τη διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις, έπειτα από την ενσωμάτωση, εκ μέρους του αρμόδιου υπουργού Ανάπτυξης, Κωστή Χατζηδάκη, σειράς παρατηρήσεων και τροπολογιών, κυρίως από το ΠΑΣΟΚ και την ΔΗΜΑΡ.

Το

νομοσχέδιο καταψηφίστηκε επί της αρχής και επί των κυριότερων άρθρων του από την αντιπολίτευση, κυρίως για τις «εκτάκτου ανάγκης» ρυθμίσεις διευκόλυνσης των στρατηγικών επενδύσεων, υποστηρίζοντας πως εγκυμονεί κινδύνους καταστρατήγησης της περιβαλλοντικής και εργασιακής νομοθεσίας. Στο στόχαστρο της αντιπολίτευσης βρέθηκε κυρίως η δυνατότητα που δίνεται στον υπουργό Ανάπτυξης, να προχωρά ο ίδιος σε αδειοδότηση στρατηγικών επενδύσεων, σε περίπτωση που οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν αποφανθούν για το σχετικό αίτημα εντός 45 ημερών. Αντίστοιχα, ιδιαίτερης κριτικής έτυχε η διάταξη που δίνει την δυνατότητα συμμετοχής ιδιωτών στις εγκριτικές διαδικασίες.

Αντιθέτως, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ στήριξε επιμέρους διατάξεις (ΣΔΙΤ, λογιστές, Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου), ψήφισε «παρών» σε πέντε άρθρα (δημόσιες στρατηγικές επενδύσεις, σύσταση Τμήματος Επιθεώρησης Ιδιωτικών Επενδύσεων κ.ά.), ενώ υπερψήφισε και τα περισσότερα από τα άρθρα που αφορούν στην ίδρυση και τη λειτουργία υδατοδρομίων στην Ελλάδα.

Ιδιαίτερα έντονη υπήρξε η αντιπαράθεση για την τροπολογία που συνιστά φορέα (ΑΕΔΙΠΑ) εκτός της δομής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, στον οποίον θα ενταχθούν τα αεροδρόμια που, λόγω μη ύπαρξης εμπορικού ενδιαφέροντος, δεν θα παραχωρηθεί η διαχείρισή τους σε ιδιώτες.

Με την τροπολογία να προβλέπει χρηματοδότηση της ΑΕΔΙΠΑ από τα ίδια τα αεροδρόμιά της και από έσοδα των αποκρατικοποιημένων αεροδρομίων, η αντιπολίτευση προέβλεψε δυσμενείς συνέπειες: Από τη μια τα ιδιωτικά αεροδρόμια θα καταστούν ακριβότερα, αναφέροντας ως αρνητικό παράδειγμα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και από την άλλη, τα περιφερειακά αεροδρόμια θα υποβαθμιστούν και «θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερη απομόνωση τις νησιωτικές περιοχές και σε πανάκριβο μεταφορικό έργο», όπως είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Δημήτρης Παπαδημούλης.

«Ποιος ιδιώτης θα αδιαφορήσει για το κέρδος του και θα ανοίξει το αεροδρόμιό του δωρεάν για αεροδιακομιδή, ή θα μειώσει τις τιμές του χάριν της τουριστικής πολιτικής;», ρώτησε κατά την τοποθέτησή της, η βουλευτής των «Ανεξάρτητων Ελλήνων», Ραχήλ Μακρή.

Keywords
Τυχαία Θέματα