Ζητείται «νονός» για τον νέο σταθμό του Μετρό

Σε ποιον δήμο ανήκει βρε παιδιά ο σταθμός; Ερωτήματα χωρίς απάντηση λίγο πριν ανοίξει τις πύλες του ο 7ος νέος σταθμός Μετρό για φέτος.

Για να βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά, η επέκταση του Μετρό από το Αιγάλεω περιλαμβάνει ένα σταθμό, ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ και ένα αμαξοστάσιο στον Ελαιώνα και συνολικά ο προϋπολογισμός

του έργου έφτασε τα 200εκ.ευρώ.

Ωστόσο, ο σταθμός παρ’ ολίγον να μείνει χωρίς όνομα…

Το ypodomes.com επικοινώνησε με την Αττικό Μετρό, ζήτησε και έλαβε έγκυρη πληροφόρηση γύρω από το θέμα. Αρχικά ο σταθμός (όταν δημοπρατήθηκε και για τα 2 πρώτα χρόνια της κατασκευής του) ονομάστηκε ΧΑΙΔΑΡΙ. Το 2009 ο Δήμος Χαϊδαρίου δήλωσε στην Αττικό Μετρό πως δεν μπορεί ο σταθμός να ονομαστεί με το όνομα του Δήμου καθώς ουσιαστικά δεν βρίσκεται μέσα στα διοικητικά όρια του Δήμου.

Έπειτα, η θέση του σταθμού μπέρδεψε την κατάσταση καθώς η είσοδος-έξοδος του σταθμού βρίσκεται ακριβώς έξω από το Δημαρχείο Αιγάλεω! Όμως σταθμός Αιγάλεω ήδη υπάρχει και έτσι η ιδέα ενός σταθμού που θα λέγεται ΑΙΓΑΛΕΩ 2 εγκαταλήφθηκε γρήγορα.

Έπειτα υπήρξε η ιδέα της ονομασίας ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ αλλά υπάρχει σταθμός που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή (με την επέκταση της γραμμής 3 προς τον Πειραιά) και μάλιστα κεντρικά οπότε αποκλείστηκε και αυτή η λύση. Ο σταθμός έμεινε λοιπόν «αβάπτιστος» καθώς ενώ βρισκόταν μεταξύ 3 Δήμων δεν είχε το απαραίτητο όνομα.

Τελικά το θέμα έληξε με ..ιερή παρέμβαση καθώς στο διπλανό στενό από το σταθμό βρίσκεται ένα μικρό εκκλησάκι , της Αγίας Μαρίνας που έγινε και η «νονά» του σταθμού. Έτσι τελικά ο σταθμός ονομάστηκε ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ καθώς δεν υπήρχε κάποιο πιο «ισχυρό» τοπωνύμιο που να προσδιορίζει τη θέση του σταθμού.

Μετά από σοβαρή έρευνα και με την βοήθεια της Αττικό Μετρό η ετυμηγορία είναι πως ο σταθμός βρίσκεται μέσα στα διοικητικά όρια του Δήμου Αγίας Βαρβάρας ( το υπόγειο κομμάτι και οι αποβάθρες) ενώ η μία είσοδος-έξοδος βρίσκεται στα διοικητικά όρια του Δήμου Αιγάλεω. Ο σταθμός περικλείεται από τις οδούς Ιεράς Οδού, Κρήνης, Κατσαρού και Αγίας Μαρίνας, με δύο εισόδους / εξόδους εκατέρωθεν της Ιεράς Οδού.

Ένα στενό πιο πέρα ξεκινά ο Δήμος Χαϊδαρίου. Έτσι ο σταθμός ενώ βρίσκεται σε ένα από τα γνωστά «τριεθνή» σημεία της πόλης (δηλαδή σε σημείο που βρίσκονται τα όρια 3 Δήμων) κατά το συντριπτικό του μέρος ανήκει στο Δήμο Αγίας Βαρβάρας. Με αυτό το σκεπτικό τελικά την «μάχη» κερδίζει ο Δήμος Αγίας Βαρβάρας έστω και πολύ οριακά.

Η επέκταση του Μετρό από το Αιγάλεω στην Αγία Μαρίνα (της Αγίας Βαρβάρας πλέον) ξεκίνησε το 2006 με σκοπό να λειτουργήσει στα τέλη του ..2008. Ακολούθησαν καθυστερήσεις και τα θέμα της Siemens και έτσι μόλις με 5 χρόνια καθυστέρηση σε λίγες εβδομάδες θα υποδεχθούμε τον 65ο σταθμό Μετρό της Αθήνας που αποκτά πλέον ένα σοβαρό δίκτυο γραμμών και σταθμών Μετρό στην πόλη.

Ο χρόνος μετακίνησης των επιβατών έως το κέντρο της Αθήνας (ΣΥΝΤΑΓΜΑ) θα είναι μόλις 9 λεπτά, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα απευθείας μετάβασης (χωρίς μετεπιβίβαση) στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος σε 40 λεπτά και μελλοντικά μέσω της επέκτασης προς Πειραιά, στο λιμάνι του Πειραιά σε μόλις 10 λεπτά.

Keywords
Τυχαία Θέματα